Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Μαρ-2020 07:37

    Η "ασπίδα" της Autohellas έναντι του κοροναϊού

    Η "ασπίδα" της Autohellas έναντι του κοροναϊού
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Την ισχυρότερη κεφαλαιακή βάση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκριτικά με ομοειδείς εταιρείες διαθέτει η Autohellas, σύμφωνα με όσα ανέφερε, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μίσθωσης και εμπορίας αυτοκινήτων Ευτύχης Βασιλάκης. Η συνδεόμενη με την πανδημία κρίση έχει οδηγήσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην μείωση της παραγωγής, ενώ αναμένεται να κλονίσει συθέμελα τον ελληνικό τουρισμό.

    Η άμυνα

    Ωστόσο, κατά τον κ. Βασιλάκη, η διαφοροποιημένη δραστηριότητα της Autohellas, η βραχυχρόνια μίσθωση (rent-a-car), η μακροχρόνια ενοικίαση (leasing) και η εμπορία αυτοκινήτων με τις συνδεδεμένες με αυτήν υπηρεσίες, σε συνδυασμό με την κεφαλαιακή βάση αποτελούν την ασπίδα της εισηγμένης κατά της κρίσης. Η εισηγμένη εμφανίζει (στοιχεία 31/12/2019) ίδια κεφάλαια 295 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 400 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να διαθέτει την καλύτερη κεφαλαιακή διάρθρωση ως προς την αναλογία καθαρής θέσης προς δανεισμό ή λειτουργικής κερδοφορίας (Ebitda) προς καθαρό δανεισμό.

    Η Autohellas διαθέτει ρευστότητα της τάξης των 50 εκατ. ευρώ και πιστωτικές γραμμές ύψους 100 εκατ. ευρώ που είναι σε θέση να αξιοποιήσει.

    Η διάρθρωση του κύκλου εργασιών

    Περιγράφοντας τη δομή των εισροών της Autohellas, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι συνεισφέρουν στον ενοποιημένο ετήσιο κύκλο εργασιών με 83 εκατ. ευρώ η δραστηριότητα της μίσθωσης αυτοκινήτων (rent-a-car), με περίπου 120-123 εκατ. ευρώ το leasing αυτοκινήτων, με 52 εκατ. ευρώ η πώληση αυτοκινήτων και με 300 εκατ. ευρώ ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Ως εκ τούτου, όπως εξήγησε, μόνο το rent-a-car, που αντιστοιχεί στο 20% του τζίρου, σχετίζεται με τον τουρισμό, με το σύνολο των υπόλοιπων δραστηριοτήτων να "εφάπτεται" στην τοπική οικονομία.

    Οι επενδύσεις για την απόκτηση καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενόψει της θερινής σεζόν, έχουν ανασταλεί, με τα αρχικά σχέδια της Autohellas να προβλέπουν την προμήθεια 2.000-3.000 οχημάτων. Και ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων είναι στον "πάγο", καθώς η ζήτηση έχει κατακρημνιστεί λόγω κοροναϊού, με τον κ. Βασιλάκη να σημειώνει ότι διανύουμε μία περίοδο "παγώματος" όσον αφορά την εμπορία καινούργιων - μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αλλά και ως προς την παραγωγή από πλευράς των προμηθευτών (μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιορίσει την παραγωγή). Ως εκ τούτου, όπως εξήγησε, το μεγαλύτερο τμήμα των εσόδων προέρχεται από το leasing που αντιστοιχεί σε 120 εκατ. ευρώ το χρόνο ή 10 εκατ. το μήνα και από τη δραστηριότητα των ανταλλακτικών και της εν γένει παροχής υπηρεσιών.

    Η αναστολή όμως, των επενδύσεων ευνοεί τη ρευστότητα της Autohellas, με την μη υλοποίηση κεφαλαιουχικών δαπανών να καθιστά εφικτή τη διαχείριση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας, ενώ η μεγαλύτερη δαπάνη σχετίζεται με τις αποσβέσεις.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ