10:00 09/09
ABN Amro: Η ολλανδική κυβέρνηση μειώνει το μέριδιό της στην τράπεζα
Περιορίζει σταδιακά τις συμμετοχές της στην ολλανδική τράπεζα.
Στα 42,1 εκατ. ευρώ από 1,9 εκατ. ευρώ πέρυσι διαμορφώνονται τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και μετά από δικαιώματα μειοψηφίας της Attica Α.Ε. Συμμετοχών (Attica Group) στη διάρκεια του εξαμήνου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη ύψους 12,5 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast X, καθώς και κέρδη της τάξης των 27,7 εκατ. ευρώ από συμμετοχές και χρεόγραφα που αφορούν την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών.
Σημειώνεται πως τα συγκριτικά στοιχεία του 2006 αναφέρονται στις συνεχιζόμενες δραστηριότητες και δεν περιλαμβάνουν αυτές τριών Superfast που ήταν δρομολογημένα στις γραμμές της Βαλτικής θάλασσας και επωλήθησαν τον Απρίλιο 2006.
Παράλληλα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών εξαμήνου του ομίλου ενισχύθηκε 8,7% στα 144,8 εκατ. ευρώ έναντι 133,1 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 30,1 εκατ. ευρώ από 22 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 36%.
Επίσης, η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει πως τα οικονομικά στοιχεία του εξαμήνου 2007 "δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα με αυτά του 2006 λόγω μεταδρομολόγησης τριών πλοίων του Ομίλου και της προσθήκης ενός νεοαποκτηθέντος πλοίου της Blue Star Ferries τον Αύγουστο 2006".
Τα οικονομικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2007 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2006 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Ιουνίου, 2007, Καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 378,0 εκατ. (Ευρώ 344,3 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2006), Ταμειακά Διαθέσιμα Ευρώ 214,1 εκατ. (Ευρώ 193,0 εκατ. την 30η Ιουνίου 2006) και Πάγια Στοιχεία αξίας Ευρώ 711,4 εκατ. (Ευρώ 757,3 εκατ.την 31η Δεκεμβρίου 2006). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τα διαθέσιμα της 30ης Ιουνίου 2006, επεστράφη στους μετόχους της Attica Group το ποσόν των Ευρώ 62,5 εκατ.
Στα καθαρά αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2007 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους 13,3 εκατ. ευρώ (14,0 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2006) και Χρηματοοικονομικά Έξοδα της τάξης των 9,6 εκατ. ευρώ (έναντι Ευρώ 10,2 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2006).
Μεταβολές στόλου- Συμμετοχές
Στις αρχές του έτους 2007, το Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στη γραμμή Rosyth-Zeebrugge σε αντικατάσταση του Superfast X και το Φεβρουάριο 2007, μετά από διετή επιτυχή εκμετάλλευση στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας, το RoRo Marin ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Βενετία (Porto Marghera)-Πάτρα. Νωρίτερα, τον Νοέμβριο 2006, η Διοίκηση της Attica Group ήλθε σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρία Fret Cetam για τη ναύλωση του RoRo Nordia για δύο χρόνια.
Κατά το α΄ εξάμηνο του 2007 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα, στη Βόρειο θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με τέσσερα πλοία Superfast, οκτώ πλοία Blue Star και δύο φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία (RoRo).
Την 19η Ιουνίου 2007, η Attica Group επώλησε το σύνολο του ποσοστό συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ.
Μεταφορικό έργο – Μερίδια αγοράς
Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 243.231 επιβάτες (αύξηση 29,3%), 59.946 φορτηγά οχήματα (αύξηση 37,2%) και 44.958 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 25,5%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες, φορτηγά οχήματα και Ι.Χ. οχήματα με μερίδιο αγοράς 30,5% στους επιβάτες, 26,2% στα φορτηγά οχήματα και 26,3% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το α΄ εξάμηνο του 2007. Στην αύξηση του μεταφορικού έργου συνέβαλε τόσο η αύξηση της πληρότητας των πλοίων όσο και η κατά 13,5% αύξηση του αριθμού των δρομολογίων των πλοίων. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.
Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με ένα πλοίο το Blue Horizon έναντι δύο πλοίων το αντίστοιχο διάστημα 2006 με αντίστοιχα 46% λιγώτερα δρομολόγια. Το μεταφορικό έργο της Blue Star Ferries το α΄ εξάμηνο 2007 ανήλθε σε 55.052 επιβάτες (μείωση 40,7% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2006), 7.076 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 34,8%) και 13.799 φορτηγά οχήματα (μείωση 34,8%).
Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X μέχρι τις 29 Ιανουαρίου, 2007 και στη συνέχεια με το Blue Star 1 το οποίο μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι. Κατά το α΄ εξάμηνο του 2007 το μεταφορικό έργο στη γραμμή αυτή ανήλθε σε 48.538 επιβάτες (μείωση 1,4% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2006), 16.342 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 4,1%) και 11.546 φορτηγά οχήματα (μείωση 20,3% λόγω μειωμένης χωρητικότητος του νέου πλοίου σε φορτηγά οχήματα).
Πρόσφατες εξελίξεις
Η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Attica Group της 14ης Ιουνίου 2007 ενέκρινε την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας για την καταβολή μερίσματος χρήσεως 2006, Ευρώ 0,08 ανά μετοχή.