Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 15-Φεβ-2020 08:53

    Aegean: "Ανοίγει φτερά" με επένδυση -μαμούθ 6,5 δισ. δολαρίων

    Aegean: "Ανοίγει φτερά" με επένδυση -μαμούθ 6,5 δισ. δολαρίων
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σημαντικό θετικό αντίκτυπο αναμένεται να έχει στα οικονομικά αποτελέσματα της Aegean η παραγγελία αξίας έως 6,5 δισ. δολαρίων σε τιμές τιμοκαταλόγου, που περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον 46 νέα αεροπλάνα της οικογένειας Α320neo και Α321neo έως το 2025, αριθμός που αυξάνεται σε έως 58, επειδή η αεροπορική διατηρεί τη δυνατότητα προσθήκης 12 επιπλέον αεροσκαφών. Η νέα γενιά των Airbus εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη θέση της αεροπορικής καταρχάς σε περιφερειακό και σε δεύτερη φάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι την περασμένη Τετάρτη, στην τελετή παρουσίασης των νέων αεροσκαφών, το "παρών" έδωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. "Μία παραγγελία ανάλογη σε μέγεθος με εκείνες των διεθνών κολοσσών του κλάδου. Και η οποία παραπέμπει σε ηρωικούς καιρούς του παρελθόντος, το 1930, όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος ίδρυε την Eλληνική Πολιτική Αεροπορία. Αλλά και στη χρυσή εποχή των αεροπορικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, τότε που ο Αριστοτέλης Ωνάσης δημιουργούσε και έστελνε στις πέντε ηπείρους την Ολυμπιακή Aεροπορία", ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

    Τα οφέλη

    Η ανανέωση του στόλου θα έχει άμεση επίδραση στα οικονομικά μεγέθη της Aegean, καθώς, όπως αναφέρουν αναλυτές, παγκοσμίως, προτεραιότητα για τους αερομεταφορείς είναι ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών. Ο έλεγχος, δηλαδή, του λειτουργικού κόστους είναι το "άλφα και το ωμέγα" για τη διατήρηση και την περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας, με την απόδοση (yield) και την πληρότητα να είναι οι δύο πιο σημαντικοί δείκτες που φανερώνουν πόσο αποτελεσματικά μια αεροπορική αξιοποιεί τα αεροσκάφη και τη χωρητικότητά της. Η Aegean το πρώτο εξάμηνο του 2019 πέτυχε να ενισχύσει τη μέση πληρότητα πτήσεων σε 82,2%, από 81,7% το πρώτο εξάμηνο του 2018, μεγέθη που οδηγούν σε αυξημένα έσοδα. 

    Ως εκ τούτου, τα νέα αεροσκάφη φέρνουν την εισηγμένη πιο κοντά στον στόχο της για εμφάνιση ακόμα καλύτερων μεγεθών. Κι αυτό επειδή τα Α320neo, που προστίθενται σταδιακά στο δίκτυο της αεροπορικής από χθες Παρασκευή, οδηγούν στην αύξηση του χρόνου πτήσης κατά δύο επιπλέον ώρες, αριθμός που αντιστοιχεί σε επιπλέον 600 έως 1.500 χλμ. ανά τύπο αεροσκάφους, επιτρέποντας στην αεροπορική να προσθέτει νέους προορισμούς. Οδηγούν και σε εξοικονόμηση καυσίμου έως 15%, με το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται σε 17% για πιο μακρινές διαδρομές. Επιπλέον, σε κάθε αεροσκάφος αντιστοιχούν 100.000 νέοι εισερχόμενοι τουρίστες από το εξωτερικό, ενώ το καλοκαίρι, που θα έχει παραλάβει συνολικά έξι αεροσκάφη, η Aegean θα προσφέρει 1,5 εκατ. επιπρόσθετες θέσεις, εκτελώντας πτήσεις συνολικά σε 155 προορισμούς και 44 χώρες. Όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, απομακρυσμένα σημεία της Ρωσίας, προορισμοί προς Πακιστάν στο μέσο και λίγο κάτω από το μέσο της Αφρικής ή στη δυτική άκρη της Αφρικής θα μπορούσαν να μπουν στο δίκτυο της εταιρείας. Με τον τρόπο αυτό, θα αυξηθούν τόσο οι χιλιομετρικές θέσεις (ASKs) όσο και ο αριθμός των επιβατών, γεγονός που, σε συνδυασμό με τη μείωση του λειτουργικού κόστους, θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων της εταιρείας και ενδεχομένως και της καθαρής κερδοφορίας, η οποία εξαρτάται από σειρά παραγόντων, όπως η τιμή του καυσίμου. 

    Τα παραπάνω γίνονται κατανοητά εάν ληφθεί υπόψη ότι το κόστος μιας πτήσης προκύπτει από το σύνολο των επιμέρους δαπανών που σχετίζονται με τη λειτουργία ενός αεροπλάνου. Για παράδειγμα, στην πτήση Μπρατισλάβα-Λάρνακα με ένα Airbus A319 υπολογίζεται (με δεδομένα Σεπτεμβρίου 2018) ότι αντιστοιχεί περίπου το 27% του κόστους σε δαπάνες για καύσιμα και το 15% για τη συντήρηση του αεροσκάφους. Την ίδια στιγμή, η προσθήκη περισσότερων προορισμών θα οδηγήσει στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της Aegean στις διεθνείς πτήσεις, μειώνοντας την εξάρτηση του ελληνικού τουρισμού από ξένες αεροπορικές εταιρείες.  

    Τα νέα αεροσκάφη, που θα φορούν τη νέα γενιά κινητήρων GTFTM της Pratt & Whitney, είναι και "πράσινα", διαθέτοντας 19%-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 ανά θέση σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και κατά 50% CO2 χαμηλότερο αποτύπωμα ανά θέση από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας, το 1999.

    Κραταιός περιφερειακός παίκτης

    Η ενίσχυση του ρόλου της Aegean ως περιφερειακού παίκτη θα εξαρτηθεί και από την ενδεχόμενη απόκτηση της Croatia Airlines, για την οποία η αεροπορική έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον. Οι κροατικές αερογραμμές επιχειρούν κυρίως από το Ζάγκρεμπ, προς το Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, την Κοπεγχάγη, το Δουβλίνο, τη Φρανκφούρτη, το Λονδίνο, το Μόσταρ, το Μόναχο, το Παρίσι, το Σαράγιεβο, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Βιέννη και τη Ζυρίχη. Συνδέουν, ακόμα, τη Ρώμη και τη Φρανκφούρτη με το Σπλιτ, και το Ντουμπρόβνικ με τη Φρανκφούρτη, ενώ εκτελούν σημαντικό αριθμό εσωτερικών πτήσεων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων