Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Ιουλ-2019 07:49

    Ελλάκτωρ: Οι συζητήσεις με τις τράπεζες, η Αττική Οδός και τα νέα έργα

    Ελλάκτωρ: Οι συζητήσεις με τις τράπεζες, η Αττική Οδός και τα νέα έργα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Οι κατασκευές, οι παραχωρήσεις και οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αποτελούν τα ισχυρά χαρτιά που προβάλει ο όμιλος Ελλάκτωρ με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των μεγεθών του, έχοντας συμπληρωθεί ένας χρόνος από την αλλαγή διοικητικού συμβουλίου. "H εικόνα του oμίλου που αντικρίσαμε, κατά βάση μας απογοήτευσε. Eίχε δυστυχώς εγκλωβιστεί για χρόνια σε ένα φαύλο κύκλο στασιμότητας και εσωστρέφειας, ο οποίος, αν δεν διακόπτονταν, θα οδηγούσε τον όμιλο στην απόλυτη απαξίωση” σημείωσε, χθες, κατά την ετήσια γενική συνέλευση ο πρόεδρος της Ελλάκτωρ Γιώργος Προβόπουλος. "Όλες οι δραστηριότητες του ομίλου παρουσιάζουν σταθερά ανοδική πορεία, ενώ στην κατασκευή μετά τα πρώτα μέτρα εξυγίανσης, είναι εμφανής η τάση σταθεροποίησης” ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Αναστάσιος Καλλιτσάντσης.

    Τα ισχυρά χαρτιά

    Η στρατηγική της εταιρείας αναπτύσσεται σε δύο άξονες: χρηματοοικονομικό και ενίσχυσης-αναδιοργάνωσης των επιμέρους δραστηριοτήτων. Ως εκ τούτου, η Ελλάκτωρ βρίσκεται σε συζητήσεις με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του μήνα, για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού του, με στόχο την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών μέχρι το 2026.

    Σχετικά με την ενίσχυση των επιμέρους δραστηριοτήτων, ο όμιλος, όπως έγινε γνωστό χθες, δίνει έμφαση στους κλάδους των κατασκευών, των παραχωρήσεων και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

    Στις κατασκευές, στόχος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία και στο "ξεκαθάρισμα” προβληματικών έργων, κατά βάση στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, όπως ανέφερε ο κ. Καλλιτσάντσης, στη Ρουμανία, όπου η εταιρεία είχε βρεθεί σε πολύ δυσχερή θέση επειδή κάποια έργα είχαν αφεθεί στην τύχη τους, η εικόνα μεταβλήθηκε και πλέον αναλαμβάνει νέα έργα αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτά ανήκουν δύο νέα έργα προϋπολογισμού άνω των 800 εκατ. ευρώ. Βέβαια, το εγχείρημα της βελτίωσης των επιδόσεων στις κατασκευές βρίσκεται αντιμέτωπο με την απουσία νέων έργων και τη δραματική μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Π
    Πάντως, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων της, η κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης της Σαλαμίνας και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανήκουν στα νέα έργα που θα διεκδικήσει, κατά προτεραιότητα, η εισηγμένη.

    Στις παραχωρήσεις, μετά την ενίσχυση της συμμετοχής κατά 6,5% στην Αττική Οδό προτεραιότητα έχει η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου στην μαρίνα Αλίμου. Το έργο προσφέρει τη δυνατότητα αξιοποίησης από τον επενδυτή της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. με μεγάλo εύρος επιτρεπόμενων χρήσεων, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης. Προβλέπονται επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ.

    Για την αναπροσαρμογή των διοδίων στην Αττική Οδό, η διοίκηση της Ελλάκτωρ ανέφερε ότι η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του πρώην υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη - με την οποία "παγώνει” η αύξηση- "τροποποίησε το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης, χωρίς συναίνεση του παραχωρησιούχου”. Κατ’ επέκταση, όπως έγινε γνωστό, η τροποποίηση αυτή, παραβιάζει το Σύνταγμα και το Ενωσιακό δίκαιο. Ταυτόχρονα, για 13 χρόνια δεν υπήρξε αύξηση των διοδίων-με εξαίρεση την αναπροσαρμογή του 2010 λόγω ΦΠΑ- ενώ τέλη του 2018 η απόδοση των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, με το συμβατικά ανώτατο προβλεπόμενο όριο να είναι 13,1%.

    "Ακόμα κι αν αναπροσαρμόζονται σταδιακά τα διόδια στο ανώτατο επιτρεπτό όριο τα επόμενα χρόνια, και πάλι η τελική απόδοση εκτιμάται πως δεν θα ξεπεράσει το 10% μέχρι το τέλος της παραχώρησης” ανέφερε ο κ. Καλλιτσάντσης. Αναφορικά πάντως, με την ΠΝΠ, μέλει να φανεί εάν η νέα κυβέρνηση προχωρήσει στην κύρωσή της σε διάστημα 40 ημερών είτε από την έκδοσή της είτε από τη σύγκληση της Βουλής σε σύνοδο.

    Σε κάθε πάντως περίπτωση, κατά την εταιρεία, το έργο δεν είναι δυνατόν να επιστραφεί στο Δημόσιο διότι δεν έχει επιτύχει την προβλεπόμενη από τη σύμβαση απόδοση. Αναφορικά με τα έξοδα λειτουργίας της Αττικής Οδού, όπως αναφέρθηκε, ελέγχονται εξονυχιστικά από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων,  τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, την PricewaterhouseCoopers Α.Ε., την Ernest & Young Α.Ε. και από τους εκάστοτε Συμβούλους του ελληνικού Δημοσίου και την αρμόδια εποπτεύουσα υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

    Στις ΑΠΕ πέντε νέα έργα συνολικής εγκατεστημένος ισχύος 195,6 MW βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή, με στόχο να έχουν όλα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, δηλαδή σε λίγους μήνες.

    Εκτός από τις τρεις παραπάνω τομείς, στην αγορά ακινήτων, η θυγατρική Reds προχωράει στη δεύτερη φάση ανάπτυξης (+13.500 τ.μ. κτηρίων) του εμπορικού κέντρου Smart Park, αποτελώντας επένδυση 25 εκατ. ευρώ.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων