Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Μαρ-2020 08:38

    Εγρήγορση για την κατάσταση στις τηλεπικοινωνίες λόγω αυξημένης χρήσης

    Εγρήγορση για την κατάσταση στις τηλεπικοινωνίες λόγω αυξημένης χρήσης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Η συνεχής και όσο το δυνατόν χωρίς προβλήματα λειτουργία των τηλεπικοινωνιών στο σύνολο της χώρας, καθώς μπαίνουμε στην εποχή της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης λόγω του κορονοϊού, αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των παρόχων.

    Με ολοένα και περισσότερες εταιρείες να εφαρμόζουν πρακτικές απομακρυσμένης εργασίας, αλλά και τα παιδιά να παραμένουν στα σπίτια τους, η χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών αυξάνεται συνεχώς. Για αυτό το λόγο απαιτείται διαρκής εγρήγορση και παρακολούθηση των φορτίων που θα δέχονται οι υποδομές το επόμενο διάστημα.

    Οι πιθανές ενέργειες που θα απαιτηθούν βρέθηκαν στο επίκεντρο της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες με την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους επικεφαλής των εταιρειών ΟΤΕ, Vodafone, Wind και Forthnet όπου εξετάστηκαν τα δεδομένα και συζητήθηκαν ενέργειες για τη διαχείριση του αναμενόμενου αυξημένου φόρτου στα δίκτυα.

    Ακόμη, σήμερα οι εκπρόσωποι των παραπάνω εταιρειών θα συμμετάσχουν σε σύσκεψη που έχει συγκαλέσει ο νέος υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς για την ετοιμότητα των υποδομών της χώρας.

    Συντονισμός

    Η πιθανότητα πάντως να έχουμε ένα γενικευμένο διαδικτυακό ή τηλεφωνικό "blackout” είναι μικρή. "Κανένα δίκτυο δεν είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί στο 100%. Αν για παράδειγμα αποφασίσουμε όλοι οι Αθηναίοι να ανοίξουμε τις βρύσες μας την ίδια στιγμή σίγουρα θα παρατηρήσουμε τουλάχιστον πτώση της πίεσης του νερού”, σημειώνει στο Capital.gr αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

    "Έχοντας αυτό ως δεδομένο και χωρίς πανικό χρειάζεται ένας συντονισμός Πολιτείας – Παρόχων, κυρίως για να διορθωθούν άμεσα όποια προβλήματα μπορεί να εμφανιστούν στην λειτουργία των τηλεπικοινωνιών, αν αυτά βεβαίως εμφανιστούν. Και αυτό απαιτείται λόγω της αυξημένης χρήσης αλλά και επειδή οι ίδιες οι εταιρείες προσαρμόζουν και αυτές τον τρόπο λειτουργίας του βάσει των νέων συνθηκών που δημιουργεί ο κορονοϊός”, συμπληρώνει.

    Έτσι, όπως αποφασίστηκε κατά τη χθεσινή σύσκεψη, Πολιτεία και Πάροχοι παραμένουν σε διαρκή επικοινωνία προκειμένου να παρεμβαίνουν ουσιαστικά και εφόσον αυτό καθίσταται αναγκαίο, ώστε να διασφαλίζεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό η αποτελεσματική λειτουργία των λύσεων τηλεργασίας που χρησιμοποιούν τόσο φορείς του Δημοσίου όσο και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα.

    O δεκάλογος του υπουργείου και οι πρόσφορες

    Υπ’ αυτό το πλαίσιο το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων  προχώρησαν στη σύσταση ενός "δεκαλόγου" για την υπεύθυνη και ορθολογική χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων.

    Μεταξύ άλλων συνίσταται η αποφυγή των διαδικτυακών υπηρεσιών ψυχαγωγίας (κυρίως videostreaming) κατά τις ώρες 09:00 με 18:00 όπου αναμένεται έντονη χρήση του δικτύου λόγω εργασίας, η αποφυγή αποστολής μεγάλων αρχείων χωρίς λόγο και η τηλεφωνική επικοινωνία με σταθερές γραμμές και όχι από το κινητό.

    Εκτός όμως από τις οδηγίες, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης κάλεσε χθες τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους που παρέχονται με συνδρομή, μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα.

    Η πρωτοβουλία έχει τίτλο #DigitalSolidarityGR, και θα είναι αναρτημένη στην "Ελληνική Συμμαχία" της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Άμεσα πρόκειται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία και η σχετική πλατφόρμα.

    Ειδικά για τις τηλεπικοινωνίες, παράγοντες του υπουργείου θεωρούν πως τα δωρεάν δεδομένα που ενδεχομένως θα προσφέρουν οι εταιρείες μπορούν να αποτελέσουν δικλείδα ασφαλείας για τους συνδρομητές που μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα με τη σταθερή σύνδεση internet.

    Ξεκίνησε η Cosmote

    Ήδη χθες το απόγευμα η Cosmote ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στην πρωτοβουλία της πολιτείας #DigitalSolidarityGR παρέχοντας δωρεάν mobile data 15GB σε όλους τους συνδρομητές κινητής για τριάντα ημέρες. Ακόμη παρέχει δωρεάν χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένα στους συνδρομητές της σε Ιταλία και Ισπανία, ενώ διαθέτει δωρεάν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω του YouTube. Σε αντίστοιχες κινήσεις αναμένονται να προχωρήσουν και οι υπόλοιπες εταιρείες τηλεπικοινωνιών.

    Παράλληλα, ο Σύνδεσμός Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) προχώρησε στη δημιουργία ειδικής ενότητας στο portal του (www.sepe.gr), όπου θα αναρτώνται οι λύσεις και εφαρμογές, οι οποίες συνδράμουν στον περιορισμό των προσωπικών επαφών και κατά συνέπεια, στη μετάδοση του Covid-19 και παρέχονται δωρεάν. 

    kostaskets@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:00 26/10

    Black Friday 2025: Οι καλύτερες επιλογές σε έξυπνες οικιακές συσκευές

    Η Black Friday είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για αναβάθμιση! Με έξυπνες συσκευές σε τρομερές τιμές θα κάνεις το σπίτι σου "έξυπνο" εύκολα!

    11:32 23/10

    Planetek Hellas: Ελληνική τεχνογνωσία για τη νέα γενιά ολοκληρωμένων διαστημικών υποδομών

    Κυβερνητικός Κόμβος, PDGS και Κέντρο Ελέγχου και Καθοδήγησης Δορυφόρων (C2) - υποδομές για εθνική αυτονομία

    14:55 21/10

    COSMOTE GROW YOUR BUSINESS – Go Abroad: Δωρεάν ημερίδες για ΜμΕ που θέλουν να επεκταθούν σε διεθνείς αγορές

    Οι ημερίδες θα πραγματοποιηθούν στις 7 Νοεμβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στις 12 Νοεμβρίου 2025 στο Porto Palace Hotel στη Θεσσαλονίκη.

    13:51 17/10

    Το δίκτυο της Vodafone βελτιώνει την καθημερινότητα εκατομμυρίων συνδρομητών

    Οι συνδρομητές δηλώνουν ότι η εμπειρία τους με το δίκτυο έχει βελτιωθεί αισθητά τον τελευταίο χρόνο

    15:59 08/10

    Η Cloudt λανσάρει το TaxIQ: Το πρώτο AI εργαλείο για φορολογικά και νομικά θέματα στην Ελλάδα

    Το TaxIQ έχει σχεδιαστεί για να παρέχει άμεσες, ακριβείς και τεκμηριωμένες απαντήσεις βασισμένες στην ισχύουσα ελληνική νομοθεσία και την επίσημη νομολογία.

    09:21 08/10

    Xiaomi 15T: Η τέχνη της τεχνολογίας στα χέρια σου

    Η Xiaomi τράβηξε την… κουρτίνα της νέας σειράς Xiaomi 15T, που υπόσχεται να φέρει την premium εμπειρία smartphone πιο κοντά σε κάθε στιγμή της καθημερινότητάς σας.

    13:27 07/10

    Η Comsys παρουσιάζει το Jaggle.eu στο Disrupt Lead AI Forum

    Η Comsys συμμετέχει ως Gold Sponsor στο Disrupt Lead AI Forum 2025, την διοργάνωση την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Καινοτομία.

    12:47 06/10

    Start Your Business: Η πρωτοβουλία της COSMOTE TELEKOM που δίνει ώθηση στις νέες ελληνικές ΜμΕ

    Στον σημερινό, ιδιαίτερα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό κόσμο, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) καλούνται να κάνουν δυναμικά βήματα από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας τους.