Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Μαϊ-2020 07:47

    Πτώση 25% στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού λόγω lockdown

    Πτώση 25% στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού λόγω lockdown
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Την ανάκαμψη που είχε καταγράψει η κυκλοφορία στις οδικές παραχωρήσεις τα τελευταία χρόνια, "έσβησε" η πανδημική κρίση. Όπως ανέφερε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών η διοίκηση του κατασκευαστικού ομίλου, υπό το διευθύνοντα σύμβουλο της Ελλάκτωρ Αναστάσιο Καλλιτσάντση, στις οδικές παραχωρήσεις (Μορέας, Αττική Οδός) που ελέγχει η εισηγμένη, η κυκλοφορία υποχώρησε σε ποσοστό 70% από τις 23 Μαρτίου έως τις 28 Απριλίου έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους. Αντίθετα, συνολικά, κατά τη χρήση του 2019, σε Μορέα και Αττική Οδό, ο κυκλοφοριακός φόρτος ενισχύθηκε κατά 4,8% και 4,5%, αντίστοιχα.

    Η Αττική Οδός

    Στον αυτοκινητόδρομο, μήκους 65 χιλιομέτρων, ο συνολικός όγκος κίνησης έχει μειωθεί κατά περίπου 25% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, λόγω του κορωνοϊού.

    Χθες, Δευτέρα, που αποτελεί την πρώτη μέρα μερικής άρσης των περιοριστικών μέτρων, η κυκλοφορία στην Αττική Οδό αυξήθηκε κατά 25.000 οχήματα, σε σχέση με τις 23 Μαρτίου, οπότε επιβλήθηκε το lockdown και η κυκλοφορία έφτασε στο ναδίρ.

    Τα 30.000 οχήματα, δηλαδή, που διήλθαν από τον αυτοκινητόδρομο από τις 6 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι στις 23 Μαρτίου, χθες, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα αυξήθηκαν σε 55.000. Ωστόσο, η κυκλοφορία είναι χαμηλότερη σε ποσοστό 44%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2019, οπότε είχαν καταγραφεί 100.000 διελεύσεις.

    "Ωστόσο, έχουμε φτάσει τα επίπεδα της κυκλοφορίας της Δευτέρας προ του ολικού lockdown των εμπορικών καταστημάτων" ανέφερε, χθες, ο κ. Καλλιτσάντσης.

    Ερωτηθείς για το εάν υπάρξει πρόθεση αύξησης της τιμής των διοδίων, ο CEO της Ελλάκτωρ ανέφερε ότι η εταιρεία ενημέρωσε την πολιτεία, ως κύριος του έργου σχετικά με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην κυκλοφορία της Αττικής Οδού εξαιτίας της κρίσης του κορονοϊού, ως όφειλε στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης.

    "Ωστόσο, είναι πολύ νωρίς να συζητήσουμε για το ποιες δράσεις θα λάβουμε στο μέλλον, σαφώς όμως και δεν θέλουμε να αποθαρρύνουμε σε αυτή τη φάση τους χρήστες που μόλις ξεκινούν να επανέρχονται στον δρόμο με μία αύξηση της τιμής των διοδίων. Σε αυτή τη φάση, απλώς ενημερώσαμε επισήμως το κράτος για την κατάσταση που επικρατεί και πρόκειται να προχωρήσουμε σε αποφάσεις, όταν έχουμε μεγαλύτερη ορατότητα για το τι έρχεται μπροστά μας το επόμενο διάστημα" πρόσθεσε.

    Σε έτερη ερώτηση για το εάν έχουν κατατεθεί αιτήματα για αποζημιώσεις στην Αττική Οδό, ο οικονομικός Διευθυντής της Ελλάκτωρ Μάνος Χρηστέας ανέφερε ότι σε αυτή τη φάση, η Ελλάκτωρ δεν είναι ακόμα σε θέση να εκτιμήσει την πλήρη επίπτωση του COVID-19 και δεν έχει κάνει αίτημα για κάποιο συγκεκριμένο πόσο.

    "Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρώσουμε την άσκηση σχετικά με το ποιο θα μπορούσε να είναι αυτό το ποσό βάσει των επιπτώσεων του COVID-19 και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε ανάλογα. Σαφώς, όταν θα έχουν πλήρη εικόνα θα επανέλθουμε" σημείωσε.

    Τα νέα έργα

    Στον τομέα της κατασκευής, η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες για την εξασφάλιση επιπρόσθετης χρηματοδότησης, με την εταιρεία να έχει προχωρήσει στη διακοπή δραστηριοτήτων σε έργα που παράγουν ζημίες και στον περιορισμό της διεθνούς της δραστηριότητας με ταυτόχρονη εστίαση στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, όπου το περιθώριο EBITDA των δύο αυτών χωρών ήταν θετικό.

    Πέραν από τις δύο αυτές χώρες, η Ελλάκτωρ διατήρησε παρουσία στο Κατάρ μόνο στον τομέα παροχής υπηρεσιών διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facility Management). 

    Τα αποτελέσματα του κατασκευαστικού τομέα του 2019 περιλαμβάνουν μη επαναλαμβανόμενες ζημιές 113,3 εκατ. ευρώ από κατασκευή φωτοβολταϊκών έργων στο εξωτερικό, κατά βάση στην Αυστραλία όπου η ζημιά διαμορφώθηκε σε 96,6 εκατ. ευρώ, καθώς και ζημία 41,8 εκατ. ευρώ από απομείωση υπεραξίας που είχε σχηματιστεί από εξαγορές εταιρειών του κλάδου.

    "Αυτό που έχει επιτύχει μέχρι σήμερα η παρούσα διοίκηση για την αναδιάταξη της κατασκευής μπορεί εύκολα να παρατηρηθεί και να αξιολογηθεί σε σύγκριση με την οικονομική κατάσταση της δραστηριότητας και το χρονικό διάστημα στο οποίο η διοίκηση έπρεπε να ξεπεράσει τεράστιους οικονομικούς και επιχειρηματικούς κινδύνους. Η Άκτωρ ουσιαστικά είχε μείνει εκτεθειμένη σε αποφάσεις και έργα που ελήφθησαν ή αναλήφθηκαν πριν το 2018" σχολίασε ο κ. Καλλιτσάντσης.

    Αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου υπήρξαν, πρόσφατα, αιτήματα αποζημιώσεων (claims) που σχετίζονται κατά κύριο λόγο στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν πριν από την αλλαγή της λύσης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, πριν δηλαδή το τέλος του προηγούμενου έτους.

    "Δεν έχουμε εγείρει κάποιο αίτημα σε σχέση με την αλλαγή της λύσης για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου. Πράγματι, τα claims που έχουμε υποβάλει μέχρι στιγμής αξιολογούνται από τον πελάτη και σε συνάρτηση με τις σχετικές αποφάσεις του, θα εξετάσουμε το πώς θα προχωρήσουμε στη συνέχεια" τόνισε. 

    Η εταιρεία διαθέτει ανεκτέλεστο 1,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2019 έχασε έργα 400 εκατ. ευρώ λόγω απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου το 2018 που δυσχέρανε την υπογραφή συμβολαίων για "όλες τις κατασκευαστικές εταιρείες της περιοχής".

    Η απόφαση αυτή, όπως ανέφερε ο κ. Εξάρχου, επηρέασε και το χρονοδιάγραμμα υπογραφής των έργων Lot 1 και 3 στη Ρουμανία και συνέχισε να επηρεάζει το χρονοδιάγραμμα υπογραφής του Lot 3. Πλέον, έχουν υπογραφεί τα έργα Lot 1 και 3 στη Ρουμανία και αναμένεται η υπογραφή του Lot 2 εντός του Ιουλίου του 2020.

    Στις παραχωρήσεις, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, η Ελλάκτωρ αναμένεται να υπογράψει την τεσσαρακονταετούς διάρκειας-με δικαίωμα για δέκα ακόμη έτη- σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου.

    Στις ΑΠΕ, η συνολική εγκατεστημένη ισχύς αυξήθηκε κατά 106 MW στα 401 MW στο τέλος του 2019, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2020, επιπλέον 90 MW τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία, αυξάνοντας έως τις 31/3/2020 τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ στα 491 MW.

     dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ