Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 20-Δεκ-2018 08:06

    Ξεκινάει η κατασκευή του δρόμου Λαμία – Ξυνιάδα στον Ε65

    Ξεκινάει η κατασκευή του δρόμου Λαμία – Ξυνιάδα στον Ε65
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Αρχές του 2019 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του νότιου τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, με τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής να κάνει δεκτή κατ’αρχήν, κατ’ άρθρο και στο σύνολο τού, κατά πλειοψηφία, στη χθεσινή συνεδρίαση, τη σύμβαση του συγκεκριμένου τμήματος μήκους 32 χιλιομέτρων. Η υλοποίηση του νότιου -όπως και του βόρειου- κλάδου του οδικού άξονα, συνολικού μήκους 190,5 χλμ., είχε "παγώσει” το 2013 λόγω της οικονομικής κρίσης, ενώ προχώρησε μόνον η κατασκευή του μεσαίου τμήματος 79 χλμ. (Ξυνιάδα-Τρίκαλα). 

    Σε τρία χρόνια

    Η ολοκλήρωση του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, που τοποθετείται σε διάστημα τριών χρόνων, είναι προϋπολογισμού 306 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, όπως έγινε γνωστό, χθες, στη Βουλή κατά τη συζήτηση της σύμβασης, τα 300 εκατ. είναι το κόστος του έργου, "όπως αυτό προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση του 2007, δηλαδή δεν υπήρξε αύξηση του τιμήματος, παρά το γεγονός ότι μεσολάβησαν 11 χρόνια”. Το υπολειπόμενο ποσό των 6 εκατ. ευρώ αφορά αποκατάσταση εργασιών που έμειναν ημιτελείς από το 2013, οπότε ανεστάλη το έργο. Πλέον, το restart του project θα δημιουργήσει 1.000 θέσεις εργασίας, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα αποτελέσει τονωτική ένεση για την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.

    Με την κατασκευή του νότιου τμήματος του οδικού άξονα, ο Ε65 θα πάψει να είναι "τυφλός", χωρίς αρχή και τέλος, καθώς από τα 190,5 χιλιόμετρα του δρόμου, έχουν παραδοθεί μόνο 79 χλμ. που αντιστοιχούν στο μεσαίο τμήμα.

    Επίσης, εκκρεμεί το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, που θα επιτρέψει τη διασύνδεση της βασικής ραχοκοκαλιάς της χώρας με την Εγνατία Οδό, με το υπουργείο Υποδομών να είναι σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότησή του.

    Ο Ε65 αποτελεί ευρωπαϊκή οδό στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Εθνικών Οδών, που ξεκινάει από τη Σουηδία, διέρχεται από 12 χώρες και καταλήγει στα Χανιά. Αυτός, όπως ανέφερε, χθες, ο βουλευτής της Ν.Δ. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε τη χρηματοδότηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Καραμανλής, κατά τη χθεσινή τοποθέτησή του, ανέφερε ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε σημαντικά την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών προαπαιτουμένων για τη συμβασιοποίηση του συγκεκριμένου έργου. 

    "Δεν υπήρξε ούτε μια μέρα ολιγωρίας από την πλευρά μας. Μόλις, ήρθε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την DG MARKT, στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Μόλις ήρθε η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, τότε  ήρθε και στην Επιτροπή της Βουλής” ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

    Σημειώνεται ότι το σχέδιο νόμου, που περιλαμβάνει τη σύμβαση του έργου, μετά την έγκρισή του από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου θα εισαχθεί στην Ολομέλεια προς κύρωση.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων