Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Ιαν-2020 08:58

    Αγώνας δρόμου για την εκκαθάριση εν λειτουργία της Λάρκο

    Αγώνας δρόμου για την εκκαθάριση εν λειτουργία της Λάρκο
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Την ευνοϊκή συγκυρία στις αγορές του νικελίου και του κοβαλτίου επιδιώκει να αξιοποιήσει το υπουργείο Ενέργειας στην προσπάθειά του να προχωρήσει το σχέδιο για την εκκαθάριση εν λειτουργία και ιδιωτικοποίηση μέσω δύο χωριστών διαγωνισμών της κρατικής βιομηχανίας σιδηρονικελίου Λάρκο.

    Αυτήν την περίοδο οι νομικοί σύμβουλοι επεξεργάζονται τις τελευταίες λεπτομέρειες της διαδικασίας υπαγωγής της Λάρκο σε εκκαθάριση εν λειτουργία, ενώ ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ίδια την επιβίωση της επιχείρησης, η οποία ουσιαστικά διατηρείται σε λειτουργία με την ανοχή της ΔΕΗ. 

    Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις που έκανε χθες ο υπουργός ενέργειας Κ. Χατζηδάκης ότι η Λάρκο χρωστά στη ΔΕΗ 340 εκατ. ευρώ και κάθε μήνα το χρέος της αυξάνεται γιατί δεν έχει χρήματα να πληρώσει. Τα 340 εκατ. ευρώ που χρωστά η ΛΑΡΚΟ στη ΔΕΗ είναι το 80% των χρεών, συνολικά στη χώρα, της υψηλής τάσης.

    Και όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης από τη ΔΕΗ εγείρονται θέματα σε σχέση και με την ευθύνη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, με δεδομένο ότι η ΔΕΗ είναι εισηγμένη επιχείρηση.

    Η ΔΕΗ μάλιστα είχε κινήσει τις διαδικασίες για άρση εκπροσώπησης της Λάρκο στις 7 Ιανουαρίου ωστόσο μετέθεσε την σχετική προθεσμία για τα τέλη του μήνα, με εξασφάλιση προσημείωση επί των αποθεμάτων λιγνίτη του ορυχείου λιγνίτη στο Προσήλιο Κοζάνης.

    Εκτός όμως από τα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση, η Λάρκο αντιμετωπίζει οξύτατο πρόβλημα και στις πωλήσεις της καθώς σύμφωνα με πηγές της επιχείρησης και πιεζόμενη από τις συνθήκες της αγοράς αναγκάζεται να πωλεί την παραγωγή της με discount 2200 δολαρίων τον τόνο έναντι της τρέχουσας τιμής του νικελίου στην αγορά LME.

    Έτσι αντί να εισπράττει 13700 δολάρια αναγκάζεται και πουλά στα 11500 δολάρια τον τόνο. Σημειώνεται ότι το κόστος παραγωγής ξεπερνά τις 15 χιλιάδες δολάρια τον τόνο. 

    Προσπαθούμε να βρούμε λύση ώστε να πάμε σε εκκαθάριση εν λειτουργία και να ξεπεράσουμε μια σειρά από εμπόδια για να γλιτώσουμε την απότομη πτώχευση τόνισε ο Κ. Χατζηδάκης τονίζοντας ότι αναζητείται φόρμουλα για την εφαρμογή της απόφασης της ΓΔ Ανταγωνισμού της ΕΕ από το 2014 που δεν εφαρμόστηκε τότε, με χειρότερα σήμερα οικονομικά δεδομένα για τη Λάρκο. 

    Υπενθυμίζεται ότι η τότε απόφαση προέβλεπε ότι για να αντιμετωπιστεί το θέμα των κρατικών ενισχύσεων θα έπρεπε η επιχείρηση να προχωρήσει, μέσα από μια διαδικασία του πτωχευτικού δικαίου, σε διαγωνισμό με πώληση στοιχείων ενεργητικού, χωριστά το εργοστάσιο, χωριστά τα ορυχεία την ίδια μέρα έτσι ώστε να υπάρξει ένας κοινός επενδυτής που θα αναλάβει την επιχείρηση ελεύθερη βαρών. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων