Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Απρ-2020 10:45

    Στο τιμόνι του Ομίλου ΟΤΕ μέχρι το 2023 παραμένει ο Μιχάλης Τσαμάζ

    Στο τιμόνι του Ομίλου ΟΤΕ μέχρι το 2023 παραμένει ο Μιχάλης Τσαμάζ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ μέχρι τον Ιούνιο του 2023 θα παραμείνει ο Μιχάλης Τσαμάζ, έπειτα από την ανανέωση της διάρκειας της σύμβασης του ως Διευθύνων Σύμβουλος. Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά τη συνεδρίαση της 2ας Απριλίου 2020 την ανανέωση της διάρκειας της σύμβασης του Διευθύνοντος Συμβούλου, κ. Τσαμάζ μέχρι την 30ή Ιουνίου του 2023, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις.

    Επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ, της μεγαλύτερης εταιρείας τεχνολογίας στην Ελλάδα, από τον Νοέμβριο του 2010, με την ανανέωση της θητείας του ο κ. Τσαμάζ θα καταστεί ο μακροβιότερος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου. Υπό τη διοίκησή του, ο Όμιλος ΟΤΕ εξυγίανε τα οικονομικά του, δημιούργησε νέες πηγές εσόδων, και μετασχηματίστηκε σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας με τον πελάτη στο επίκεντρο και την COSMOTE ως ενιαία εμπορική μάρκα για τα προϊόντα του Ομίλου σε σταθερή, κινητή, internet και τηλεόραση. Ως αποτέλεσμα της υγιούς χρηματοοικονομικής του θέσης, ο Όμιλος ΟΤΕ είναι σε θέση να εφαρμόζει ένα εκτεταμένο, πολυετές σχέδιο επενδύσεων σε δίκτυα οπτικών ινών, κινητής νέας γενιάς, υπηρεσιών πληροφορικής και συνδρομητικής τηλεόρασης εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές της χώρας και συμβάλλοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.

    Επενδύσεις 5 δισ. ευρώ

    Χαρακτηριστικό των ενεργειών που απαιτήθηκαν για να φθάσει ο Όμιλος ΟΤΕ να θεωρείται σήμερα η μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας στην Ελλάδα και βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, είναι η κατάσταση στην οποία ο Οργανισμός βρισκόταν προ 10ετίας.

    Ως πρώην κρατικό μονοπώλιο, ο Όμιλος ΟΤΕ είχε κληρονομήσει βαριές δομές και διαδικασίες με συνέπεια να λειτουργεί με πολύ υψηλό κόστος και να μην είναι ανταγωνιστικός στο περιβάλλον της απελευθερωμένης αγοράς. Το 2010 ο όμιλος ΟΤΕ αντιμετώπισε μείωση εσόδων 8%, έχοντας χάσει μόνο εκείνη τη χρονιά 500.000 πελάτες, με το καθαρό δανεισμό να ανέρχεται σε 4,3 δισ. ευρώ και με ετήσιο κόστος προσωπικού στην Ελλάδα 1 δισ. ευρώ.

    Για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του, ο Όμιλος ΟΤΕ, υπό τη διοίκηση Τσαμάζ, υλοποίησε μια σειρά ενεργειών μείωσης και ανανέωσης των δανειακών του υποχρεώσεων, προκειμένου να διασφαλίσει την υγιή οικονομική του θέση και να επενδύσει στην ανάπτυξη. Εν μέσω κρίσης, ο Όμιλος επένδυσε σχεδόν 5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, κυρίως για δίκτυα νέας γενιάς.

    Παράλληλα, χρειάστηκε να αλλάξει ριζικά. Υλοποίησε με επιτυχία το πρόγραμμα μετασχηματισμού του σε μια σύγχρονη, αποδοτική και ανταγωνιστική εταιρεία τεχνολογίας. Εκσυγχρόνισε τα συστήματα και τις διαδικασίες του, απλοποίησε τις εσωτερικές δομές, άλλαξε την κουλτούρα του, έβαλε τον πελάτη στο επίκεντρο. Μείωσε το εργασιακό κόστος με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο (σχήματα εθελουσίας εξόδου συνολικού κόστους 1 δις.ευρώ για την περίοδο 2010-2019) και ανανέωσε το προσωπικό, προσφέροντας εργασία σε ταλαντούχους νέους.

    Ως αποτέλεσμα, η κεφαλαιοποίηση του ΟΤΕ σχεδόν 5πλασιάστηκε, από τα 1,4 δις.ευρώ το 2011, στα 6,8 δισ.ευρώ στα τέλη του 2019 . Αντίστοιχα, η μετοχή αυξήθηκε κατά 402% στο ίδιο διάστημα, με το ύψος των επενδύσεων την περίοδο 2010-2019 να ανέρχεται σε 4,7 δις.ευρώ και το κόστος των εθελουσιών σε 1 δις.ευρώ, το ίδιο διάστημα.

    Case study

    Ο επιτυχημένος μετασχηματισμός του ΟΤΕ εν μέσω κρίσης υπό την ηγεσία Τσαμάζ, προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Harvard (Harvard Business School). Hκορυφαία Σχολή στο είδος της πραγματοποίησε πρόσφατα μια μελέτη περίπτωσης (case study), η οποία εστίασε στην κατάσταση και τα δεδομένα που αντιμετώπιζε ο Όμιλος OTE το 2010, όταν ξεκινούσε η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, καθώς και στη στρατηγική της Διοίκησης και την υλοποίησή της για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας και της δυναμικής ανάπτυξής της. Η μελέτη περίπτωσης "OTE: Managing in Times of National Crisis" είναι διαθέσιμη για φοιτητές και καθηγητές ώστε να διδάσκεται στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Harvard και σε άλλα πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, ως παράδειγμα διοίκησης σε δυσμενή οικονομικά περιβάλλοντα.

    Από το 2001 σε θέσεις ευθύνης

    Σημειώνεται πως από το το 2001, ο κ. Τσαμάζ κατείχε σειρά θέσεων ευθύνης στον ΟΤΕ, επιβλέποντας την πορεία των θυγατρικών του Ομίλου εκτός Ελλάδος και συνεισφέροντας στην εξυγίανση των διεθνών δραστηριοτήτων. Έχει διατελέσει μέλος Διοικητικών Συμβουλίων θυγατρικών του ΟΤΕ και της COSMOTE στο εξωτερικό και μέλος του ΔΣ της ΕΕ, στην Μεγάλη Βρετανία. Πριν την ένταξή του στον ΟΤΕ, ο κ. Τσαμάζ είχε αναλάβει διαδοχικά υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις στους τομείς του Marketing και των Πωλήσεων, αλλά και Γενικής Διεύθυνσης σε πολυεθνικές εταιρείες όπως η Vodafone και η Philip Morris.

    Ο Μιχάλης Τσαμάζ είναι ένθερμος υποστηρικτής της τεχνολογίας ως μέσου για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Από το 2016, έθεσε ως όραμα για τον Όμιλο ΟΤΕ να γίνει παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη. Από τη θέση του ως Επικεφαλής της Επιτροπής Ψηφιακής Οικονομίας του ΣΕΒ και ως μέλος του Athens Digital Council, επικεντρώνεται στη δημιουργία προτάσεων και τη χάραξη πολιτικών που θα συμβάλλουν στη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος στην Ελλάδα και την ευαισθητοποίηση της Κοινωνίας για τα οφέλη της νέας ψηφιακής εποχής.

    Ο κ. Τσαμάζ έχει πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του New Brunswick του Καναδά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ