Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Απρ-2019 08:18

    ΟΛΠ: Μετά την κατακραυγή, υποσχέσεις για το master plan

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΟΛΠ: Μετά την κατακραυγή, υποσχέσεις για το master plan

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Η κατακραυγή αλλά και οι αρνητικές εντυπώσεις που έφτασαν μέχρι το διεθνή Τύπο, οδήγησαν σε αναδίπλωση την κυβέρνηση σχετικά με το μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά. Αυτό τουλάχιστον συνέβη σε επίπεδο διακηρύξεων και δεσμεύσεων, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής, με τη συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων με επικεφαλής τον υπουργό Επικρατείας Α. Φλαμπουράρη αλλά και την πλευρά των Κινέζων επενδυτών, του ΟΛΠ καθώς και της πρέσβειρας της Κίνας.

    Άλλωστε είναι σαφές ότι τα προβλήματα και οι εμπλοκές που έχουν δημιουργηθεί με την επένδυση της Cosco στον ΟΛΠ, έχουν ενοχλήσει όχι μόνο την εταιρεία αλλά δημιουργούν αναταράξεις στις σχέσεις Αθήνας-Πεκίνου και αντιμετωπίζονται από την άλλη πλευρά  ως μείζον θέμα στις διμερείς σχέσεις Ελλάδας Κίνας. 

    Κατά την επίσημη εκδοχή συζητήθηκαν επιμέρους σημεία του επενδυτικού πλάνου και δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι θα προχωρήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα η έγκρισή του. 

    Πράγματι επιβεβαιώνεται και από πλευράς ΟΛΠ ότι η συμφωνία που επετεύχθη προβλέπει την επανεξέταση του master plan από την ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων), με την εκ νέου κατάθεσή του άμεσα. Η πλευρά του ΟΛΠ υπογραμμίζει ότι η συνάντηση έγινε παρουσία της πρέσβειρας της Κίνας και προσθέτει ότι οι θέσεις των εκπροσώπων της έγιναν κατανοητές στην κυβέρνηση. 

    Κατά τη σύσκεψη δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι η επανεξέταση του master plan από την ΕΣΑΛ θα οδηγήσει στην έγκριση του συνόλου των επενδύσεων και των έργων που έχουν προταθεί από τον ΟΛΠ με εξαίρεση τις προτάσεις για τις εμπορικές χρήσεις στον επιβατικό σταθμό (mall). Αντίθετα όλες οι υπόλοιπες επενδύσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που μπλοκαρίστηκαν τόσο από την ΕΣΑΛ όσο και από το ΚΑΣ, δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι θα επανεξεταστούν και θα προχωρήσουν κανονικά.

    Βεβαίως η πλευρά των μετόχων του ΟΛΠ αναμένει οι δεσμεύσεις αυτές να μεταφραστούν σε πράξεις, με δεδομένο ότι είναι σαφές πως οι αποφάσεις της ΕΣΑΛ και του ΚΑΣ αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου μιας σειράς αντιδράσεων και οργανωμένων συμφερόντων αλλά και πολιτικών παρατάξεων ενόψει και των εκλογών. 

    Ωστόσο είναι σαφές ότι ο μέτοχος του ΟΛΠ επέμεινε και πέτυχε, τουλάχιστον σε επίπεδο δεσμεύσεων από την κυβέρνηση, την έγκριση του συνολικού επενδυτικού σχεδίου που προβλέπει τα αναγκαία έργα για την υγιή ανάπτυξη του λιμανιού.

    Όπως κατ᾽επανάληψη έχει διαμηνύσει ο ΟΛΠ η δημιουργία δύο νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350 μέτρων δεν έχει επενδυτική λογική εάν δεν συνοδεύεται από την κατασκευή του νέου επιβατικού σταθμού και των ξενοδοχείων που θα είναι ικανά να υποδεχθούν τον αυξημένο όγκο επιβατών.

    Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό πλάνο που απορρίφθηκε περιλάμβανε την κατασκευή ξενοδοχείων στην Παγόδα και τις δύο μεγάλες αποθήκες του ΟΛΠ. Ακόμη και για το εμπορικό κέντρο, συνεχίζουν να επιμένουν οι Κινέζοι και κατά τα φαινόμενα στο νέο πλάνο θα τροποποιήσουν τα πλάνα τους ως προς το μέγεθός του. 

    Το ίδιο ισχύει και για την απόρριψη του σχεδίου δημιουργίας νέας αποθήκης στην πρώην περιοχή του ΟΔΔΥ, η οποία θα αποτελούσε σύμφωνα με το σχεδιασμό της Cosco, μια από τις βασικές υποδομές logistics για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών διακίνησης εμπορευμάτων που θα προκύψουν κατά την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά. 

    Μια ακόμη επένδυση που είχε απορριφθεί και σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν θα επανεξεταστεί και θα εγκριθεί αφορά στην κατασκευή των δύο πενταόροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων για την ανάπτυξη του Car Terminal.

    Τέλος, διαβεβαιώσεις δόθηκαν ότι θα δοθεί λύση και στο θέμα των ναυπηγείων στη χερσόνησο της Κυνοσούρας στη Σαλαμίνα, για τα οποία ζητήθηκε από το ΚΑΣ να παύσει η λειτουργία τους. Στην περιοχή που ανήκει στη ζώνη παραχώρησης του ΟΛΠ λειτουργούν ναυπηγικές επιχειρήσεις που πληρώνουν ενοίκιο στον ΟΛΠ. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων