Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 18-Ιουλ-2019 08:28

    Σαλπάρει προς το Χρηματιστήριο το ομόλογο της Attica Group

    Σαλπάρει προς το Χρηματιστήριο το ομόλογο της Attica Group
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Με στόχο τη συγκέντρωση κεφαλαίων έως 175 εκατ. ευρώ, ξεκινά την ερχόμενη Δευτέρα 22 Ιουλίου και ολοκληρώνεται την Τετάρτη 24 Ιουλίου η διάθεση, μέσω δημόσιας προσφοράς, των ομολογιών της Attica Συμμετοχών, στο πλαίσιο της έκδοσης κοινού ομολογιακού δανείου, 5ετούς διάρκειας, με εμπράγματες εξασφαλίσεις.

    Με ελάχιστο ποσό εγγραφής τα 1.000 ευρώ, η δημόσια προσφορά αφορά έως 175.000 ομολογίες, ονομαστικής αξίας 1.000 ευρώ έκαστη, προς το επενδυτικό κοινό. Οι ομολογίες θα είναι εξασφαλισμένες με προτιμώμενες ναυτικές υποθήκες επί τεσσάρων πλοίων, κυριότητας της θυγατρικής Blue Star Ferries, και θα εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Οργανωμένης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Πρόκειται για το πρώτο εταιρικό ομόλογο ακτοπλοϊκής εταιρείας οι ομολογίες του οποίου θα εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στο ελληνικό Χρηματιστήριο.

    Στόχος της διοίκησης είναι με τα κεφάλαια που θα αντληθούν να αποπληρωθούν δάνεια και να υλοποιηθεί επένδυση σε πλυντρίδες καυσαερίων (scrubbers). Συγκεκριμένα, σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της έκδοσης, από τα καθαρά αντληθέντα κεφάλαια, (εκτιμώνται έως 171,67 εκατ. ευρω) θα αποπληρωθούν δάνεια της Attica και θυγατρικών της συνολικού εκατ. ευρώ. Ποσό μέχρι 26 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την αγορά και εγκατάσταση εξειδικευμένου εξοπλισμού πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers).

    Πρόκειται για συσκευές ελέγχου αέριων εκπομπών που θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα πλοία της εταιρείας έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 202, στο πλαίσιο της προσαρμογής στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η εφαρμογή του νέου κανονισμού για τις εκπομπές αερίων CO2 στη ναυτιλία και ακτοπλοΐα. Από την 1η Ιανουαρίου 2020 καθίσταται υποχρεωτική η χρήση πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5% ανά μετρικό τόνο.

    Η τοποθέτηση scrubber θα επιτρέψει σε ένα πλοίο να συνεχίσει να καταναλώνει καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ παράλληλα να συμμορφώνεται με το νέο όριο του 0,5%. Ωστόσο, η τοποθέτηση scrubber μπορεί να κοστίσει μεταξύ 3-5 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο και στις περισσότερες περιπτώσεις θα επιβάλλει την παραμονή του πλοίου στο ναυπηγείο για κάποιο χρονικό διάστημα.

    Επισημαίνεται ότι το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών είναι το σημαντικότερο λειτουργικό κόστος για μια ακτοπλοϊκή εταιρεία και, στην περίπτωση της Attica, αντιπροσωπεύει (για τη χρήση 2018) το 47% περίπου του κόστους πωληθέντων του Ομίλου.

    Το υπόλοιπο ποσό, έως 50 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης θυγατρικών ή και της εκδότριας ή και για την αποπληρωμή μέρους του υφιστάμενου, εμπραγμάτως εξασφαλισμένου δανεισμού θυγατρικών (η οποία θα πραγματοποιείται μέσω συμμετοχής της Εκδότριας σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου των θυγατρικών) ή και της εκδότριας, εντός 12 μηνών από την ημερομηνία έκδοσης του ΚΟΔ.

    Ποσοστό 30% των ομολογιών της Δημόσιας Προσφοράς θα διατεθεί για την ικανοποίηση των εγγραφών των ιδιωτών επενδυτών και το υπόλοιπο θα κατανεμηθεί μεταξύ των ειδικών επενδυτών και των ιδιωτών επενδυτών. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση κάλυψης του ΚΟΔ σε ποσό μικρότερο των 125 εκατ. ευρώ, η έκδοση θα ματαιωθεί.

    Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στη χρήση 2018 ανήλθε σε 365 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 34,6% έναντι του 2017, κυρίως ως αποτέλεσμα της ενοποίησης της Hellenic Seaways καθώς και της αυξημένης επιβατικής κίνησης.

    Στο τέλος του 2018 τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του Ομίλου ανήλθαν σε 59 εκατ., το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων σε 410 εκατ., ενώ ο συνολικός δανεισμός σε 346 εκατ. ευρώ.

    Ο στόλος του Ομίλου Attica αποτελείται σήμερα από 30 πλοία, εκ των οποίων τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά -οχηματαγωγά πλοία, τα 9 ταχύπλοα και το ένα φορτηγό οχηματαγωγό. Όλα είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

    Κύριος μέτοχος της Attica είναι η MIG που ελέγχει ποσοστό 79,38% των δικαιωμάτων ψήφου. Η MIG ελέγχει άμεσα ποσοστό 10,30% και έμμεσα, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της MIG SHIPPING S.A., ποσοστό 69,077% των δικαιωμάτων ψήφου.

    Η Τράπεζα Πειραιώς ελέγχει ποσοστό 11,84%. με βάση το ενημερωτικό δελτίο, 110.060.980 μετοχές (το 51% του συνόλου των μετοχών της Attica) έχουν ενεχυριασθεί υπέρ της Eurobank ως εκπροσώπου ομολογιούχων, για λογαριασμό των ομολογιούχων δανειστών (οντοτήτων της Fortress Investment Group) και 61.252.703 μετοχές (το 28,38% των μετοχών) έχουν ενεχυριασθεί υπέρ της Τράπεζας Πειραιώς σε εξασφάλιση δανειακών υποχρεώσεων της MIG που απορρέουν από αντίστοιχα κοινά ομολογιακά δάνεια της MIG ύψους 150 εκατ. και 115 εκατ.

    Στην περίπτωση ομαλής τήρησης του χρονοδιαγράμματος της δημόσιας προσφοράς, στις 29 Ιουλίου θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των ομολογιών στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Οργανωμένης Αγοράς του Χ.Α.

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων