Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Ιουν-2019 09:45

    Frigoglass: Αύξηση πωλήσεων κατά 18,8% στο Α' τρίμηνο του 2019

    Frigoglass: Αύξηση πωλήσεων κατά 18,8% στο Α' τρίμηνο του 2019
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κατά 18,8% αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Frigoglass στο τρίμηνο, σε €125,6 εκατ., παρά την υψηλή συγκριτική βάση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας η αύξηση των πωλήσεων αντικατοπτρίζει την ισχυρή ζήτηση σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης, καθώς και τη ζήτηση για γυάλινες φιάλες και την αύξηση τιμών στον κλάδο Υαλουργίας.          

    Το μικτό κέρδος (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) ανήλθε σε €29,5 εκατ., μια αύξηση της τάξης του 30,4%. Το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά περίπου 210 μονάδες βάσης, σε 23,5%, ως αποτέλεσμα της καλύτερης απορρόφησης του σταθερού κόστους, της εξοικονόμησης του κόστους των πρώτων υλών και των συνεχιζόμενων πρωτοβουλιών βελτίωσης της παραγωγικότητας σε όλα τα εργοστάσια επαγγελματικών ψυγείων. Ένας άλλος παράγοντας ενίσχυσης του μικτού περιθωρίου κέρδους ήταν η αύξηση των πωλήσεων του κλάδου Υαλουργίας και οι πρωτοβουλίες αύξησης των τιμών.  

    Τα λειτουργικά έξοδα (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) αυξήθηκαν κατά 9,8%, σε €11,1 εκατ., λόγω της αύξησης των σχετιζόμενων με εγγυήσεις δαπανών, απόρροια της αύξησης των πωλήσεων. Τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των πωλήσεως βελτιώθηκαν κατά περίπου 70 μονάδες βάσης, σε 8,9%, ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων.  

    Τα συγκρίσιμα κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 40,4%, σε €18,4 εκατ., με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται κατά 230 μονάδες βάσης, σε 14,7%. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε €5,9 εκατ., έναντι €4,9 εκατ. πέρυσι, επηρεασμένα από καθαρές συναλλαγματικές ζημίες λόγω της υπερτίμησης του Νάιρα Νιγηρίας. Το πρώτο τρίμηνο του 2018, τα χρηματοοικονομικά έξοδα ενισχύθηκαν από τα κέρδη που επέφερε η υποτίμηση του Νάιρα στις απαιτήσεις που είναι εκφρασμένες σε ευρώ. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €2,0 εκατ., έναντι καθαρών ζημιών ύψους €3,7 εκατ. πέρυσι.    

    Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές για το πρώτο τρίμηνο του 2019 ήταν αρνητικές, ανερχόμενες σε €12,4 εκατ., έναντι αρνητικών ροών ύψους €3,4 εκατ. πέρυσι. Η μείωση αυτή αντικατοπτρίζει το εποχιακά υψηλό κεφαλαίο κίνησης λόγω του ισχυρού πρώτου τριμήνου. Το καθαρό κεφάλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 8,9%, ανερχόμενο σε €136,1 εκατ., ως αποτέλεσμα της αύξησης των αποθεμάτων, λόγω της μεγάλης ζήτησης τους επόμενους μήνες, και των εμπορικών απαιτήσεων, λόγω της αύξησης των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2019. Συνεπώς, ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε €244,2 εκατ., έναντι €229,8 εκατ. τον Μαρτίου του 2018.  


    "Το 2019 αποτελεί άλλο ένα έτος που ξεκίνησε δυναμικά για την εταιρεία μας. Αξιοποιώντας την ανοδική πορεία του 2018, πετύχαμε διψήφια αύξηση πωλήσεων και EBITDA στο πρώτο τρίμηνο" σχολίασε ο Νίκος Μαμουλής Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass και πρόσθεσε: "Η επίδοση αυτή αποδεικνύει τη σταθερή μας προσήλωση στη στρατηγική συνεργασία με τις εταιρείες αναψυκτικών και ποτών, μέσω καινοτόμων, ανταποκρινόμενων στις απαιτήσεις της αγοράς και υψηλής ποιότητας επαγγελματικών ψυγείων, καθώς και στις συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μείωσης του λειτουργικού κόστους. Λαμβάνουμε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητάς μας και να βελτιώσουμε την κοστολογική μας δομή, εξορθολογίζοντας περαιτέρω την παραγωγική μας βάση. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ενισχύουν τις προσδοκίες μας για αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου κέρδους το 2019." 


    Ευρώπη  

    Η Ανατολική Ευρώπη κατέγραψε σημαντική άνοδο το τρίμηνο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 14,7%. Η επίδοση αυτή οφείλεται στην αύξηση των παραγγελιών για επαγγελματικά ψυγεία από βασικούς πελάτες αναψυκτικών και του ενισχυμένου μεριδίου αγοράς μας στις ζυθοποιίες της περιοχής. Η πρόσφατη επέκταση της Frigoserve στην Ουγγαρία συνέτεινε επίσης στην αύξηση των πωλήσεων στο τρίμηνο. Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 24,4%, λόγω της ζήτησης σε Γαλλία και Γερμανία.  

    Αφρική και Μέση Ανατολή 

    Η Αφρική και η Μέση Ανατολή ξεκίνησαν επίσης πολύ καλά το έτος, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 30,7% στο τρίμηνο. Αυτή η καλή επίδοση οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση σε Μαρόκο, Κένυα και Νιγηρία, η οποία υπεραντιστάθμισε τη χαμηλότερη ζήτηση σε Νότια Αφρική λόγω της καθυστέρησης των επενδύσεων από πελάτες σε επαγγελματικά ψυγεία, η οποία αποδίδεται στο συνεχιζόμενο δυσχερές μακροοικονομικό περιβάλλον. 

    Ασία  

    Οι πωλήσεις στην Ασία αυξήθηκαν κατά 8,7%, κυρίως λόγω της υψηλότερης ζήτησης από τους βασικούς πελάτες αναψυκτικών και ζυθοποιίας στην Ινδία.  

    Τα συγκρίσιμα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) στο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 57,7%, σε €11,1 εκατ., με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται κατά περίπου 280 μονάδες βάσης, σε 11,5%. Η ενίσχυση του περιθωρίου EBITDA αντικατοπτρίζει τη βελτιωμένη απορρόφηση κόστους, λόγω της αύξησης των πωλήσεων, σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση κόστους πρώτων υλών και την αύξηση της παραγωγικότητας. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν σε €7,7 εκατ., σημαντικά βελτιωμένα σε σύγκριση με πέρυσι που είχαν ανέλθει σε €3,8 εκατ. Ο κλάδος Επαγγελματικής Ψύξης σημείωσε οριακές καθαρές ζημίες ύψους €0,2 εκατ., έναντι καθαρών ζημιών ύψους €4,3 εκατ. πέρυσι, αντικατοπτρίζοντας τη βελτιωμένη λειτουργική κερδοφορία του τριμήνου.   

    Κλάδος Υαλουργίας

    Ο κλάδος Υαλουργίας κατέγραψε ισχυρή επίδοση, σύμφωνα με τις προσδοκίες μας. Ο όγκος πωλήσεων, οι αυξήσεις τιμών και η ευνοϊκή συναλλαγματική ισοτιμία είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων κατά 16,5%. Οι πωλήσεις γυάλινων φιαλών αυξήθηκαν σε διψήφιο ποσοστό στο τρίμηνο λόγω της ισχυρής ζήτησης από βασικούς πελάτες ζυθοποιίας καθώς και του κλάδου των κρασιών και των αλκοολούχων ποτών. Οι πωλήσεις πλαστικών κιβωτίων και μεταλλικών πωμάτων σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση στο τρίμηνο, με τις πωλήσεις συνδυαστικά να αυξάνονται κατά 10% για τους ίδιους λόγους που αυξήθηκαν και στον κλάδο Υαλουργίας παραπάνω.       

    Τα συγκρίσιμα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε €7,3 εκατ., μια αύξηση της τάξης του 20,2%. Το περιθώριο EBITDA βελτιώθηκε κατά περίπου 80 μονάδες βάσης, ανερχόμενο σε 25,6%, ως αποτέλεσμα του όγκου πωλήσεων, των αυξήσεων των τιμών και της ευνοϊκής συναλλαγματικής ισοτιμίας, υπεραντισταθμίζοντας το αυξημένο κόστος πρώτων υλών. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) βελτιώθηκαν κατά 18,4%, σε €5,3 εκατ., παρά την αύξηση των αποσβέσεων ως αποτέλεσμα των πρόσφατων επενδύσεών μας. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €2,2 εκατ., έναντι €0,6 εκατ. πέρυσι, παρά τις καθαρές συναλλαγματικές ζημίες λόγω της υπερτίμηση του Νάιρα, ενώ το περσινό τρίμηνο ενισχύθηκε από κέρδη που προήλθαν από την υποτίμησης του Νάιρα σε απαιτήσεις εκφρασμένες σε ευρώ.  

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων