11:35 09/09
Mega συμφωνία - ορόσημο για τον κλάδο της εξόρυξης: Η Anglo American συγχωνεύεται με την Teck Resources
Δημιουργούν έναν "γίγαντα" 53 δισ. δολ.. Από τα μεγαλύτερα deals στον μεταλλευτικό κλάδο εδώ και πάνω από μια 10ετία.
Του Φώτη Φωτεινού
Μετά τους διαγωνισμούς τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, νέα δεδομένα δημιουργούνται σε ακόμα ένα μεγάλο διαγωνισμό ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών.
Ο λόγος γίνεται για την ανακατασκευή της υφιστάμενης γραμμής του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά έως το Φάληρο και της ενίσχυσης της σήραγγας από την Ομόνοια έως το Μοναστηράκι, προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ.
Η Άκτωρ (τρίτος μειοδότης του διαγωνισμού) κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα κατά του Μοχλού (δεύτερου μειοδότη του διαγωνισμού, αλλά προσωρινού αναδόχου, έπειτα από τον αποκλεισμό του πρώτου μειοδότη, της κοινοπραξίας Strabag AG – Θεμέλη).
Ασφαλιστικά μέτρα έχει καταθέσει και η κοινοπραξία Strabag AG – Θεμέλη, η οποία εάν και ήταν ο πρώτος μειοδότης του διαγωνισμού, με ποσοστό έκπτωσης 35,8%, ωστόσο αποκλείστηκε, καθώς εντοπίστηκαν λάθη στην εγγυητική της επιστολή.
Το έργο φαινόταν ότι κατακυρώνονταν στο δεύτερο μειοδότη, τον Μοχλό, ο οποίος είχε προσφέρει έκπτωση 33,83%. Η Άκτωρ (τρίτος μειοδότης του διαγωνισμού, με ποσοστό έκπτωσης 27,2%), κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά του Μοχλού, τα οποία κέρδισε, με αποτέλεσμα να περιπλέκεται ακόμα ο διαγωνισμός, την ίδια ώρα που ο ΗΣΑΠ περιμένει την απόφαση για την τύχη των ασφαλιστικών μέτρων της Strabag AG – Θεμέλη για τον αποκλεισμό της.
Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό του ΗΣΑΠ για την ανακατασκευή της γραμμής από την Κηφισιά έως το Φάληρο είχαν καταθέσει προσφορές 9 εταιρείες.
Το έργο της ανακατασκευής της γραμμής χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από κοινοτικούς πόρους μέσω του ΕΠ "Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες", ενώ η προθεσμία περάτωσης του είναι 75 εβδομάδες.
Υπενθυμίζεται ότι ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί συνέχεια παλαιότερου σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος ακυρώθηκε έπειτα από την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να υπογειοποιήσει τον ΗΣΑΠ στο Φάληρο για να διευκολύνει την είσοδο του Τραμ στον Πειραιά.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι και σε εκείνον τον διαγωνισμό, ύψους 142 εκατ. ευρώ, την υψηλότερη έκπτωση είχε προσφέρει η Strabag – Θεμέλη (34,26%).