Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Απρ-2020 08:41

    Παίρνει μπρος η πώληση τεσσάρων λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ

    Παίρνει μπρος η πώληση τεσσάρων λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Τις προετοιμασίες για την πώληση των πλειοψηφικών μετοχών των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ αναζητώντας για αυτό τον σκοπό οικονομικό σύμβουλο με εμπειρία στις εξαγορές και συγχωνεύσεις.

    Αυτά είναι και τα τέσσερα από τα συνολικά 10 περιφερειακά λιμάνια που ελέγχει κατά 100% το ΤΑΙΠΕΔ για τα οποία προκρίθηκε ότι μπορεί να προχωρήσει σχετικά άμεσα η ιδιωτικοποίησή τους με την μέθοδο που ακολουθήθηκε για το λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

    Το καθένα απ’ αυτά θεωρείται πως μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών για διαφορετικούς λόγους.

    Ειδικά για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και του Βόλου δεδομένο θεωρείται το αμερικανικό ενδιαφέρον. Τη δημιουργία κοινοπραξίας για την διεκδίκηση των δύο λιμένων εξετάζουν η Goldair και αμερικανικά σχήματα, όπως ανακοινώθηκε και μετά από τη συνάντηση που είχαν η διοίκηση της πρώτης με τον πρέσβη των ΗΠΑ τον περασμένο Φεβρουάριο.

    Ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί από την ίδια πλευρά και για το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο όμως φαίνεται πως μένει εκτός της πρώτης ομάδας που οδεύει προς πώληση. Βέβαια, τίποτα δεν έχει κλειδώσει ακόμη δεδομένου πως το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης ήταν η αξιοποίηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης – Καβάλας να πήγαινε "πακέτο”.

    Παράλληλα, ενδιαφέρον για λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου έχει εκδηλώσει ο όμιλος Grimaldi. Όπως είχε δηλώσει ο ισχυρός άντρας του ομίλου, Εμανουέλ Γκριμάλντι τον περασμένο Οκτώβριο ο ίδιος ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη logistics στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου. Το Ηράκλειο, εξάλλου είναι η έδρα των Μινωικών Γραμμών και από εκεί η εταιρεία διακινεί πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά.

    Ωστόσο, άγνωστο παραμένει το πως θα αξιοποιηθούν τα υπόλοιπα έξι λιμάνια (Καβάλας, Πάτρας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας). Αν θα επιλεγεί δηλαδή και εκεί η πώληση μετοχών ή θα ακολουθηθεί ο δρόμος της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων βάσει των όσων προβλέπει ο νόμος 4597/2019.

    Αναζητείται ο σύμβουλος

    Στόχος της κυβέρνησης είναι οι διαγωνισμοί για τουλάχιστον τα τρία λιμάνια (Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο) να ξεκινήσουν εντός του 2020 και να ακολουθήσει ο Βόλος. Βέβαια, δεν αποκλείεται ο στόχος αυτός να μετατεθεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

    Στο μεταξύ, πάντως, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά κανονικά τις διαδικασίες δημοσιεύοντας χθες την πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την θέση του οικονομικού συμβούλου για τα τέσσερα λιμάνια. Ο σύμβουλος που θα επιλεχθεί θα προετοιμάσει την έκθεση due diligence για το κάθε λιμάνι και θα βοηθήσει στην δημιουργία των Virtual Data Rooms των σχετικών διαγωνισμών.

    Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 200.000 ευρώ (50.000 ευρώ για κάθε λιμάνι) μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Οι εταιρείες καλούνται να υποβάλλουν τις προσφορές τους μέχρι τις 14 Απριλίου.

    kostaskets@capital.gr

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ