14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Της Αντιόπης Σχοινά
Περίοδο ανάπτυξης διανύει ο κλάδος της λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών, ο οποίος προβλέπεται ότι θα βιώσει ένα ιδιαίτερα "θερμό" Φθινόπωρο, καθώς ο ανταγωνισμός για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών κορυφώνεται και εκφράζεται από το άνοιγμα πολλών νέων καταστημάτων στην Αττική, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Ο κλάδος ύστερα από μια περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, που οδήγησε στο κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων, στην αναδιοργάνωση πολλών επώνυμων αλυσίδων αλλά και στην αλλαγή ιδιοκτητών, φαίνεται ότι έχει περάσει την τελευταία διετία σε νέα φάση ανάπτυξης και ο "χάρτης" της αγοράς διαμορφώνεται εκ νέου και περιλαμβάνει παλαιούς αλλά και νέους παίκτες.
Οι σημαντικότερες εξελίξεις που χαρακτηρίζουν τη νέα αυτή εποχή για τον κλάδο των ηλεκτρονικών περιλαμβάνουν κυρίως την έλευση ξένων πολυεθνικών εταιρειών οι οποίες όπως ήταν αναμενόμενο αφύπνισαν τις εγχώριες εταιρείες και αύξησαν τον ανταγωνισμό, ενώ σημαντικές αλλαγές στην αγορά επέφερε η πώληση της αλυσίδας Γερμανός στην Cosmote και η νέα πολιτική αυτής.
Σε αυτό το τοπίο, η Πλαίσιο αποτελεί έναν από τους πλέον παλιότερους και παραδοσιακούς παίκτες που συνεχίζει την επεκτακτική της πολιτική. Σήμερα η εταιρεία σχεδιάζει το άνοιγμα ενός ακόμη νέου καταστήματος μέχρι το τέλος του 2007, ενώ στα σχέδιά της περιλαμβάνεται η περαιτέρω επέκταση και στο εξωτερικό. Η διοίκηση στοχεύει όχι στην αλόγιστη ανάπτυξη μεγάλου αριθμού καταστημάτων αλλά στη διατήρηση του πολλαπλού μοντέλου προώθησης προϊόντων, ενώ ώθηση στα σχέδια της αναμένεται να δώσει και η ολοκλήρωση του νέου κέντρου διανομής και συναρμολόγησης στη Μαγούλα Αττικής. H Πλαίσιο παρουσίασε στο πρώτο εξάμηνο του έτους υψηλή ανάπτυξη των πωλήσεων αλλά και των κερδών της.
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται και η αλυσίδα Multirama η οποία αποτελεί πλέον το βασικό όχημα του κ. Π. Γερμανού για τη δραστηριοποίησή του στην συγκεκριμένη αγορά. Η εταιρεία θέτει σε εφαρμογή νέα στρατηγική η οποία προβλέπει επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία, με στόχο το άνοιγμα πέντε μεγάλων καταστημάτων ετησίως. Η Multirama άνοιξε στις αρχές του καλοκαιριού νέο μεγάλο κατάστημα 2.000 τ.μ στον Πειραιά με επόμενο σταθμό την Πάτρα και την Καλαμάτα. Στη Βουλγαρία διαθέτει ήδη δυο καταστήματα, ενώ αναζητά και νέο χώρο για τη δημιουργία τρίτου. Η νέα στρατηγική εστιάζεται πλέον στη λειτουργία μεγάλων καταστημάτων και η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται σε επαφή με τους συνεργάτες των μικρότερων καταστημάτων προκειμένου να προσαρμοστούν στο νέο μοντέλο. Σήμερα λειτουργούν 79 καταστήματα Multirama σε ολόκληρη την Ελλάδα, με τα μισά περίπου να είναι ιδιόκτητα -τα μεγάλης έκτασης- και τα υπόλοιπα franchise.
Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Public -συνδυάζει την τεχνολογία με το βιβλίο και τη μουσική- η έναρξη του καταστήματος στο Σύνταγμα έχει προγραμματισθεί για το Φθινόπωρο. Σύμφωνα με προβλέψεις της διοίκησης της Multirama, οι πωλήσεις φέτος αναμένεται να αυξηθούν τουλάχιστον κατά 20%.
Η Microland, αποτελεί άλλον έναν παραδοσιακό παίκτη της αγοράς ο οποίος αφού διένυσε μια δύσκολη περίοδο αναδιοργανώνεται και ξεκινά εκ νέου την ανάπτυξή του. Η Microland, του ομίλου Altec, κατάφερε να εξυγιανθεί οικονομικά και υιοθετώντας νέα στρατηγική η διοίκησή της σκοπεύει να ανοίξει περισσότερα από 140 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2009, από περίπου 71 που θα φθάσει στα τέλη του έτους. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της UBS η αλυσίδα, η οποία αναπτύσσεται με τη μέθοδο του franchise, μπορεί να καλύψει ένα σημαντικό κενό που αφήνει η εξαγορά της αλυσίδας Γερμανός από την Cosmote, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα προϊόντα τηλεφωνίας, κινητής και σταθερής. Οι ετήσιες πωλήσεις των καταστημάτων εκτιμά η UBS ότι θα ξεπεράσουν φέτος το 1 εκατ. ευρώ ανά κατάστημα, φθάνοντας τα 2 εκατ. ευρώ έως το 2009, ενώ για φέτος εκτιμά ότι οι πωλήσεις της αλυσίδας θα φθάσουν συνολικά τα 81 εκατ. ευρώ, ενώ την επόμενη χρονιά θα εκτοξευθούν στα 142 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τη διοίκηση της Altec έχει καταστήσει σαφές ότι η επέκταση του δικτύου καταστημάτων αποτελεί προτεραιότητα στη στρατηγική της.
Είσοδο στην ελληνική αγορά πραγματοποίησε φέτος μια ακόμη μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών και ειδών τεχνολογίας, η Electroworld του ομίλου Dixons. Ο όμιλος εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στην περιοχή της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη και λίγο αργότερα το δεύτερο στην Αττική και συγκεκριμένα στην οδό Πειραιώς. Στα σχέδια της διοίκησης είναι το φθινόπωρο να λειτουργήσει και το δεύτερο κατάστημα στην Αττική -το τρίτο πανελλαδικά- απέναντι από το γηροκομείο στη Λεωφ. Κηφισίας. Η Electroworld διαθέτει συνολικά 25 καταστήματα στην Ευρώπη εκ των οποίων τα 12 είναι στην Τσεχία, 7 στην Ουγγαρία, 5 στην Πολωνία και το νέο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη το οποίο θα απασχολεί 120 άτομα.
Η Κωτσόβολος ξεκινά τη λειτουργία άλλων δύο καταστημάτων με τη μέθοδο της δικαιόχρησης στη Φλώρινα και στη Σύρο. Στα σχέδια του ομίλου είναι ο διπλασιασμός έως τα τέλη του έτους των καταστημάτων που λειτουργούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης και τα οποία σήμερα φθάνουν τα επτά. Επιπλέον σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία ενός ακόμα Μέγα Κωτσόβολος στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η Μedia Markt, αποτελεί έναν ακόμη ισχυρό παίκτη από το εξωτερικό που έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά στην αρχή της νέας περιόδου ανάπτυξης του κλάδου και επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς. Ανήκει στον όμιλο Μedia Saturn Group και διαθέτει ήδη τέσσερα καταστήματα στην Αττική και άλλο ένα στη Θεσσαλονίκη, ενώ στα σχέδια της διοίκησής της είναι η δημιουργία ενός ακόμη καταστήματος στη Λάρισα, πιθανότατα μέσα στο Οκτώβριο, και άλλο ένα στην Αττική, στην περιοχή του Αλίμου, στα τέλη Νοεμβρίου.