Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 21-Απρ-2019 09:10

    Σε νέα τροχιά ο όμιλος Ελλάκτωρ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σε νέα τροχιά ο όμιλος Ελλάκτωρ

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Οι παραχωρήσεις, το περιβάλλον και τα αιολικά έργα αποτελούν τα ισχυρά χαρτιά του ομίλου Ελλάκτωρ, ο οποίος πέτυχε κατά τη χρήση του 2018 να ανακόψει τις ζημιές ως αποτέλεσμα των αυξημένων μέτρων παρακολούθησης και ελέγχου κυρίως του κλάδου των κατασκευών σε επίπεδο ρευστότητας, κόστους και ρίσκου. Την ίδια στιγμή, ο όμιλος ενισχύεται με νέα έργα, καθώς την περασμένη εβδομάδα είτε υπέγραψε είτε αναδείχθηκε ως προτιμητέος επενδυτής για έργα προϋπολογισμού συνολικού ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ.

    Η μαρίνα Αλίμου

    Διατηρώντας την ισχυρή παρουσία της στο αττικό παράκτιο μέτωπο, καθώς έχει υλοποιήσει τις εργασίες αναβάθμισης του θερέτρου Αστέρας Βουλιαγμένης, που λειτουργεί τις τελευταίες εβδομάδες υπό τη διαχείριση του καναδικού ομίλου Four Seasons, η Άκτωρ Παραχωρήσεις πλειοδότησε στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την ανάληψη της παραχώρησης της μαρίνας Αλίμου. Η εταιρεία προσέφερε τίμημα ύψους 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ θα υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ, εντός της επόμενης πενταετίας, για την υλοποίηση των απαιτούμενων εργασιών αναβάθμισης. Τι θα αναπτυχθεί στην περιοχή;

    Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα για τον γενικό σχεδιασμό, σε επιφάνεια 57.836 τ.μ. θα δημιουργηθούν χρήσεις τουρισμού-αναψυχής, διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας, η οποία θα μπορεί να προσφέρει τουλάχιστον 1.200 θέσεις ελλιμενισμού. Θα αναπτυχθούν δηλαδή, εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχεία, συνεδριακά κέντρα, μουσεία, ενυδρείο, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης και παιδικές χαρές-παιδότοποι. Για τον συγκεκριμένο τομέα προβλέπεται μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση 9.015 τ.μ., συντελεστής κάλυψης 0,4 και ελάχιστο ποσοστό πρασίνου 0,22. Προβλέπεται ακόμα η δημιουργία ελικοδρομίου και η ανάπτυξη υδατοδρομίου, ώστε να είναι εφικτή η προσέγγιση υδροπλάνου εντός της λιμενολεκάνης της μαρίνας. Η συνολική δόμηση της ανάπτυξης θα διαμορφωθεί σε 18.520 τ.μ.

    Τα νέα έργα

    Στη λίστα των νέων projects της Άκτωρ προστέθηκε την περασμένη εβδομάδα οδικό έργο προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το οποίο η κατασκευαστική θα υλοποιήσει από κοινού με τοπική τεχνική εταιρεία. Το έργο αφορά τη μελέτη και την κατασκευή του τρίτου τμήματος (Lot 3) της Περιφερειακής Οδού του Βουκουρεστίου, συνολικού μήκους 18 χλμ., το οποίο, βάσει της σύμβασης θα πρέπει να σχεδιαστεί από την κοινοπραξία εντός δώδεκα μηνών και να κατασκευαστεί σε διάστημα άλλων τριάντα μηνών. Η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ εκτελεί αυτή την περίοδο ακόμη τέσσερα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία. Δύο από αυτά, ο αυτοκινητόδρομος "Baia Mare - Sighetu Marmatiei" και το τμήμα "Micasasa-Coslariu" της σιδηροδρομικής γραμμής "Brasov - Simeria" βρίσκονται κοντά στη φάση της ολοκλήρωσής τους, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής "Guarasada - Ilteu 2C" και ο αυτοκινητόδρομος "Sebes-Turda". Ακόμη, η εταιρεία διεκδικεί δύο έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, ήτοι την αναβάθμιση των τμημάτων "Brasov - Apata" και "Cata - Sighisoara" της σιδηροδρομικής γραμμής "Brasov - Sighisoara" και τα τμήματα "Brasov - Apata" και "Cata-Sighisoara" της ίδιας γραμμής.

    Επίσης, η θυγατρική του ομίλου Άκτωρ Facility Management κοινοπρακτικά με την εταιρεία Energy Plus υπέγραψε σύμβαση ύψους 3,085 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου δημοτικού οδοφωτισμού του Δήμου Αλίμου. Το έργο έχει τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του δικτύου οδοφωτισμού με την εξοικονόμηση ενέργειας και ταυτόχρονα την αναβάθμιση της ποιότητας του δημοτικού οδοφωτισμού με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας LED. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά των έργων οδοφωτισμού παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές, με την αξία της να τοποθετείται σε περίπου 1 δισ. ευρώ.

    Τα ισχυρά χαρτιά και οι μελλοντικές ευκαιρίες 

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το 2018, ο όμιλος Ελλάκτωρ έχει εστιάσει στον τομέα της κατασκευής, γεγονός που έχει οδηγήσει στη σταθεροποίηση των ζημιών της Άκτωρ στα επίπεδα του εννεαμήνου 2018. Εν γένει, η λειτουργική απόδοση του ομίλου βελτιώνεται, ενώ, όπως ανέφερε, πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, έχουν τεθεί οι "δικλίδες ασφαλείας που θα επιτρέψουν στον όμιλο να αξιοποιήσει μελλοντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη και φυσικά να επιστρέψει στην κερδοφορία". Ο ίδιος εκτίμησε ότι η συνολική επίδοση του ομίλου θα βελτιωθεί περαιτέρω μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με την ΕΛ.ΤΕΧ. Άνεμος.

    Ταυτόχρονα, τα αιολικά πάρκα, το περιβάλλον και οι παραχωρήσεις αποτελούν τρεις τομείς της εταιρείας, που κατέγραψαν ισχυρές επιδόσεις το 2018, εμφανίζοντας αύξηση του κύκλου εργασιών 21,2%, 12,8% και 7,9%, αντίστοιχα.

    Στις παραχωρήσεις, καταγράφηκε αύξηση της κίνησης σε ποσοστό 4% στην Αττική Οδό, ενώ τα έσοδα της εταιρείας Αττικές Διαδρομές διπλασιάστηκαν λόγω της Εγνατίας Οδού (της οποίας τα διόδια διαχειρίζεται η εταιρεία). Επίσης, το 2018 η Άκτωρ Παραχωρήσεις απέκτησε επιπλέον 2,2% των μετοχών στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (συνολικό ποσοστό σήμερα 22,22%) κι επιπλέον 6,5% των μετοχών στην Αττική Οδό. Η Άκτωρ παραχωρήσεις διεκδικεί την Εγνατία Οδό και τους τρεις κάθετους άξονές της, την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης.

    Στο περιβάλλον, καταγράφηκαν κέρδη 20 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,6 εκατ. ευρώ, ενώ η Ηλέκτωρ προχώρησε σε επαναδιαπραγμάτευση σύμβασης στην Κύπρο, με αποτέλεσμα να μπορεί να επεξεργαστεί έως 120.000 τόνους απορριμμάτων επιπλέον τον χρόνο και να αντιστρέψει πρόβλεψη ύψους 4,2 εκατ. ευρώ. Στα αιολικά πέντε νέα έργα συνολικής εγκατεστημένος ισχύος 195,6 MW βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευή, με στόχο να έχουν όλα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2019, ενώ έργα 86 MW είναι έτοιμα προς κατασκευή και 377 MW έργων ΑΠΕ (κυρίως αιολικά πάρκα) βρίσκονται σε διάφορα στάδια της αδειοδοτικής διαδικασίας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων