Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Ιουλ-2007 10:20

    Lavipharm: EBITDA €20-50 εκατ. από το Fentanyl Patch στις ΗΠΑ το 2007

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τουλάχιστον στα 20 εκατ. ευρώ θα διαμορφωθούν τα EBITDA της Lavipharm από τη δραστηριοποίησή της στην αγορά του Fentanyl Patch στις ΗΠΑ το 2007, όπως γνωστοποίησε η εταιρεία με σχετική διευκρινιστική έκθεση που ανακοίνωσε στο ΧΑ. Το συντηρητικότερο σενάριο προβλέπει μερίδιο αγοράς 10% και πωλήσεις 33 εκατ. ευρώ (καθαρές εισροές, μετά την αφαίρεση το μερίδιο του διανομέα), με EBITDA 20 εκατ. ευρώ.

    Το πλέον "αισιόδοξο" σενάριο προβλέπει μερίδιο αγοράς 25%, καθαρές πωλήσεις 83 εκατ. ευρώ και EBITDA της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ.

    Η εταιρεία επισημαίνει ότι το μέγεθος της αγοράς Fentanyl Patch στις ΗΠΑ διαμορφώνεται σήμερα (ετήσια βάση) στα 900 εκατ. δολ. (700 εκατ. ευρώ), αλλά μειώνεται στα 700 εκατ. δολ. (550 εκατ. ευρώ), λόγω εισαγωγής νέων προϊόντων generic το 2007.

    Όσον αφορά στις παραδοχές για το Fentanyl Patch, η εταιρεία επισημαίνει ότι το διαδερμικό σύστημα φαιντανύλης αποτελεί το πρώτο προϊόν ιδίας έρευνας και ανάπτυξης της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου στις Η.Π.Α (Lavipharm Corp.). Ως εκ τούτου, η εμπορική διάθεση του προϊόντος αναμένεται να επιφέρει σημαντικότατη αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της. Οι παραδοχές και οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει, βασίζονται σε μελέτες και αναλύσεις της αγοράς των Η.Π.Α., καθώς και σε υφιστάμενες παραγγελίες από την Dava Pharmaceuticals, η οποία έχει αναλάβει την προώθηση και διανομή του προϊόντος στα πλαίσια εμπορικού συμβολαίου.

    Η Lavipharm σημειώνει ότι το εν λόγω συμβόλαιο βασίζεται σε “profit sharing”, δηλαδή οι δύο εταιρείες (Lavipharm – Dava) μοιράζονται ισόποσα τα μικτά κέρδη από τις πωλήσεις του προϊόντος. Επιπλέον, η Lavipharm τιμολογεί και το κόστος της, συνεπώς οι καθαρές πωλήσεις της Lavipharm θα ανέρχονται περίπου στο 60% επί των χονδρικών πωλήσεων, ενώ ο διανομέας θα λαμβάνει το υπόλοιπο 40%.

    Σήμερα, στην αγορά των Η.Π.Α. κυκλοφορεί τόσο το πρωτότυπο φάρμακο της Johnson & Johnson, όσο και δύο generic φάρμακα της Mylan και της Sandoz.

    Η αγορά για το συγκεκριμένο διαδερμικό σύστημα στις Η.Π.Α. σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία, εκτιμάται ότι θα έχει αυξητικές τάσεις κατά τα έτη 2007 – 2010 (Πηγή: Bear, Stearns & Co. Inc. estimates; IMS Health).

    Στις ειδικότερες παραδοχές, η εταιρεία περιλαμβάνει, α) το γεγονός ότι η αγορά των ΗΠΑ για το συγκεκριμένο προϊόν θα διαμορφωθεί, στα πλαίσια του ανταγωνισμού τιμών, σε $700 εκατ. το 2007, β) ότι η έναρξη εμπορικής διάθεσης του προϊόντος στις Η.Π.Α. από το Όμιλο θα λάβει χώρα το β’ εξάμηνο του 2007, γ) ότι το εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς του προϊόντος φαιντανύλης για τα έτη 2007 και 2008: 10%, δ) ότι η εμπορική διάθεση του διαδερμικού συστήματος φαιντανύλης στον Καναδά και στην Ευρώπη, όπου ήδη έχουν συναφθεί εμπορικές συμφωνίες με τρίτες εταιρείες για την προώθηση και διανομή του, αναμένεται το 2008 και, ε) ότι έχει προβλεφθεί μείωση του μεριδίου αγοράς από το 2009, λόγω εκτιμώμενης εισόδου ενός επιπλέον ανταγωνιστικού προϊόντος στην αγορά των Η.Π.Α.

    Η Lavipharm επισημαίνει, τέλος, ότι, όπως φαίνεται στα στοιχεία που παρατέθει στο διευκρινιστικό της δελτίο, η έναρξη των πωλήσεων του διαδερμικού συστήματος φαιντανύλης στις Η.Π.Α., αλλά και η επικείμενη αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρείας, αναμένεται να δημιουργήσουν διαφοροποιήσεις των οικονομικών μεγεθών του Ομίλου, η λεπτομερής αποτύπωση των οποίων δεν είναι εφικτή, καθώς οι παραδοχές είναι πολλές και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν, αστάθμητοι.

    Μετά την πάροδο ενός εύλογου χρονικού διαστήματος κατά το οποίο θα έχει ξεκινήσει η εμπορική διάθεση του διαδερμικού συστήματος φαιντανύλης στις Η.Π.Α και θα έχουν αξιολογηθεί τα δεδομένα (αντίδραση των ανταγωνιστών, δυνατότητα της εταιρείας που έχει αναλάβει την παραγωγή να ανταποκριθεί στη ζήτηση), η Εταιρεία θα είναι σε θέση να γνωρίζει το εύρος του ποσοστού αγοράς που θα καταλάβει στη συγκεκριμένη αγορά και να προχωρήσει στην εκπόνηση ενός ακριβέστερου επιχειρηματικού σχεδίου, ελαχιστοποιώντας τις πιθανές αποκλίσεις.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ