Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Μαρ-2019 07:46

    Σε τεντωμένο σχοινί ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του Μετρό (update)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τελευταία Ενημέρωση: 17:02

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σε τεντωμένο σχοινί βρίσκεται το έργο της γραμμής 4 του μετρό, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ, μετά την απόφαση της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, να μην υποβάλει σήμερα τεχνική και οικονομική προσφορά.

    Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το σχήμα εκτίμησε σειρά αβεβαιοτήτων με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπο το έργο και αποφάσισε σήμερα, το μεσημέρι, να μην υποβάλει προσφορά.

    Οι αβεβαιότητες αυτές, που έχουν αξιολογήσει και τα τρία υποψήφια σχήματα σχετίζονται:

    - με την προσφυγή στο Συμβούλιο της επικρατείας για το διαγωνισμό για τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία

    - την προσφυγή του ομίλου Μυτιληναίου για το διαγωνισμό της γραμμής 4 του μετρό και

    -τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού βάσει των οποίων καταδικάζεται αριθμός εταιρειών που δεν προχώρησε στη διαδικασία διευθέτησης για την υπόθεση των προσυνεννοήσεων σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων.

    Όσον αφορά τις δύο προσφυγές, η μη έκδοση των δικαστικών αποφάσεων ενόσω εκκρεμεί ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του Μετρό, διαμορφώνει ένα ρευστό τοπίο για το μεγαλύτερο δημόσιο, συγχρηματοδοτούμενο έργο των τελευταίων ετών.

    Υπό το πρίσμα αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες η απόφαση του σχήματος ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens ελήφθη με στόχο να προστατευθεί η εμπιστευτικότητα της προσφοράς (σ.σ.: η τεχνική προσφορά αποσφραγίζεται κατά την υποβολή της στην Ατ.Μετρό).

    Παρόλ' αυτά, νωρίτερα, η Αττικό Μετρό ανακοίνωσε ότι προσφορές υπέβαλαν και τα τρία σχήματα Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy, ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens και J&P Άβαξ-Ghella-Alstom.

                                                                        Η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό

    Υπενθυμίζεται ότι συμβατικά ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι οκτώ χρόνια. Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με αντιδράσεις, σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια, θα μπορούσε η νέα γραμμή του μετρό να βρίσκεται σε λειτουργία το 2030, εάν κι εφόσον ξεκινήσει ο κύριος όγκος των εργασιών τέλη 2020.

    Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων