Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 22-Απρ-2020 07:53

    Οι λεπτομέρειες του deal Skroutz με CVC Capital

    Οι λεπτομέρειες του deal Skroutz με CVC Capital
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Το τρίτο big deal, σε διάστημα μόλις 15 ετών από την ίδρυσή της, υλοποιεί το διάστημα αυτό η Skroutz, η ηλεκτρονική πλατφόρμα που ίδρυσαν στο όχι και τόσο "μακρινό” 2005, οι κ.κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου, Γιώργος Αυγουστίδης και Βασίλης Δήμου.

    Χθες Τρίτη έγινε γνωστό πως η CVC Capital Partners, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων στον κόσμο, που σήμερα διαχειρίζεται assets αξίας άνω των 82 δισ. δολαρίων, αποκτά θέση στην ελληνική Skroutz.gr.

    Αν και επισήμως δεν έχει γίνει γνωστό το ποσοστό που αποκτά η CVC στην ελληνική εταιρεία, ούτε και λεπτομέρειες του business plan, πηγές με γνώση, ανέφεραν στο Capital.gr, πως το επενδυτικό fund με την ολοκλήρωση του deal, που τοποθετείται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα αποκτήσει το 45% της Skroutz.

    Σε ό,τι αφορά στους ιδρυτές και βασικούς μετόχους, δηλαδή τους κ.κ. Χατζηγεωργίου, Αυγουστίδη και Δήμου θα διατηρήσουν το 51% και το management της εταιρείας που ίδρυσαν το 2005 όταν ξεκινούσαν το ταξίδι τους συνεργαζόμενοι τότε με μόλις 12 καταστήματα.

    Της συμφωνίας με τη CVC Capital, είχε προηγηθεί το 2006 το deal με την Dionic η οποία είχε αποκτήσει τότε το 50% η έξοδος της τελευταίας το 2018 και η απόκτηση του πλήρους ελέγχου της πλατφόρμας από τους βασικούς μετόχους με την αρωγή της SouthBridge Europe Mezzanine μέσω σύναψης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου.

    Σήμερα, 15 χρόνια μετά την ίδρυσή της και δύο χρόνια από το τελευταίο deal, η Skroutz ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα της. Και εκεί είναι το κλειδί. Ποιο θα είναι το μέλλον της από εδώ και πέρα και αν σε αυτό το μέλλον περιλαμβάνεται και η επέκταση στο εξωτερικό κάτω από μια κοινή ομπρέλα με άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες που θα δράσουν συμπληρωματικά, υπό τη CVC Capital Partners, για τη δημιουργία, γιατί όχι, του Ευρωπαϊκού Amazon, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς με γνώση.

    Η εταιρεία πάντως επισήμως έχει περιορισθεί να δηλώσει πως η συνεργασία με την CVC Capital Partners – αποτέλεσμα συζητήσεων που ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2019 - διευρύνει τις δυνατότητες της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη και καινοτομία στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη δυναμική της ομάδας της Skroutz για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.  

    Μέχρι τότε η Skroutz Α.Ε., η οποία σήμερα απασχολεί 300 εργαζόμενους, και διαχειρίζεται την πλατφόρμα αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών www.skroutz.gr, στην οποία προβάλλονται περισσότερα από 10 εκατομμύρια προϊόντα σε πάνω από 4.500 ηλεκτρονικά καταστήματα, καταγράφοντας σε μηνιαία βάση 8,5 εκατομμύρια μοναδικές επισκέψεις, σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της.

    Για να καλύψει αυτές τις ανάγκες έχει ήδη συνεργασία με τρεις εταιρείες courier η οποία θα διευρυνθεί με την προσθήκη δύο ακόμη εταιρειών εκ των οποίων η μια θα είναι η DHL αναφέρει στο Capital.gr ο κ. Γιώργος Αυγουστίδης εκ των ιδρυτών της εταιρείας.

    Για τη συμφωνία με την CVC ο κ. Αυγουστίδης δεν θέλησε να δώσει λεπτομέρειες περιοριζόμενος να αναφέρει πως το ηλεκτρονικό εμπόριο το οποίο κυμαίνεται στο 7% στην Ελλάδα, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι στο 14%, έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.

    Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας, πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν πως πέρυσι ο τζίρος της ανήλθε στα 20 εκατ. ευρώ όταν τα έσοδα σε επίπεδο ομίλου το 2018 είχαν αγγίξει τα 12,7 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη τα 2,766 εκατ. ευρώ και τα διαθέσιμα, στο τέλος του 2018, τα 3,5 εκατ. ευρώ.

    Σήμερα η Skroutz δεν είναι απλώς μια απλή μηχανή αναζήτησης τιμών αλλά και ένα marketplace. Πρόκειται για μια υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα σε οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση να πουλήσει στο κοινό του Skroutz, χωρίς να διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα και χωρίς οποιαδήποτε υποδομή αποστολών, επιστροφών και online πληρωμών.

    Εν τω μεταξύ εδώ και τρία χρόνια η εταιρεία έχει δημιουργήσει το "Έξυπνο Καλάθι", που επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσα από τη μηχανή σύγκρισης προϊόντων. Το καινοτόμο στοιχείο της υπηρεσίας έγκειται στο ότι οι επισκέπτες μπορούν να δημιουργήσουν ένα ενιαίο καλάθι αγοράς και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία του checkout και της πληρωμής απευθείας μέσα στην ιστοσελίδα.

    Έτσι, με υπηρεσίες όπως το Έξυπνο Καλάθι, το Skroutz Food, το Skroutz για επαγγελματίες και το Merchants offline marketplace για επιχειρήσεις που δεν έχουν διαδικτυακή παρουσία, έχει κάνει ένα ακόμη ένα βήμα προς τη δημιουργία ενός End-to-End Marketplace μέσα από την πλατφόρμα του Skroutz.

    Και όπως περιγράφουν οι ιδρυτές της Skroutz Α.Ε. την εταιρεία τους πρόκειται ως το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. ενώ έχουν επεκτείνει τη δραστηριότητά τους στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ