Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 30-Δεκ-2019 07:40

    Ποια είναι η Croatia Airlines που επιδιώκει να εξαγοράσει η Aegean

    Ποια είναι η Croatia Airlines που επιδιώκει να εξαγοράσει η Aegean
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σύμφωνα με το κυβερνητικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων της Κροατίας, η Croatia Airlines αποτελεί μία από τις κρατικές εταιρείες που θα πρέπει να αναδιαρθρωθεί, εμφανίζοντας ζημιές άνω των 11 εκατ. ευρώ για το 2018. Όπως επισημαίνεται στο, 115 σελίδων, πρόγραμμα της χώρας των 4 εκατ. κατοίκων, η κροατική κυβέρνηση, που ελέγχει το 97% της εταιρείας, αναζητά στρατηγικό εταίρο για την Croatia Airlines με "ισχυρή εμπειρία στις αερομεταφορές που θα οδηγήσει στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της αεροπορικής, στην ισχυροποίηση του διεθνούς μεταφορικού της έργου και κατ’ επέκταση του τουρισμού της χώρας".

    Μη δεσμευτικό ενδιαφέρον

    Η Aegean αποτελεί μία από τις δύο αεροπορικές εταιρείες που διεκδικούν την εξαγορά της Croatia Airlines, έχοντας καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά στο πλαίσιο της διαδικασίας που πραγματοποιεί η κροατική κυβέρνηση. Η δεύτερη μη δεσμευτική προσφορά έχει προέλθει από την Air Nostrum, μία μικρή περιφερειακή αεροπορική, θυγατρική της Iberia, που με έδρα τη Βαλένθια, πραγματοποιεί πτήσεις σε 58 προορισμούς, έχοντας διακινήσει συνολικά 4,7 εκατ. επιβάτες το 2018.

    Στην Κροατία ανέμεναν ότι το "παρών" στο διαγωνισμό θα δώσουν και συνταξιοδοτικά κεφάλαια, κάτι όμως, που δεν επαληθεύθηκε. Έτσι, η διεκδίκηση του κροατικού αερομεταφορέα είναι υπόθεση για δύο και η ενδεχόμενη απόκτηση ποσοστού της τάξης του 70%, που διαθέτει προς πώληση η κυβέρνηση της χώρας, θα ισχυροποιούσε τη θέση της Aegean ως περιφερειακού-ευρωπαϊκού αερομεταφορέα. Οι κροατικές αερογραμμές επιχειρούν κυρίως από το Ζάγκρεμπ, προς το Άμστερνταμ, τη Βαρκελώνη, την Κοπεγχάγη, το Δουβλίνο, τη Φρανκφούρτη, το Λονδίνο, το Μόσταρ, το Μόναχο, το Παρίσι, το Σαράγιεβο, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Βιέννη και τη Ζυρίχη. Συνδέουν ακόμη τη Ρώμη και τη Φρανκφούρτη με το Σπλίτ και το Ντουμπρόβνικ με τη Φρανκφούρτη, ενώ εκτελούν σημαντικό αριθμό εσωτερικών πτήσεων.

    Τα μεγέθη

    Ο εθνικός αερομεταφορέας της Κροατίας εμφάνισε το πρώτο εννεάμηνο του 2019 ζημιές ύψους 6,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 11,13 εκατ. ευρώ το 2018 και κερδών της τάξης του 1 εκατ. ευρώ το 2017. Απασχολεί περίπου 960 άτομα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2018, ενώ ο στόλος του αποτελείται από έξι Airbus (Α320-200 και Α319-100) και από έξι Dash 8-400.

    Η εταιρεία εμφανίζει δανεισμό της τάξης των 76 εκατ. ευρώ (στοιχεία εννεαμήνου 2019), ποσό που περιορίζεται σε 61,5 εκατ. ευρώ, καθώς διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα ύψους 14,28 εκατ. ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της αεροπορικής τοποθετείται σε 97 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τοποθετούνται σε 86 εκατ. ευρώ. Η κροατική κυβέρνηση πρόκειται να ενισχύσει την αεροπορική με το ποσό των 36 εκατ. ευρώ, με την πρώτη δόση να καταβάλλεται το 2019 και τη δεύτερη το 2020. Τα χρήματα θα κατευθυνθούν για την κάλυψη αναγκαίων εργασιών συντήρησης, καθώς η ρευστότητα της Croatia Airlines δεν επαρκεί για την ικανοποίηση των υποχρεώσεών της προς τους προμηθευτές την επόμενη διετία.

    Η εξυγίανση της Croatia, της οποίας η συμβολή είναι σημαντική στην ενίσχυση του τουρισμού της χώρας, είναι από τις πιο σημαντικές προτεραιότητες για την κυβέρνηση της Κροατίας, η οποία θα αναλάβει την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του 2020.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων