Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 08-Αυγ-2019 08:29

    Frigoglass: Το ράλι της μετοχής και οι προσδοκίες για ένα turn around story

    Frigoglass: Το ράλι της μετοχής και οι προσδοκίες για ένα turn around story
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Τον ερχόμενο Οκτώβριο συμπληρώνονται δύο χρόνια από την ολοκλήρωση της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης του Ομίλου Frigoglass. Επρόκειτο για μια εξαιρετικά σύνθετη διαδικασία που απαίτησε 20 μήνες για την υλοποίησή της και οδήγησε στη μείωση του δανεισμού του Ομίλου κατά περίπου 140 εκατ. ευρώ, στην ενίσχυση της ρευστότητας με 70 εκατ. ευρώ, στη σημαντική παράταση της λήξης των δανειακών συμβάσεων και τη μείωση των εξόδων για τόκους, μεταξύ άλλων.

    Ενέργειες, δηλαδή, απόλυτα απαραίτητες για να διασωθεί ο πολυεθνικός βιομηχανικός όμιλος που το 2016 βρέθηκε στο χείλος του γκρεμού υπό το βάρος του υψηλού δανεισμού, της αρνητικής καθαρής θέσης, της μειωμένης ρευστότητας και των ζημιογόνων αποτελεσμάτων, με θρυαλλίδα, τότε, την ματαίωση ενός deal 225 εκατ. δολαρίων για την πώληση του κλάδου υαλουργίας.

    Έχοντας τη στήριξη των βασικών μετόχων, μέσω της Truad Verwaltungs AG, συμφερόντων Δαυίδ-Λεβέντη, η διοίκηση της Frigoglass συγκρότησε ένα νέο business plan και προχώρησε σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανασυγκρότησης με στόχο την επιστροφή του ομίλου σε κερδοφόρα ανάπτυξη, μέσω της μείωσης του κόστους, της απλοποίησης του χαρτοφυλακίου προϊόντων, της μείωσης των αποθεμάτων και την εφαρμογή ενός μοντέλου "λιτής παραγωγής". Ελήφθησαν δύσκολες αποφάσεις, μεταξύ των οποίων η αποχώρηση από αγορές του μεγέθους της Κίνας και των ΗΠΑ, η πώληση εργοστασίων (Ντουμπάι), καθώς και το κλείσιμο μονάδων όπως στο Σιλιβρί της Τουρκίας και πιο πρόσφατα στην Κάτω Αχαΐα, στην Πάτρα.

    Τι δείχνει το rebound στο ταμπλό

    Η κατάρρευση της μετοχής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο ήταν τότε ένα από τα επακόλουθα, με τη Frigoglass να φθάνει να αποτιμάται μόλις στα 27 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις τριών μηνών ο τίτλος έχει καταγράψει απόδοση άνω του 130%. Συγκεκριμένα, από τις 8 Μαΐου και τα 0,0920 ευρώ, η μετοχή (τελεί ακόμη υπό καθεστώς επιτήρησης) ολοκλήρωσε χθες τις συναλλαγές στο Χρηματιστήριο στα 0,2180 ευρώ (ενδοσυνεδριακά 0,2220 ευρώ), απόδοση 137%.

    Παρότι συνεχίζει να εμφανίζει αρνητική θέση (80,6 εκατ.) και καθαρό δανεισμό 212 εκατ. ευρώ (τέλος Ιουνίου 2019), η σταθερή ανά τρίμηνο βελτίωση των πωλήσεων και διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους, μαζί με την εξοικονόμηση κόστους που καταγράφεται, έχουν δημιουργήσει προσδοκίες στους επενδυτές πως η Frigoglass θα μπορέσει να αποτελέσει ένα από τα εν δυνάμει turn around stories της αγοράς.

    Αν και ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς και οι αστερίσκοι αρκετοί, τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία για το β τρίμηνο του 2019 κινήθηκαν στο ίδιο θετικό έδαφος με τα προηγούμενα. Η διψήφια αύξηση εσόδων και EBITDA στο β' τρίμηνο συνοδεύτηκε από ισχυρές ταμειακές ροές (με αποτέλεσμα τη βελτίωση του δείκτη καθαρού δανεισμού προς 12μηνο EBITDA στο 3,1), μείωση του καθαρού δανεισμού, μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων και βελτίωση σε όλες σχεδόν τις γραμμές του ισολογισμού. Ενδεικτικό ήταν πως η ανοδική πορεία στην Ανατολική Ευρώπη επιταχύνθηκε, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 24,9% μετά την αύξηση των παραγγελιών για επαγγελματικά ψυγεία από πελάτες ζυθοποιίας και αναψυκτικών. Παράλληλα, ο κλάδος Υαλουργίας συνέχισε την καλή του επίδοση το δεύτερο τρίμηνο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 13,5%.

    Η διοίκηση στη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές που πραγματοποιήθηκε χθες, εξέφρασε την ικανοποίηση για την πορεία των μεγεθών και εκτίμησε πως με βάση την μέχρι σήμερα επίδοση, αναμένει - για δεύτερο συνεχόμενο έτος από την ολοκλήρωση της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης - αύξηση των πωλήσεων και διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους. Ωστόσο, η διοίκηση σημείωσε πως αναμένει να μετριαστεί ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ακόμη, αναφέρθηκε πως η διακοπή λειτουργίας της μονάδας στην Κάτω Αχαΐα θα συμβάλλει στην αύξηση του περιθωρίου μέσω της μείωσης του λειτουργικού κόστους, καθώς και της καλύτερης αξιοποίησης της παραγωγικής ικανότητας του Ομίλου.

    H Frigoglass που ελέγχεται από τις οικογένειες Δαυίδ και Λεβέντη διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με εμφιαλωτές της Coca‐Cola μέσω μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας επαγγελματικών ψυγείων, όπως με την Coca‐Cola HBC AG και την Coca‐Cola European Partners Plc. Στο χαρτοφυλάκιο πελατών της συγκαταλέγονται μεγάλες εταιρείες παραγωγής αναψυκτικών και ζυθοποιίας, όπως εμφιαλωτές της Pepsi, τα εμπορικά σήματα Heineken, Diageo, Carlsberg, AB InBev και κορυφαίες γαλακτοβιομηχανίες, μεταξύ άλλων, η Nestlé και η Danone. Σήμερα διατηρεί μονάδες παραγωγής σε επτά χώρες, Ελλάδα, Ινδία, Ινδονησία, Νιγηρία, Νότια Αφρική, Ρουμανία και Ρωσία.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων