Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 15-Απρ-2020 07:34

    Ύφεση στα σούπερ μάρκετ το δεύτερο εξάμηνο

    Ύφεση στα σούπερ μάρκετ το δεύτερο εξάμηνο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις, στελεχών από τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο τροφίμων, για την πορεία της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ. Αναμένουν ύφεση το β’ εξάμηνο στο λιανεμπόριο τροφίμων, με 1 στους 2 να εκτιμά πως ο Covid-19 θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγορά και την οικονομία και το 2021.

    Οι συμμετέχοντες στην έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε από την 1η έως τις 6 Απριλίου, προβλέπουν πως το δεύτερο εξάμηνο το "κοντέρ” θα γράψει απώλειες 2% στον τζίρο μεσοσταθμικά σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Τέσσερα στα 10 στελέχη, που συμμετείχαν στην έρευνα, να εκτιμούν πως οι απώλειες το δεύτερο εξάμηνο θα ξεπεράσουν το 2% και θα αγγίξουν το 5%. Για το πρώτο εξάμηνο υπολογίζεται πως οι πωλήσεις θα εμφανίσουν ανάπτυξη 2,1% ως απόρροια των αγορών "πανικού” που καταγράφηκαν τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της πανδημίας.

    Την ίδια στιγμή 3 στα 4 στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα κρατήσει πάνω από 2 μήνες, 1 στα 2 στελέχη εκτιμά πως ο Covid-19 θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγορά και την οικονομία και το 2021, ενώ το 75% των συμμετεχόντων δήλωσε πως η μεγαλύτερη πρόκληση πλέον είναι η αβεβαιότητα του περιβάλλοντος. Πρόβλημα το οποίο είχε φύγει από την "εικόνα” τους τελευταίους μήνες και βρισκόταν στην 7η θέση στην έρευνα του Ιανουαρίου.

    Το δεύτερο πιο σημαντικό πρόβλημα που έχει να διαχειριστεί αυτή τη στιγμή η βιομηχανία και το λιανεμπόριο τροφίμων είναι η πρόβλεψη της ζήτησης λόγω των απότομων αλλαγών στις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού, αλλά και η αδυναμία των νέων αναδυόμενων αναγκών των καταναλωτών για παράδοση στο σπίτι που είναι το τρίτο ποιο σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να λύσουν. Πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία δεν είχε προβλεφθεί από την αγορά και απαιτεί σημαντικές επενδύσεις από τις επιχειρήσεις (με άγνωστο όμως ορίζοντα) ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτή.

    Αντίστοιχες είναι και οι εξελίξεις σε σχέση με τις προτεραιότητες των επιχειρήσεων. Ενώ η ενίσχυση των πωλήσεων αποτελούσε παραδοσιακά την πρώτη προτεραιότητα των επιχειρήσεων, πλέον πέφτει στην 8η θέση. Αντίθετα νέες προτεραιότητες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Η προστασία της υγείας του προσωπικού με μεγάλη διαφορά αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα με 76%.

    Η διαθεσιμότητα των προϊόντων προς το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται στη 2η θέση με 58%. Γενικά κυριαρχούν οι προτεραιότητες γύρω από τις εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού COVID-19, με 54% η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων λόγω του COVID-19 και η διασφάλιση υγιεινής στους χώρους πώλησης με 45%. Ενδιαφέρον αποτελεί ότι για το 30% αποτελεί προτεραιότητα πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πωλήσεις εξ αποστάσεων. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ