Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Απρ-2019 08:19

    Πώς τα Public έγιναν ο υπ' αριθμόν 1 omnichannel retailer

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Ήταν τέλη του 2005 όταν το πρώτο κατάστημα Public άνοιξε στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης. Ήταν η αφετηρία για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου του Πάνου Γερμανού, ιδρυτή του Ομίλου Olympia, να συνδυάσει σε ένα χώρο προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και πολιτισμού.

    Δώδεκα μήνες αργότερα το δεύτερο κατάστημα ανοίγει στο Βόλο και σταδιακά ακολούθησαν νέα σημεία πώλησης, ενώ το concept Public επαναδιαμορφώνονταν και εξελίσσονταν διαρκώς. Στην πορεία, αρκετοί άλλοι παίκτες ήλθαν και έφυγαν, ενώ το retail στην ελληνική αγορά κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε. Σε όλο αυτό το διάστημα, τα Public χρειάστηκε να διευρύνουν τη στόχευση τους, να επανασυνθέσουν τη διοικητική ομάδα, να λάβουν την έμπρακτη στήριξη του βασικού μετόχου και εν τέλει να μπουν σε μια σταθερή τροχιά ανόδου. Το 2014 ο τζίρος είχε πλέον φθάσει στα 181 εκατ. ευρώ και ένα χρόνο αργότερα εκτοξεύτηκε στα 225 εκατ. ευρώ ενώ για πρώτη φορά τα λειτουργικά αποτελέσματα ήταν θετικά, ενώ το 2017 ολοκληρώθηκε με πωλήσεις 241 εκατ. ευρώ και EBITDA 3,4 εκατ.

    Για τα Public, όμως, η ολοκλήρωση της περυσινής χρονιάς, αποτελεί ένα ορόσημο. Δεν σηματοδότησε μόνον την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του πλάνου ανάπτυξης που είχε θέσει η διοικητική ομάδα υπό τον CEO Χρήστο Καλογεράκη, αλλά πιστοποίησε την πορεία ισχυρής ανάπτυξης πωλήσεων πολύ μεγάλης ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας που είχε ξεκινήσει τα προηγούμενα χρόνια.

    Ο κύκλος εργασιών της Retail World Α.Ε. για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241,0 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

    Πρόκειται για την 5η συνεχή χρονιά που η εταιρία παρουσιάζει θετικά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο πωλήσεων με τις πωλήσεις να αυξάνονται μέσα σε μία 5ετία κατά 75 επιπλέον εκατ. φτάνοντας τα 256,4 εκατ., και τα EBITDA από -9,9 εκατ. το 2014, να ανέρχονται θεαματικά βελτιωμένα στα 9,1εκατ. στη χρήση του 2018.

    Σχολιάζοντας σχετικά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Χρήστος Καλογεράκης, αναφέρει πως "τα πολύ θετικά αποτελέσματα του έτους αποτελούν επιστέγασμα ενός πενταετούς πλάνου στρατηγικής που στόχο είχε τη συνολική βελτίωση σε όλους τους δείκτες εξυπηρέτησης, πωλήσεων και κερδοφορίας. Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μία ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας".

    Public Λευκωσία

    Οι νέες κινήσεις και η είσοδος στο B2B

    Ο επικεφαλής της αλυσίδας σε ενημερωτική συνάντηση στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2018 έδωσε το στίγμα των κινήσεων για τα επόμενα 3-5 χρόνια, δηλώνοντας ταυτόχρονα πως στόχος είναι να εξελιχθεί περαιτέρω η εμπειρία του πελάτη και να ενδυναμωθεί η πολυκαναλική στρατηγική των Public.

    Με το e-commerce να βρίσκεται ήδη σε ανοδική τροχιά, η εταιρία θα συνεχίσει να υλοποιεί λελογισμένες επενδύσεις σε τεχνολογικά εργαλεία προκειμένου να υπάρχει ενοποιημένη εμπειρία στα κανάλια της. Το 2018 η εταιρία διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer στην Ελλάδα.

    Έχοντας παράλληλα φέρει στην Ελλάδα το πρώτο ελληνικό marketplace, υλοποιώντας επένδυση 1 εκατ. ευρώ σε μία από τις καλύτερες πλατφόρμες marketplace στον κόσμο, στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση. Σε διάστημα μόλις 11 μηνών λειτουργίας, στο marketplace του public.gr φιλοξενούνται 101.000 προϊόντα και 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες από 180 ελληνικά καταστήματα.

    Public Omnichannel

    Όπως δηλώνει ο Chief Ε-commerce & Marketing Executive Director της εταιρείας, Γιάννης Γαβριλίδης, στο Capital.gr "το public.gr έχει δεχθεί 1 εκατ. νέο traffic ειδικά σε αυτές τις κατηγορίες που έχουν δημιουργηθεί λόγω των συνεργασιών με 180 καταστήματα στο public marketplace”. Συνολικά, η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της.

    Η εταιρία έχοντας ανακοινώσει στα μέσα του 2017 ότι θα εισέλθει στον κλάδο των εταιρικών πωλήσεων, ενώ ετοιμάζεται να λανσάρει και την νέα πλατφόρμα για B2B πωλήσεις μέσα στον επόμενο μήνα. Πρακτικά ήδη ήταν το Public προορισμός για επιχειρήσεις καθώς ήδη προ διετίας εξυπηρετούσε 128.000 ΑΦΜ, ενώ σήμερα εξυπηρετεί μία βάση 133.000 ενεργών ΑΦΜ.

    Σε ό,τι αφορά στο δίκτυο καταστημάτων που σήμερα αριθμεί 55 σημεία πώλησης, 49 στην Ελλάδα και 6 στην Κύπρο, στόχος είναι όχι αποκλειστικά η δημιουργία νέων καταστημάτων, αλλά σημείων πώλησης με τα "σωστά τετραγωνικά", όπως ανέφερε ο κ. Καλογεράκης.

    Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο επέκτασης σε άλλη χώρα, πλην Ελλάδας και Κύπρου, ο επικεφαλής της αλυσίδας απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, όχι όμως και την είσοδο των Public σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως οι λευκές συσκευές. Εξάλλου, είναι γνωστό πως βρίσκονται σε εξέλιξη οι συζητήσεις της Olympia για τη Media Markt, με τις επόμενες δύο – τρεις εβδομάδες, σύμφωνα με πληροφορίες, να είναι καθοριστικές για την πορεία του εγχειρήματος.

    Nikos.Chrissikopoulos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων