Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Μαϊ-2020 15:14

    Νέες επενδύσεις 500 εκατ. μέχρι το 2024 από τη Vodafone Ελλάδος

    Νέες επενδύσεις 500 εκατ. μέχρι το 2024 από τη Vodafone Ελλάδος
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Των Κώστα Κετσιετζή και Νίκου Χρυσικόπουλου
     
    Έχοντας ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 590 εκατ. ευρώ την τελευταία πενταετία η Vodafone Ελλάδος ξεκινά νέο πενταετές πλάνο επενδύσεων με έμφαση στις οπτικές ίνες και το 5G, με προϋπολογισμό άνω των 500 εκατ. ευρώ έως το 2024. 

    Όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χάρης Μπρουμίδης, εκτός από τις νέες επενδύσεις ξεκινά και η υλοποίηση έργου προϋπολογισμού άνω των 40 εκατ. ευρώ για τη διασύνδεση της Κρήτης και άλλων νησιών του Αιγαίου με την ηπειρωτική χώρα. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες επενδύσεις ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη του δικτύου 5G αλλά και στο δίκτυο οπτικών ινών (FTTH και FTTC) που σήμερα καλύπτει 350.000 κατοικίες με στόχο μέχρι το τέλος του Φθινοπώρου να προστεθούν ακόμη 100.000 σπίτια. 

    Επιπλέον, η Vodafone ανακοίνωσε ότι στο πλασίο νέου project θα προχωρήσει στην κατασκευή και πόντιση ενός υποθαλάσσιου καλωδίου μήκους 610 χλμ. που θα συνδέσει την Αττική με Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο και Κρήτη. Επιπλέον, θα ποντιστεί και δεύτερο υποθαλάσσιο καλώδιο, μήκους 30 χλμ., που θα συνδέσει την ηπειρωτική χώρα με την Κέρκυρα. Το μεγάλο αυτό έργο έχει προϋπολογισμό ύψους 40 εκατ. ευρώ. 

    Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2019-2020 που έληξε στα τέλη Μαρτίου ο κ. Μπρουμίδης έκανε λόγο για μια καλή χρονιά της Vodafone Ελλάδος. Τα έσοδα από υπηρεσίες του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 884 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 3% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Το EBITDA διαμορφώθηκε στα 304 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,5%. Μέχρι τέλος Μαρτίου η εταιρεία διέθετε 945.000 πελάτες στην τηλεφωνία και 125.000 συνδρομητές στη VodafoneTV. 

    Μιλώντας για την περίοδο του lockdown λόγω της πανδημίας ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος σημείωσε πως ο όμιλος ανέλαβε άμεσα πρωτοβουλίες δίνοντας προτεραιότητα στην υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων και στην ενίσχυση των δικτύων που ανταποκρίθηκαν στις αυξημένες απαιτήσεις που έφερε ο περιορισμός της κίνησης των πολιτών. 

    "Το διάστημα του lockdown είδαμε αυξήσεις που ξεπέρασαν το 92% στις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και το 53% στο internet, ενώ η χρήση του VodafoneTV αυξήθηκε έως και 142%” δήλωσε ο κ. Μπρουμίδης προσθέτοντας ότι "το δίκτυο άντεξε, πήγε καλά και μετά από τις λίγες πρώτες ημέρες της καραντίνας επανήλθε σε χαρακτηριστικά που είχε πριν από την έναρξη των μέτρων.”

    "Το πνεύμα για τους οικιακούς πελάτες ήταν ότι πρέπει να δώσουμε δωρεάν υπηρεσίες και προϊόντα που καταναλώνονται μέσα στο σπίτι όπως δωρεάν χρόνος ομιλίας, δωρεάν εκπαιδευτικές πλατφόρμες σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και δωρεάν περιεχόμενο σε VodafoneTV”, δήλωσε ακόμη. 

    Ο κ. Μπρουμίδης αναφέρθηκε και στη νέα κανονικότητα που θα δημιουργηθεί μετά από την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού. "Στα θετικά λογίζεται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δημοσίου αλλά και των επιχειρήσεων επιταχύνθηκε. Σε ό,τι αφορά τις δικές μας ψηφιακές υπηρεσίες αυτό που αναμέναμε να γίνει οργανικά σε 1,5 με 2 χρόνια έγινε δυνατό μέσα στις επτά εβδομάδες του lockdown”, σημείωσε. 

    "Πάμε σε μια κανονικότητα με υψηλότερη ζήτηση για τεχνολογία και πιο γρήγορα αξιόπιστα δίκτυα” τόνισε ακόμη ο κ. Μπρουμίδης, προσθέτοντας ότι οι δράσεις της Vodafone Ελλάδος δεν σταματάνε στην πρώτη φάση της αντιμετώπισης της πανδημίας, αλλά θα συνεχιστούν και στη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης που αναμένεται να ακολουθήσει με ιδιαίτερη φροντίδα στις ευάλωτες ομάδες αλλά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

    Στο σκέλος των ερωτήσεων, ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε πως προτεραιότητα της εταιρείας είναι κυρίως οι εφαρμογές IoT στον χώρο της βιομηχανίας καθώς και οι αντίστοιχες στον χώρο των οικιακών πελατών και οι ICET υπηρεσίες (cloud κλπ), και όχι άλλες παράλληλες και "κάθετες" δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών όπως λχ. υπηρεσίες food delivery.

    Αναφερόμενος στο Vodafone TV, από τις αρχές Ιανουαρίου έχει προσφερθεί αποκλειστικό περιεχόμενο (ΗΒΟ), το οποίο πάει εξαιρετικά με αύξηση των ωρών θέασης και στο πλαίσιο αυτό  έχει αναπτυχθεί η πλατφόρμα με κάποιες κινήσεις που θα ανακοινωθούν σε μερικές εβδομάδες από σήμερα. "Στην τηλεόραση το στοίχημα του ΗΒΟ είναι σε εξέλιξη, υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις και ο στόχος των 200.000 συνδρομητών στο τέλος της οικονομικής χρονιάς 20/21 είναι εφικτός", συμπλήρωσε. Ακόμη τόνισε πως ιατρική και εκπαίδευση θα είναι περιοχές που θα ενισχυθούν περαιτέρω με τη χρήση των τεχνολογικών υπηρεσιών που προσφέρει η Vodafone. Στο θέμα της τηλειατρικής ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε πως το πρόγραμμα αγγίζει πάνω από 500.000 πολίτες σε δύσκολα σημεία της Ελλάδας και έχει δοθεί σημαντική έμφαση, με την εταιρεία να ξεκινά από μια καλή βάση για νέες υπηρεσίες.

    Το σχόλιο για την έκθεση της Rewheel

    Για το γνωστό θέμα των ημερών που αφορά στην έκθεση της Rewheel ο κ. Μπρουμίδης σχολίασε πως η σύγκριση τιμών απαιτεί μεγάλη προσοχή γιατί είναι πολύ δύσκολη η διαδικασία και απαιτεί μεγάλη και σύνθετη πληροφορία για να μην προκύπτουν λανθασμένα συμπεράσματα. "Το να πραγματοποιείς ένα benchmarking τιμών και υπηρεσιών ανάμεσα σε πολλές χώρες απαιτεί την κατάλληλη μεθοδολογία και εμπειρία, είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα και σύνθετη δουλειά. Μελετώντας τη συγκεκριμένη μελέτη υπάρχουν αρκετές ανακρίβειες και συμπεράσματα που δεν είναι ακριβή", τόνισε ο κ. Μπρουμίδης αναφερόμενος μάλιστα σε συγκεκριμένο παράδειγμα προγράμματος εταιρείας που σύμφωνα με τη μελέτη εμφανίζεται να είναι διαθέσιμο μόνο σε νέους πελάτες ή που έρχονται με φορητότητα, κάτι που δεν είναι αληθές. "Θέλει λίγο περισσότερη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο αναλύουμε και εξάγουμε συμπεράσματα και ένα πολύ καλύτερο benchmarking. Η αγορά δεν είναι ούτε η φθηνότερη, ούτε η ακριβότερη για να είμαστε ακριβείς", τόνισε.

    Αναφερόμενος στην ουσία του θέματος της μελέτης της Rewheel, ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας επεσήμανε πως στην Ελλάδα παλαιότερα υπήρξε τέταρτη εταιρεία στην κινητή τηλεφωνία και πλέον σήμερα υπάρχει τέταρτη εταιρεία που θα βγει στην αγορά στην κινητή σε τιμές που έχουν καθοριστεί από την ΕΕΤΤ. "Στα 20 χρόνια που είμαι στις τηλεπικοινωνίες δεν αντιλήφθηκα κάποια άλλη εταιρεία να θέλει να αναπτύξει δίκτυα στην Ελλάδα. Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι η τηλεπικοινωνιακή αγορά είναι εντάσεως επενδύσεων. Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες του κλάδου επενδύουν για τα δίκτυά τους συνολικά 700 εκατ. ευρώ", επεσήμανε.

    "Είναι πάρα πολύ δύσκολο να κάνεις συγκρίσεις τιμών. Η ελληνική αγορά κατά 70% αφορά prepay χρήστες και πρέπει να μπει και αυτό το στοιχείο στην εξίσωση. Το ζήτημα του 24% ΦΠΑ και του επιπλέον φόρου στην κινητή τηλεφωνία πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί. Νομίζω η εικόνα είναι διαφορετική από ό,τι η συγκεκριμένη μελέτη αλλά και άλλες αναφέρουν. Πρέπει να συγκρίνουμε ίδια πράγματα, όχι επιλεκτικά. Να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν κάνουμε συγκρίσεις. Τους φόρους, τις πραγματικές τιμές σε σχέση με τις ανακοινωμένες, τις δωρεάν προσφορές, την καρτοκινητή και άλλα στοιχεία πρέπει να συμπεριλαμβάνονται. Γιατί να υπάρχουν τέσσερις και όχι δεκατέσσερις; Το ζητούμενο είναι να υπάρχουν υγιείς εταιρείες που να μπορούν να επενδύουν".

    Σε ό,τι αφορά το θέμα των τιμών, "η πρακτική που εδώ και χρόνια υφίσταται, των τιμών τιμοκαταλόγου και των πραγματικών τιμών που προσφέρονται δεν είναι η καλύτερη", παραδέχθηκε ο κ. Μπρουμίδης, δεν έχουμε βρει βέβαια τον τρόπο να ξεφύγουμε από αυτό". Παρ' όλα αυτά πρόσθεσε πως υπάρχει πρόθεση η πραγματική τιμή των data να συνεχίσει να μειώνεται, τονίζοντας την αναγκαιότητα να μειωθεί και η φορολογία στις κινητές επικοινωνίες.

    Προτεραιότητα στο 5G

    Ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας επεσήμανε πως προφανώς η επόμενη μεγάλη επένδυση στην κινητή θα είναι το 5G. "Θα περιμένουμε τις αδειοδοτικές διαδικασίες για το φάσμα μέχρι το τέλος του 2020 και από την επομένη θα αρχίσει η ανάπτυξη των 5G δικτύων. Εμείς προχωράμε στον εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας υποδομής για να υποδεχθεί 5G τεχνολογία", τόνισε., συμπληρώνοντας πως για το θέμα της επιλογής του παρόχου για τις υποδομές 5G "είμαστε στην τελική φάση αξιολόγησης των προμηθευτών, θα καταλήξουμε στις προσεχείς εβδομάδες για τον πάροχο".

    Ερωτηθείς για την πορεία του FTTH, ο κ. Μπρουμίδης ανέφερε πως κατά τη διάρκεια του lockdown αυξήθηκε σημαντικά, ενώ για το ζήτημα της αύξησης των data στην Ελλάδα ανέφερε πως υπάρχει χώρος, αλλά χρειάζεται μείωση της φορολογίας, σε συνδυασμό με τη διείσδυση των smartphones στην αγορά καθώς η χώρα υστερεί.

    Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις από την οικονομική ύφεση, ο κ. Μπορουμίδης σημείωσε ότι "δεν υπάρχει κλάδος και επιχείρηση που να έχει ανοσία. Ο βαθμός αλλάζει. Τα telecoms μπορεί να μην είναι αερομεταφορές ή hospitality, αλλά δεν έχουν ανοσία. Η κίνηση του roaming θα επηρεαστεί, τα έσοδα θα μειωθούν και δεύτερον είναι η γενικότερη ύφεση που κάνει ιδιώτες και επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τις δαπάνες τους. Υπάρχουν βέβαια και οι ευκαιρίες που έχουν να κάνουν με την περισσότερη ζήτηση για προϊόντα νέας γενιάς, για τηλεόραση, τηλεκπαίδευση και επιτάχυνση του digital shift. Δεν θα πρέπει να κοιτάξουμε τόσο πολύ τους επόμενους 6-8 μήνες, αλλά να είμαστε έτοιμοι όταν θα δοθεί το σύνθημα της ανάκαμψης".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ