Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Νοε-2019 07:57

    Τεράστια η λίστα των εκκρεμοτήτων για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

    Τεράστια η λίστα των εκκρεμοτήτων για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Ηράκλειο άθλο αποτελεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αυτής αξόνων, διαδικασία που έχει προγραμματιστεί για τις 21 Φεβρουαρίου.

    Πριν από μία εβδομάδα, μέσω της δημοσιοποίησης του αναθεωρημένου Επιχειρησιακού Προγράμματος Αξιοποίησης (Asset Development Plan - ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, είχε γίνει γνωστή η πληθώρα των προαπαιτούμενων που εκκρεμούν για να προχωρήσει η παραχώρηση.

    Ωστόσο, η Κομισιόν στην έκθεσή της, για την μεταμνημονιακή αξιολόγηση της Ελλάδας, χτυπάει "καμπανάκι", επισημαίνοντας ότι ο διαγωνισμός χαρακτηρίζεται από συστηματικές καθυστερήσεις και προβλήματα, που καταδεικνύουν την έλλειψη ιδιοκτησίας της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης.

    Να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα

    Η κυβέρνηση, όπως σημειώνεται έχει επιδείξει αποφασιστικότητα ως προς την προώθηση του διαγωνισμού, αλλά θα πρέπει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου θα υλοποιηθούν τα προαπαιτούμενα πριν τη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Προκειμένου ούτε το Δημόσιο ούτε ο παραχωρησιούχος να αναλάβουν υπερβολικό ρίσκο, σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, θα πρέπει να:

    - εφαρμοστεί η νέα τιμολογιακή πολιτική που έχει εγκρίνει η Κομισιόν

    - να ολοκληρωθεί η κατασκευή και λειτουργία του συνόλου των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων. Οι σχετικές συμβάσεις υπογράφηκαν αρχές Μαΐου 2019, αλλά οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν αργά.

    - αδειοδοτηθούν όλες οι σήραγγες από τη Διοικητική Αρχή σηράγγων. Για όσες σήραγγες απαιτούν εργασίες μεγάλης κλίμακας και επί του παρόντος περιορίζονται στην απόκτηση αδειοδότησης, που, αναγκαστικά, δεν προβλέπει την μεταφορά επικίνδυνων φορτίων, η Αρχή θα πρέπει να προχωρήσει στην υλοποίηση των απαραίτητων ενεργειών (ώστε να καταστεί εφικτή η πλήρης αδειοδότηση).

    - προσδιοριστεί το είδος των απαιτούμενων εργασιών και το σχετικό κόστος, ώστε οι γέφυρες να κατηγοριοποιηθούν ως ασφαλείς, καθώς τον Μάρτιο του 2019 ορισμένες από αυτές είχαν χαρακτηριστεί ως "δυνητικά επικίνδυνες". Το βήμα αυτό είναι αναγκαίο, όπως επισημαίνεται, προκειμένου να προσδιοριστεί το ρίσκο μεταξύ παραχωρησιούχου και Δημοσίου στη σύμβαση παραχώρησης.

    - να τεθούν σε λειτουργία οι μετωπικοί σταθμοί, που ήδη έχουν κατασκευαστεί σε Ωραιόκαστρο (Θεσσαλονίκη), Ασπροβάλτα και Στρυμωνικό. Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη προκειμένου να δοθεί ένα θετικό μήνυμα ότι η διαδικασία προχωρά.  

    - να επιλύσει η Εγνατία Οδός Α.Ε. τα ανοιχτά ζητήματα που αφορούν τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Ελευθεροχώρι, το Ωραιόκαστρο, το Αρδάνιο και τον Σώστη, οι οποίοι παραμένουν κλειστοί από το 2011. Το προσχέδιο της σύμβασης παραχώρησης προβλέπει ότι ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει το σύνολο των Σταθμών Εξυπηρέτησης.

    - να ολοκληρώσει η Εγνατία τις απαραίτητες ενέργειες (διορισμός συμβούλων), που αφορούν τις αναγκαίες προπαρασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση των απαλλοτριώσεων. Παρότι, όπως αναφέρεται, η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και η έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων δεν είναι προϋπόθεση για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών ή για την έναρξη της παραχώρησης, η εν λόγω διαδικασία θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει.

    Επτά σχήματα

    Στη ‘β φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και της μαρίνας Αλίμου, έχουν περάσει τα εξής επτά σχήματα :

    1. Anas International Enterprise S.p.A.

    2. Freyja Holdings SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]

    3. Roadis Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

    4. Sichuan Communications Investment Group CO., LTD – Damco Energy

    5. Vinci Highways S.A.S – Vinci Concessions S.A.S – Mytilineos Holdings S.A.

    6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Egis Projects S.A.

    7. Δίολκος Κατασκευαστική

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων