Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Μαϊ-2019 07:54

    Αλλαγή πλεύσης για την ελληνική κρουαζιέρα

    Αλλαγή πλεύσης για την ελληνική κρουαζιέρα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ως μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί, προκειμένου η ελληνική αγορά της κρουαζιέρας για να ανεβάσει ρυθμούς και να αντισταθμίσει τις απώλειες των προηγούμενων δύο σεζόν, χαρακτηρίζεται η φετινή χρονιά, με μεγάλους ξένους ομίλους  που δραστηριοποιούνται στα νερά της Μεσογείου να στέλνουν θετικό μήνυμα για το μέλλον του κλάδου. 

    Μαζί με την ευκαιρία εντούτοις, δεν λείπουν και οι προκλήσεις, με μεγαλύτερη τη διατήρηση της ασφάλειας των προορισμών της ανατολική Μεσογείου. Τα παραπάνω αναλύθηκαν κατά τη χθεσινή  πρώτη ημέρα του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum, όπου το "παρών" έδωσαν κορυφαία ονόματα από το  παγκόσμιο χώρο της κρουαζιέρας.

    Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, φέτος αναμένεται άνοδος, κοντά στο 8%, στις προσεγγίσεις σε σύγκριση με πέρσι, στην οποία συμβάλλει η βελτίωση συνθηκών στην Τουρκία και γενικότερα στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου. Παράλληλα προβλέπεται πως ο αριθμός των επισκεπτών θα ξεπεράσει τα πέντε εκατομμύρια, από 4,78 εκατ. επιβάτες το 2018. Σημειώνεται πως το 2017, οι απώλειες στον κλάδο άγγιζαν το 20%.

    Ενδεικτικά είναι όσα είπε στο φόρουμ ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων MedCruise Airam Diaz Pastor για τις προοπτικές της εγχώριας αγοράς, σημειώνοντας πως η Ελλάδα, αλλά και η περιοχή της ανατολικής Μεσογείου θα επωφεληθούν σημαντικά από την προβλεπόμενη αύξηση κατά 22% σε αριθμούς επιβατών και κατά 19,8% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το σύνολο της περιοχής της Μεσογείου φέτος.

    Πρόσθεσε μάλιστα πως αναμένεται η δραστηριοποίηση 25 νέων κρουαζιερόπλοιων το επόμενο διάστημα, η οποία εκτιμάται πως θα δώσει επιπλέον ώθηση στα μικρότερα λιμάνια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

    Στο φόρουμ συμμετείχαν ηγετικά στελέχη από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises καθώς και εκπρόσωποι περιφερειακών λιμανιών και προορισμών. Εξίσου θετική για τις προοπτικές του κλάδου ήταν και η MSC, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με μερίδιο αγοράς 15%.

    Η MSC Cruises θα έχει περίπου 400 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια το 2019, ενώ μετά από μία πενταετία, το καλοκαίρι του 2020, επιστρέφει στη χώρα μας και η Disney Cruise Line, η οποία στο νέο πρόγραμμα δρομολογίων της περιλαμβάνει και ελληνικά λιμάνια.  Και η Celestyal Cruises, η οποία διατηρεί ως βάση των δραστηριοτήτων της την Ελλάδα με λιμάνια επι/αποβίβασης, ξεκίνησε φέτος τις κρουαζιέρες δύο εβδομάδες νωρίτερα. 

    Η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος, πέρσι καταγράφηκαν στο σύνολο των προορισμών κρουαζιέρας 3.410 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (έναντι 3.415 το 2017), ενώ η πρώτη δεκάδα των προορισμών διατηρείται η ίδια τα τελευταία οκτώ χρόνια (παρά τις μικρές ανακατατάξεις).

    Τέλος, όπως είχαν δείξει τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Τράπεζα της Ελλάδος από 16 λιμάνια που καλύπτουν σχεδόν το 90% των συνολικών αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στη χώρα μας, την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018  οι συνολικές εισπράξεις από επιβάτες κρουαζιέρας είχαν μειωθεί κατά 2,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 και ανήλθαν στα 384 εκατ. ευρώ.

    Το κυριότερο λιμάνι από πλευράς εισπράξεων κρουαζιέρας ήταν αυτό του Πειραιά, με συμμετοχή 44,3% επί του συνόλου. Ακολουθούσαν το λιμάνι της Κέρκυρας και το λιμάνι της Σαντορίνης, με 16,4% και 9,7% των εισπράξεων αντίστοιχα. 

    Βίκυ Κουρλιμπίνη
    Vicky.kourlibini@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων