Τρίτη, 05-Μαϊ-2020 08:05
Σ. Ιωάννου: Επιτυχές ψηφιακό "stress test" για τη Eurobank ο κορονοϊός

Της Νένας Μαλλιάρα
Ένα "stress test" πολλών ταχυτήτων για την ψηφιακή ετοιμότητα του Ομίλου της Eurobank, το οποίο ο Όμιλος πέρασε επιτυχώς, αποτέλεσε το lockdown για την αποτροπή της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Όπως αναφέρει στο Capital.gr, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, Σταύρος Ιωάννου, η άμεση ανταπόκριση στις έκτακτες συνθήκες που προέκυψαν ήταν σε τέτοιο επίπεδο, που επέτρεψε να οργανωθεί, σε ελάχιστο χρόνο, ένας ψηφιακός τραπεζικός οργανισμός ικανός να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση.
"Στις δύσκολες αυτές συνθήκες αποδείχθηκε καθοριστική η στρατηγική στόχευση που είχε η Τράπεζα τα τελευταία χρόνια για την επιτυχή, σταδιακή μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η Eurobank, που συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια παρουσίας στην ψηφιακή τραπεζική, πραγματοποίησε και πραγματοποιεί αξιόλογες επενδύσεις για να εξελιχθεί στην πιο εύχρηστη, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Την τελευταία τριετία έχει επενδύσει άνω των 150 εκατ. ευρώ σε έργα τεχνολογίας, ενώ το πλάνο τεχνολογικών επενδύσεων συνεχίζεται με ισχυρή δυναμική και την επόμενη τριετία", αναφέρει ο κ. Ιωάννου.
Όπως σημειώνει, το Group ΙΤ της Eurobank έχει μετεξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, στο οποίο 600 εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας -σε συνεργασία με ένα δίκτυο συνεργατών ελληνικών εταιρειών πληροφορικής- υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας. Η υποδομή που δημιουργήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια τόσο σε τεχνολογικό όσο και στο επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, ήταν ο καταλυτικός παράγοντας που επέτρεψε την αποτελεσματική διαχείριση των ακραίων έκτακτων συνθηκών της τρέχουσας κρίσης.
Όπως λέει ο Αναπληρωτής CEO της Eurobank, η διεύρυνση της ηλεκτρονικής πελατειακής βάσης της Τράπεζας κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID – 19 ήταν αξιοσημείωτη. Ο Μάρτιος, πρώτος μήνας περιοριστικών μέτρων στην Οικονομία λόγω του ιού, έκλεισε με τη μεγαλύτερη, έως σήμερα, χρήση στα ψηφιακά κανάλια της Τράπεζας, καθώς αυξήθηκε η ανάγκη διεκπεραίωσης καθημερινών συναλλαγών και αγορών αγαθών εξ αποστάσεως (e-Commerce / online shopping). Συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση χρηστών στα ψηφιακά κανάλια κατά 32%, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019 και ειδικά στο Eurobank Mobile App αύξηση κατά 51%. Είναι ενδεικτικό ότι την τελευταία μέρα του Μαρτίου σχεδόν 1.800 πελάτες συναλλάσσονταν μέσα από τα ψηφιακά κανάλια ανά λεπτό.
Η πλειονότητα των νέων χρηστών και ενεργοποιήσεων μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση στο e - Banking και στο Eurobank Mobile App, χωρίς να χρειαστεί να εξέλθει από το σπίτι (Digital Onboarding). Ενδεικτικό της δυναμικής είναι ότι από την 28η Μαρτίου και για τις επόμενες 2 – 3 εβδομάδες καταγράφηκε τριπλασιασμός στον ρυθμό των νέων εγγραφών και ενεργοποιήσεων κωδικών, ενώ, ειδικά ο ρυθμός εγγραφών που έρχεται μέσω Digital Onboarding (DoB) σχεδόν οκταπλασιάστηκε, σε σχέση με την κανονική ροή πριν την πανδημία.
Τα παραπάνω αποτελέσματα επιτεύχθηκαν χάρη στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Eurobank, ώστε, όσοι δεν είχαν εξασφαλίσει πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική, να την αποκτήσουν άμεσα για να αξιοποιήσουν εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η Τράπεζα για ηλεκτρονικές συναλλαγές από όλα τα εναλλακτικά δίκτυα (το e – Banking, το m - Banking από κινητά τηλέφωνα και tablet, το V-Banking), αποφεύγοντας τον συνωστισμό στα καταστήματα και τη χρήση μετρητών.
Όπως αναφέρει ο κ. Ιωάννου, η Τράπεζα ενημέρωσε 550.000 πελάτες της που είχαν κάρτες Eurobank, αλλά όχι κωδικούς ηλεκτρονικής τραπεζικής, για το πώς μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική τραπεζική από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία στο κατάστημα.
"Ειδικά για τους μη εξοικειωμένους στη χρήση ψηφιακών μέσων πελάτες, όπως ηλικιωμένοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας, η Eurobank ανέλαβε πρωτοβουλίες ώστε εύκολα, γρήγορα και απλά, εφόσον έχουν δηλώσει τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου και έχουν ενεργή χρεωστική ή πιστωτική κάρτα στο όνομά τους, να εγγράφονται στο e - Banking, για να μπορούν να πραγματοποιούν τις καθημερινές τους συναλλαγές, μένοντας σπίτι. Παράλληλα, ενημέρωσε εκ νέου 55.000 συνταξιούχους για τη δυνατότητα ενημέρωσης μέσω ATM για την κίνηση του λογαριασμού τους και την πίστωση της σύνταξής τους, χωρίς επίσκεψη στο κατάστημα.
Επίσης, δημιούργησε απλές οδηγίες στο eurobank.gr για να βοηθήσει στην ολοκλήρωση των ψηφιακών τους συναλλαγών, βήμα-βήμα. Από 27/04/2020, με νέα πρωτοβουλία, επιλεγμένοι συνταξιούχοι μπορούν να λάβουν και τηλεφωνικώς τις οδηγίες μέσω ειδικής τηλεφωνικής γραμμής για την οποία ενημερώνεται με προσωποποιημένο τρόπο (sms)", αναφέρει ο κ. Ιωάννου.
Οι πελάτες υποδέχθηκαν θετικά τις πρωτοβουλίες της Τράπεζας. Ενδεικτικά:
Μεταξύ 16/03/2020 - 27/04/2020 επανεκδόθηκαν κωδικοί e – Banking από περίπου 31.000 πελάτες, οι οποίοι για μεγάλο διάστημα δεν χρησιμοποιούσαν την υπηρεσία και στην πλειονότητά τους πραγματοποίησαν μεταφορές χρημάτων (σε λογαριασμούς Eurobank), εμβάσματα και πληρωμές.
Το ποσοστό των πελατών άνω των 55 ετών, που εγγράφηκαν στην υπηρεσία e - Banking κατά την περίοδο περιορισμού της κυκλοφορίας, διπλασιάστηκε από το αντίστοιχο την προηγούμενη περίοδο.
Όπως αναφέρει ο Αναπληρωτής CEO της Eurobank, μεγάλο ενδιαφέρον παρατηρείται επίσης στις νέες υπηρεσίες των ψηφιακών καναλιών και συγκεκριμένα:
Μέσω του e - Banking και της υπηρεσίας ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation, οι πελάτες της Eurobank μπορούν να έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους, μέσω ασφαλούς διασύνδεσης, τη συνολική εικόνα των υπολοίπων, καθώς και τις κινήσεις, σε καταθετικούς λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες που διατηρούν σε οποιαδήποτε ελληνική συστημική τράπεζα.
Η ενεργοποίηση της νέας υπηρεσίας του Eurobank Mobile App, Cards Control, μέσω της οποίας οι κάτοχοι καρτών πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών αποκτούν μια σειρά από υπηρεσίες ελέγχου της κάρτας τους και διευκόλυνσης συναλλαγών, είχε ιδιαίτερα θετική υποδοχή, με 16.000 εγγεγραμμένους χρήστες για το διάστημα από 16/03/2020, ημερομηνία που διατέθηκε η υπηρεσία, έως 27/04/2020.
Σημειώνεται ότι η αυξημένη εκτέλεση συναλλαγών μέσω των ψηφιακών καναλιών, μπορεί να εξυπηρετηθεί με προνομιακή τιμολόγηση σε πληρωμές και μεταφορές χρημάτων, μέσω των νέων πακέτων συνδρομητικών προγραμμάτων υπηρεσιών και τραπεζικών συναλλαγών. Πρόκειται για τα προγράμματα "Advanced for Business" για τους επιχειρηματίες πελάτες και "e-Συναλλαγές" για τους Ιδιώτες, τα οποία ήδη παρείχε η Τράπεζα.
Μέσα στην κρίση, η Eurobank απέστειλε ταχυδρομικά στο σπίτι των πελατών της νέες χρεωστικές κάρτες για να εκδώσουν άμεσα κωδικούς ηλεκτρονικών συναλλαγών αλλά και για να μπορούν να πραγματοποιήσουν ανέπαφες πληρωμές. Υπενθυμίζεται ότι το όριο του ποσού των ανέπαφων συναλλαγών καρτών χωρίς τη χρήση ΡΙΝ είναι αυξημένο στα 50 ευρώ από τα 25 ευρώ έως τις 31/05/2020.
Τηλεφωνικά, μέσω του EuroPhone Banking, η Eurobank, προσέφερε επίσης τη δυνατότητα στους πελάτες της να ανταποκριθούν σε υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο πραγματοποιώντας, χωρίς τη χρήση κωδικών, άμεσα, απλά και δωρεάν, μια σειρά πληρωμών με χρέωση λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας.
Όπως τονίζει ο κ. Ιωάννου, υλοποιούνται, συστηματικά, ενέργειες ενημέρωσης των πελατών με χρηστικές πληροφορίες τόσο για την προστασία τους όσο και για συναλλαγές που τους αφορούν.
"Χρησιμοποιώντας e-mail, Viber και SMS, η Eurobank έχει ήδη επικοινωνήσει με περισσότερους από 1,8 εκατομμύρια πελάτες. Παράλληλα, η Τράπεζα δημιούργησε στο eurobank.gr & social media ειδική ενότητα για την άμεση και αποτελεσματική ενημέρωση των πελατών της, με αναλυτικές οδηγίες "πλοήγησης" στα ψηφιακά της μέσα, συχνές ερωτήσεις, χρηστικές πληροφορίες για την προστασία τους και εκπαιδευτικά video.
Λαμβάνουμε θετικά σχόλια, μέσω εσωτερικών ερευνών, για την ευκολία γραφής και χρήσης του e - Banking από ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, καθώς και για την εξαιρετική υποστήριξη από το τηλεφωνικό κέντρο σχετικά με την διαδικασία του Digital Onboarding.
Στο ίδιο πλαίσιο οργανώνονται από την Τράπεζα και πραγματοποιούνται με τη συμβολή αρμοδίων διευθύνσεων, τηλεδιασκέψεις με πελάτες, κατά τις οποίες παρέχεται ενημέρωση για θέματα επικαιρότητας, αγορών και μακροοικονομικών εξελίξεων, αντικαθιστώντας τις συναντήσεις εργασίας", αναφέρει ο Αναπληρωτής CEO της Eurobank.
Αναφερόμενος στις ψηφιακές υπηρεσίες της Eurobank προς τις επιχειρήσεις, ο κ. Ιωάννου αναφέρει το Digital Academy for Business, το οποίο προάγει την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις, μέσω της "ανοιχτής" ενημερωτικής πλατφόρμας στο eurobank.gr. Στο πλαίσιο του προγράμματος που είναι σε λειτουργία από τις 19/06/2019:
Δημιουργήθηκε στοχευμένη ενότητα "Σύγχρονες Μέθοδοι Εργασίας" για την εξοικείωση και εκπαίδευση των επιχειρήσεων μέσα από σχετικό εκπαιδευτικό υλικό αλλά και e – seminars.
Το Digital Academy for Business συμμετέχει στην πρωτοβουλία "Νational Digital Αcademy" του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αναφερόμενος στις εξειδικευμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Eurobank για επιχειρήσεις, ο κ. Ιωάννου σημειώνει ότι 29.000 εταιρικοί πελάτες της Τράπεζας έχουν ήδη μεταβεί στη χρήση του νέου e - Banking για Επιχειρήσεις, το οποίο προσαρμόζεται πλέον βέλτιστα σε όλες τις διαθέσιμες συσκευές.
Για επιχειρήσεις με ανάγκες σύνθετων συναλλαγών, τα εξειδικευμένα στελέχη του Τομέα Συναλλακτικής Τραπεζικής (Global Transaction Banking), είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την καθοδήγηση, υποστήριξη και παροχή λύσεων σε:
α) Οnline διεκπεραίωση εισαγωγών και εξαγωγών
β) Online Εισπράξεις και Πληρωμές, με
-Paygate όπου απλοποιείται και αυτοματοποιείται πλήρως η διαδικασία εισπράξεων μιας επιχείρησης με υπηρεσίες άμεσης πίστωσης, ηλεκτρονικό reconciliation απαιτήσεων-εισπράξεων και notifications για ενημέρωση των πληρωτών,
-Πλήρη σουίτα υπηρεσιών για ψηφιακή διαχείριση εισπράξεων για εισερχόμενες κινήσεις, κωδικοποιημένες διατραπεζικές εισπράξεις, επιταγές,
-Κεντροποιημένη και αυτοματοποιημένη διαχείριση επιταγών, έχοντας πλήρη, αναλυτική και άμεση online πληροφόρηση για τη διαδικασία είσπραξης, είτε αφορά επιταγή έκδοσης Eurobank είτε άλλης τράπεζας μέσω της υπηρεσίας Cheque Express,
-Εκτέλεση μαζικών πληρωμών είτε μέσω e - Banking είτε μέσω M2M με αρχεία, και μάλιστα με δυνατότητα εγκριτικής ροής,
-Ηλεκτρονική διεκπεραίωση μεμονωμένων πληρωμών,
γ) E – commerce λύσεις
δ) B2B υπηρεσίες όπως οι ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί και η ηλεκτρονική τιμολόγηση που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συναλλάσσονται με προμηθευτές και πελάτες ηλεκτρονικά και με ασφαλή τρόπο. Συγκεκριμένα:
-Ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί: Ηλεκτρονική επιλογή του καταλληλότερου προμηθευτή για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ή του σωστού αγοραστή για την πώληση των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών της επιχείρησης μέσω της υπηρεσίας e-auctions,
-Online τιμολόγηση: Μέσα από την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης eInvoicing παρέχεται, στις επιχειρήσεις, η δυνατότητα να προχωρήσουν στην κατάργηση της αποστολής τιμολογίων σε έντυπη μορφή και την αποστολή - παραλαβή τους ηλεκτρονικά.
Για μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο, η Eurobank λάνσαρε τη νέα υπηρεσία Eurobank Payment Link που προσφέρει ένα νέο κανάλι συναλλαγών με στόχο οι επιχειρήσεις να διευκολύνουν τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, ακόμη και εάν δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).
Στην υπηρεσία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκεται η υποδομή του V - Banking, με την οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να εκτελέσουν το σύνολο, σχεδόν, των εργασιών της τραπεζικής επιχειρήσεων μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, σε συνεργασία με το στέλεχος της Eurobank που εξυπηρετεί το λογαριασμό τους. Εξυπηρετούνται ήδη 12.000 επιχειρήσεις, ενώ, συγκεκριμένα για το διάστημα 16/03/2020 έως 10/04/2020 απέκτησαν την εφαρμογή 1.300 επιχειρήσεις.