Τρίτη, 27-Μαρ-2018 08:29
Πάει για double και το 2018 η Παπουτσάνης

της Αλεξάνδρας Γκίτση
Κυρίως στις βιομηχανικές πωλήσεις, στα προϊόντα ιδιωτικές ετικέτας, και στις εξαγωγές, οφείλεται η περσινή ανάπτυξη των μεγεθών της Παπουτσάνης, η διοίκηση της οποίας για τη φετινή χρονιά "βλέπει” διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών όπως και το 2017.
Πέρα από την ενίσχυση του κύκλου εργασιών της, στόχος της διοίκησης της εισηγμένης εταιρείας παραμένει η διατήρηση ή και μείωση του παραγωγικού κόστους και των λειτουργικών εξόδων, προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της.
Αυτό τον στόχο εξυπηρετεί η επένδυση ύψους 3,7 εκατ. ευρώ που υλοποιεί και αφορά νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συσκευασίας καλλυντικών, νέα γραμμή παραγωγής ξενοδοχειακών σαπώνων και επέκταση των παραγωγικών ικανοτήτων στις πλαστικές φιάλες. Απώτερος στόχος, πέρα από τη μείωση του κόστους, να παράξει προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας και να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της αρκετοί εκ των οποίων είναι πολυεθνικές εταιρείες.
Στον τομέα των επωνύμων προϊόντων (Olivia, Καραβάκι, Natura, Aromatics κλπ) σχεδιάζει την ενδυνάμωση των brands μέσω επαναλανσαρίσματος προϊόντων, εισαγωγής νέων κωδικών και τοποθέτησής τους σε νέα σημεία πώλησης. Στον τομέα των ξενοδοχειακών αναμένεται αύξηση των εξαγωγών, λόγω διεύρυνσης υφιστάμενων συνεργασιών, ενώ στην εγχώρια αγορά τα πρώτα μηνύματα για τη φετινή τουριστική χρονιά είναι θετικά, όπως σημειώνεται στην οικονομική της έκθεση. Στον τομέα των παραγωγών για τρίτους παραμένει ο στόχος διεύρυνσης των υφιστάμενων και επίτευξης νέων συνεργασιών, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζει η αγορά διαφόρων τύπων ειδικής σαπωνόμαζας στο εξωτερικό, κατηγορία στην οποία η εταιρεία ενισχύει συνεχώς τα μερίδια της, όπως αναφέρει η διοίκησή της.
Πέρυσι ο τζίρος της Παπουτσάνης, ανήλθε στα 20,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 15,2% σε σχέση με το 2016. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε τόσο από την αύξηση των πωλήσεων στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 8,1 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 39% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ (36%). Από το σύνολο του κύκλου εργασιών, το 25% περίπου αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ, το 34% πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, και το υπόλοιπο 41% παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις.
Παρά τη μείωση της κατανάλωσης προϊόντων στην ελληνική αγορά, η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων της εταιρείας παρουσίασε αύξηση 6%, οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων της αναπτύχθηκαν 3% πέρυσι με τις βιομηχανικές πωλήσεις και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να έχουν παρουσιάσει αύξηση 37% σε σχέση με το 2016. Σε ότι αφορά το μικτό κέρδος αυτό επηρεάστηκε θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων και ανήλθε σε 5,8 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 17,2%. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 538,6 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 119,7 χιλ. ευρώ το 2016, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε κέρδη 420,39 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 50,36 χιλ. ευρώ το 2016.