Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Μαρ-2020 08:38

    Με κάρτα προτεραιότητας η είσοδος στα σούπερ μάρκετ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Από την ασφάλεια του σπιτιού, σκοπεύει να κάνει τα ψώνια του τις επόμενες ημέρες 1 στους 5 Έλληνες κάτω των 45 ετών (πηγή: ierax analytix). Με έναν στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 54%) να δηλώνει σε έρευνα του ΙΕΛΚΑ ότι προσπαθεί να μειώσει τις επισκέψεις του σε καταστήματα για αγορές.

    Κάτι που δεν φάνηκε στην πράξη τις προηγούμενες ημέρες και για αυτό τον λόγο με στόχο την αποτροπή εξάπλωσης του κορονοϊού, από σήμερα υπάρχει κάρτα προτεραιότητας στην είσοδο του σούπερ μάρκετ.

    Αφού με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου "οι επιχειρήσεις των υπεραγορών τροφίμων με ευθύνη των διοικήσεών τους, διασφαλίζουν ότι η προσέλευση των καταναλωτών γίνεται, τηρώντας την αναλογία του ενός ατόμου ανά 10 τ.μ. και με ελάχιστη απόσταση τα 2 μέτρα μεταξύ τους".

    Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι σε ένα κατάστημα 50 τ.μ., θα εξυπηρετούνται ταυτόχρονα έως 5 πελάτες κάθε φορά και σε ένα hypermarket των 5.000 τ.μ. θα υπάρχει η δυνατότητα να συνυπάρχουν στους διαδρόμους του έως και 500 άτομα ταυτόχρονα. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει σε ευκρινή θέση στις εισόδους και τις εξόδους των καταστημάτων, φιάλη αλκοολούχου διαλύματος για την υγιεινή των χεριών, προς χρήση των πελατών.

    Σε επιμέρους τμήματα στα σούπερ μάρκετ όπως κοπής τυριών, κρέατος κ.λ.π πρέπει να τηρείται απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών, όπως και στα ταμεία των καταστημάτων θα πρέπει να τηρείται η απόσταση των δυο μέτρων  μεταξύ των πελατών και ειδικά σε ταμεία που δεν φέρουν προστατευτικό τζάμι ο πελάτης να  πρέπει να κρατά τη μέγιστη εφικτή απόσταση.

    Την ίδια στιγμή, από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, προκύπτει πως 1 στους 4 καταναλωτές έχει στοκάρει προϊόντα. Με 1 στους 3 να έχει αυξήσει τις αγορές του σε ζυμαρικά, 27% σε αλεύρι και ζάχαρη και 22% το ρύζι. Αντίθετα δηλώνεται από τους καταναλωτές ότι αγοράζουν λιγότερα αλκοολούχα ποτά από το 22% και λιγότερα γλυκά από το 18%. Όσον αφορά τα προϊόντα μακράς διάρκειας φαίνεται ότι οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στα κατεψυγμένα είδη (22%) και παρά στις κονσέρβες (12%). Έξι στους 10 να έχουν αυξήσει τις αγορές σε απολυμαντικά.

    Πάντως το μεγάλο στοκάρισμα καταγράφεται στα αντισηπτικά, στα απορρυπαντικά και στο χαρτί υγείας. Για τον λόγο αυτό παρατηρούνται και ελλείψεις στα αντισηπτικά οι οποίες, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη.

    Όπως ανέφερε ο υπουργός κατά τη σημερινή επίσκεψή του σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Σκλαβενίτης, στην οδό Αχαρνών, στις 11 θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη με προμηθευτές για το θέμα των αντισηπτικών, των μασκών και του υγειονομικού υλικού.

    Προσέθεσε, ότι υπάρχει παρακολούθηση μέσω της δήλωσης αποθεμάτων και των στοιχείων τιμολόγησης (transfer pricing) για ενδεχόμενες προσπάθειες για υπερτιμολογήσεις και αισχροκέρδεια, ενώ είπε ότι σε επόμενη νομοθετική ρύθμιση θα προβλεφθούν εξοντωτικά πρόστιμα για περιπτώσεις καταχρηστικής συμπεριφοράς από προμηθευτές και εμπόρους.

    Εν τω μεταξύ μέχρι το βράδυ θα έχει ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των αποθεμάτων σε μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, κ.ά.

    Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα παραγωγής, εισαγωγής, εμπορίας, πώλησης, μεσιτείας, διακίνησης και διανομής φαρμακευτικών προϊόντων και μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής στην ελληνική επικράτεια, υποβάλλουν στην αρμόδια αρχή, πρέπει να στείλουν στοιχεία αποθεμάτων σε: χειρουργικές μάσκες, αντισηπτικά διαλύματα και αντισηπτικά μαντηλάκια, σε αντίθετη περίπτωση θα αντιμετωπίσουν κατάσχεση προϊόντων και πρόστιμα.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ