Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Αυγ-2019 08:13

    ΟΤΕ: Το πλάνο για τα ομόλογα και τις νέες υπηρεσίες

    ΟΤΕ: Το πλάνο για τα ομόλογα και τις νέες υπηρεσίες
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Με αιχμή τις ισχυρές επιδόσεις στην Ελλάδα, τόσο στη σταθερή, όσο και στην κινητή τηλεφωνία, χάρη στην ανάπτυξη των ευρυζωνικών υπηρεσιών, αλλά και της καρτοκινητής, η διοίκηση του Ομίλου ΟΤΕ, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου 2019, εμφανίστηκε αισιόδοξη για το υπόλοιπο της χρονιάς, προαναγγέλλοντας παράλληλα νέες πρωτοβουλίες σε επίπεδο παροχής νέων υπηρεσιών, αλλά και στο σκέλος της εξυπηρέτησης των ομολόγων του Ομίλου.

    Στο β τρίμηνο του 2019 ο Όμιλος πέτυχε αύξηση 1,7% του προσαρμοσμένου EBITDA, κυρίως λόγω των ισχυρών επιδόσεων στην Ελλάδα, αύξηση των συνολικών εσόδων στην Ελλάδα κατά 1,2% και του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 4,7%, τροφοδοτούμενα από την αύξηση 2% στα έσοδα της κινητής τηλεφωνίας κυρίως λόγω καρτοκινητής και δεδομένων, την περαιτέρω αύξηση 2,8% των εσόδων λιανικής σταθερής τηλεφωνίας, με συνεισφορά από όλους τους τομείς (φωνή, TV, ευρυζωνικότητα) και την αύξηση-ρεκόρ των νέων πελατών ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλών ταχυτήτων για άλλο ένα τρίμηνο. Στο τέλος Ιουνίου 2019, οι ενεργές καμπίνες VDSL/Vectoring ανήλθαν σε 15,3 χιλιάδες, αυξημένες κατά πάνω από 800 στο τρίμηνο. Την ίδια περίοδο το 75% των πελατών του ΟΤΕ είχε υιοθετήσει υπηρεσίες οπτικής ίνας με ταχύτητες 50 Mbps ή και μεγαλύτερες, έναντι του 41% ένα χρόνο νωρίτερα.

    Η διοίκηση ανέφερε πως, αξιοποιώντας τις σχέσεις με τους πελάτες του και τη διείσδυση στη λιανική, δημιουργεί το κατάλληλο ψηφιακό οικοσύστημα για να προσφέρει στους πελάτες του ένα ενισχυμένο portfolio υπηρεσιών και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει την επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (e-services) που προσφέρει στην αγορά.

    Ήδη σχεδόν 2,5 εκατ. πελάτες της εταιρείας χρησιμοποιούν το MobileApp ως βασικό μέσο ενεργοποίησης, πληρωμής και διαχείρισης των υπηρεσιών τους. Στο πλαίσιο αυτό, η COSMOTE TV ετοιμάζεται να λανσάρει μία νέα over-the-top (ΟΤΤ) πλατφόρμα για προσωποποιημένες υπηρεσίες, ώστε να ανταγωνιστεί παρόμοιες υπηρεσίες. Η συνδρομητική τηλεόραση στο β’ τρίμηνο του 2019 κατέγραψε 544 χιλιάδες συνδρομητές, αυξημένους κατά 3,4% σε ετήσια βάση.

    Στο σκέλος των επενδύσεων, για το 2019 η διοίκηση εκτιμά ότι οι προσαρμοσμένες επενδύσεις θα διαμορφωθούν σε 650 εκατ. ευρώ περίπου. Ο ΟΤΕ αναμένει ότι το 2019 οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές θα ανέλθουν σε 450 εκατ. περίπου, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 350 εκατ. περίπου.

    Αντίστοιχα στο σκέλος του δανεισμού, στο τέλος Ιουνίου ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου (περιλαμβάνοντας τις υποχρεώσεις από μισθώσεις) ανήλθε σε 1,02 εκατ. ευρώ.

    Η διοίκηση, σε σχετική ερώτηση (σ.σ. αναλυτή της Amber Capital) αναφορικά με τις ομολογίες (350 εκατ. ευρω) που ωριμάζουν το Δεκέμβριο του 2019 και τον Ιούλιο του 2022 (700 εκατ. ευρώ), άνοιξε τα χαρτιά της, λέγοντας πως θα αποπληρώσει από τα ταμειακά διαθέσιμα την ομολογιακή έκδοση που λήγει στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς.

    Για το ομόλογο λήξεως Ιουλίου 2020, ύψους 700 εκατ. ευρώ, με επιτόκιο 3,5%, αναφέρθηκε πως θα αναχρηματοδοτηθεί και θα επιδιωχθούν καλύτεροι όροι αναχρηματοδότησης.

    Ρουμανία

    Για την αγορά της Ρουμανίας, (σ.σ. όπου ήδη έχουν ξεκινήσει η διαδικασίες για την αξιοποίηση της συμμετοχής του Ομίλου στην Telekom Romania), η διοίκηση περιορίστηκε να αναφέρει πως η εικόνα βελτιώνεται και ότι στις δράσεις της περιλαμβάνεται και το σχέδιο μετασχηματισμού που αναμένεται να εφαρμοστεί τα επόμενα τρίμηνα.

    Οι επικεφαλής του Ομίλου τόνισαν πως είναι προσεκτικοί στον τρόπο που παρουσιάζεται η δραστηριότητα στη Ρουμανία και στέκονται στη διαδοχική βελτίωση στα τελευταία δύο τρίμηνα.

    Σημειώνεται πως τα  συνολικά  έσοδα από τις δραστηριότητες του Ομίλου στη Ρουμανία μειώθηκαν κατά 2,8%, σε 231,2 εκατ., το β’ τρίμηνο του 2019, αν και σε τριμηνιαία βάση παρουσίασαν αύξηση κατά 6,7%, καθοδηγούμενα από τις επιδόσεις τόσο της σταθερής όσο και της κινητής τηλεφωνίας.

    Στο δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία πήρε ορισμένες πρωτοβουλίες σε όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες της, οι οποίες αναμένεται να υποστηρίξουν τα μελλοντικά έσοδα. Αυτό είναι ήδη εμφανές στα ARPUs, με μια μικρή αύξηση στο β’ τρίμηνο του 2019, τόσο σε ετήσια όσο και σε τριμηνιαία βάση, καθοδηγούμενη από πελάτες συμβολαίου. Η διοίκηση σημείωσε πως η αυστηρή ταμειακή διαχείριση είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία θετικών ταμειακών ροών στη Ρουμανία, τάση που αναμένει να διατηρηθεί.

    Nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων