Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 13-Απρ-2019 09:23

    Τον ξενοδοχειακό χάρτη του Πειραιά αλλάζει η επένδυση της Cosco

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Τον ξενοδοχειακό χάρτη του Πειραιά αλλάζει η επένδυση της Cosco

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Τον χάρτη των ξενοδοχείων του Πειραιά αναμένεται να αλλάξει το τουριστικό σκέλος της σχεδιαζόμενης επένδυσης της κινεζικής Cosco, που προβλέπει τη μετατροπή τριών κτιρίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς σε ξενοδοχεία. Την Πέμπτη, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), με θέμα το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco, άναψε το πράσινο φως για την  ανακατασκευή του κτιρίου της Παγόδας και τη μετατροπή του σε ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι η όψη του οικοδομήματος να μην μεταβληθεί.

    Τι περιλαμβάνει

    Κατά τη φετινή χρονιά, ύστερα από δύο χρόνια υπάρχει ανοδική τάση στην κρουαζιέρα, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2020. Με στόχο τους υψηλής εισοδηματικής κατηγορίας τουρίστες της κρουαζιέρας, το επενδυτικό πλάνο της Cosco προβλέπει τη μετατροπή των δύο υπαρχουσών αποθηκών σε δύο τεσσάρων και πέντε αστέρων ξενοδοχεία, 150 και 200 δωματίων, αντίστοιχα. Το κτίριο της Παγόδας θα γίνει πέντε αστέρων ξενοδοχειακή μονάδα με δυναμικότητα 300 κλινών. Η επένδυση για τη μετατροπή των αποθηκών σε ξενοδοχεία διαμορφώνεται σε 48 εκατ. ευρώ, ενώ για την μετασκευή της Παγόδας υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν 60 εκατ. ευρώ.

    Δεν αποκλείεται, μέχρι το τέλος της χρονιάς, η Cosco να καταφέρει να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες για την έναρξη υλοποίησης των ξενοδοχειακών μονάδων, που περιλαμβάνουν και την υλοποίηση εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι. Βέβαια, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην απεμπλοκή του  συνολικού επενδυτικού πλάνου άνω των 600 εκατ. ευρώ της Cosco, μετά  το πρόσφατο μπλόκο του ΚΑΣ.

    Όπως έχει αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, η Παγόδα υπήρξε ένα από τα πιο σημαντικά δείγματα του ελληνικού μοντερνισμού, με την αρχική ονομασία του κτιρίου να είναι αρχικά "Σταθμός Επιβατών ΟΛΠ” λόγω της πρωτοποριακής, αναρτημένης από ιστία στέγης του, που μοιάζει με κατάστρωμα πλοίου και δεσπόζει εμβληματικά στο λιμάνι.

    Ο Σταθμός Επιβατών Αγίου Νικολάου στο λιμάνι του Πειραιά κτίστηκε την περίοδο 1962-1969 από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς. Είναι έργο των αρχιτεκτόνων Γιάννη Λιάπη και Ηλία Σκρουμπέλου.

    Η μακέτα του εμπορικού της ΓΑΙΑΟΣΕ

    Ενόσω μένει να φανεί πόσο γρήγορα θα προχωρήσει η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά,  μία άλλη επένδυση της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, αυτή της κατασκευής πολυώροφου εμπορικού - γραφειακού κτιρίου πάνω από τον σταθμό του ΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά, φαίνεται ότι είναι καταδικασμένη να παραμείνει μακέτα.

    Το έργο που προωθεί η θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ,  ΓΑΙΑΟΣΕ, σε έκταση 35.000 τ.μ. στον σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιώς βρίσκεται ακόμη στη φάση των μελετών. Η ειδική, δηλαδή, πολεοδομική μελέτη που προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τις ακριβείς χρήσεις και το είδος των βασικών έργων υποδομής, έχει εκπονηθεί, εδώ και πολλούς μήνες.  Ωστόσο, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την επεξεργασία και την αποστολή παρατηρήσεων επί του κειμένου. Η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος (και άλλα συναρμόδια υπουργεία) είναι απαραίτητη ώστε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος (της ειδικής πολεοδομικής μελέτης) να συνταχθεί και να κατατεθεί προς επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το  Π.Δ., ώστε η ΓΑΙΑΟΣΕ να να προχωρήσει στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευση, για διάστημα άνω των 30 ετών, ενός από τα καλύτερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου της. Με άλλα λόγια, ο διαγωνισμός βρίσκεται στο σημείο μηδέν, με το εγχείρημα της αξιοποίησης της έκτασης 35.000 τ.μ. να "σέρνεται” από το 2007...

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων