Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 30-Οκτ-2017 07:39

    Προσφορές και εκπτώσεις μέχρι να... σβήσει ο ήλιος

    Προσφορές και εκπτώσεις μέχρι να... σβήσει ο ήλιος
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση
     
    Έκπτωση 10% στην αναγραφόμενη τιμή προσφέρει η αλυσίδα Replay σε όσους πιστούς πελάτες της κάνουν τις αγορές τους την ημέρα των γενεθλίων τους. Η συγκεκριμένη εμπορική πολιτική δεν είναι η μοναδική που έχουν επιστρατεύσει τα τελευταία χρόνια οι αλυσίδες διαρκών καταναλωτικών αγαθών για να δελεάσουν ή αν θέλετε να επιβραβεύσουν τους πελάτες τους.

    Σε μια αγορά όπου η κατανάλωση έχει καταρρεύσει και η μέση μηνιαία δαπάνη έχει μειωθεί 34,4% μεταξύ του 2008 και του 2016 (πηγή: ΕΛΣΤΑΤ), οι αλυσίδες και τα μεμονωμένα σημεία πώλησης διαγκωνίζονται για το ποιος θα καταφέρει όχι απλά να βάλει μέσα τους καταναλωτές αλλά να ανοίξει και το πορτοφόλι τους. Η αγορά τζίρου, με όποιο κόστος, αποτελεί το μοναδικό μέλημα για τους περισσότερους εξ αυτών.

    Στον κλάδο των ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών "τρέχουν" ετησίως περισσότερες από 450 προσφορές, δηλαδή πάνω από 1,3 προϊόντα βρίσκονται ημερησίως σε προσφορά. Ο πληθωρισμός προσφορών είναι ακόμη πιο έντονος στο λιανεμπόριο τροφίμων. Σήμερα 1 στα 2 επώνυμα προϊόντα που πωλούνται μέσα από τις σάλες των σούπερ μάρκετ βρίσκεται σε προσφορά, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 1 στα 3 προϊόντα (πηγή: εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης).

    Εμπορική πολιτική στην οποία έχουν συρθεί παραγωγοί και προμηθευτές επώνυμων προϊόντων για να διατηρηθούν στο ράφι αλλά και οι λιανέμποροι για να αγοράσουν τζίρο. Το "κέρδος” για τους παραγωγούς επώνυμων προϊόντων είναι η αναχαίτιση της ανόδου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αλλά με ποιο κόστος; Με αίμα, είπε προ ολίγων ημερών ο Μιχάλης Τσαούτος, γενικός διευθυντής της ΕΨΑ από το βήμα συνεδρίου που διοργάνωσε η Ναυτεμπορική.

    Σύμφωνα με τον ίδιο οι προσφορές που γίνονται στο λιανεμπόριο πληρώνονται από τους προμηθευτές, κάτι που ισοδυναμεί, όπως ανέφερε ο ίδιος, με πώληση συνήθως κάτω από το κόστος. Την αγορά τζίρου μέσω προσφορών για να αναχαιτιστεί η επέλαση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ) Νίκος Καραγεωργίου ο οποίος σημείωσε πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) κατέχουν μερίδιο μόλις 22%, γιατί οι παραγωγοί επώνυμων προϊόντων έχουν προχωρήσει σε υψηλές παροχές με αποτέλεσμα σήμερα 45-50% των επωνύμων προϊόντων να πωλούνται σε προσφορά.

    Τι σημαίνει αυτό; Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Σκορδά, πρ. υφυπουργό Ανάπτυξης και σήμερα πρόεδρο της ΣΕΛΟΝΤΑ, ότι στην Ελλάδα αντί να έχουμε πτώση τιμών έχουμε πόλεμο προσφορών. Αυτό όπως είπε ο κ. Σκορδάς κάνει μεγαλύτερο κακό, διαφθείρει τη συνείδηση του πελάτη, κλονίζει τον υγιή ανταγωνισμό και πιέζει τους πιο αδύνατους παραγωγούς.

    Βέβαια το ερώτημά είναι αν απ’ όλη αυτή την πλειοδοσία υπάρχει κάποιος που κερδίζει. Το προφανές είναι οι καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ μέσω των προσφορών/κουπονιών/δωροπετιαγών ο καταναλωτής εξοικονομεί περί τα 377 ευρώ ετησίως.

    Οι χαμένοι της πλειοδοσίας, οι προμηθευτές και οι παραγωγοί οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν, αναγκάζονται να στηρίξουν την εμπορική των μεγάλων λιανεμπορικών αλυσίδων προσφέροντας υψηλές παροχές και συμμετέχοντας στις προσφορές.

    Απ’ ότι φαίνεται όμως δεν είναι οι μοναδικοί που καίνε κερδοφορία. Προβλήματα αρχίζουν να αντιμετωπίζουν και οι αλυσίδες. Γνωστή αλυσίδα του λιανεμπορίου τροφίμων η οποία έτρεξε προ ολίγων εβδομάδων μια ακόμη προωθητική ενέργεια, από την οποία πέρυσι κέρδισε αρκετές δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές, εφέτος δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς.

    Άλλωστε όπως έχει δείξει η ιστορία, και μάλιστα η πρόσφατη από μόνη της αυτή η εμπορική πρακτική, δεν αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για να διατηρηθεί κάποιος εν ζωή. Η αλυσίδα Μαρινόπουλος που έπαιξε δυνατά το χαρτί των προσφορών κατέρρευσε και ο κρότος από αυτή την κατάρρευση ήταν εκκωφαντικός πνίγοντας αρκετούς προμηθευτές. Κι όμως η περίπτωση της Μαρινόπουλος δεν έχει αποτελέσει παράδειγμα προς αποφυγή. Γιατί; Γιατί όλοι ή σχεδόν όλοι ποντάρουν ότι θα λυγίσει πρώτα ο ...γείτονας. Οπότε προσφορές και εκπτώσεις και όχι καθαρές τιμές μέχρι να... σβήσει ο ήλιος.

    Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν σε λίγα εικοσιτετράωρα από σήμερα και συγκεκριμένα την 1η Νοεμβρίου ξεκινά μια ακόμη επίσημη περίοδος εκπτώσεων. Το τι θα δείξει το ταμείο στο τέλος της ημέρας μένει να φανεί. Αν και οι περισσότεροι κρατούν μικρό καλάθι. Γιατί, αυτό που λείπει, από την ελληνική αγορά, η οποία είναι ένα Open Bazaar, είναι η ζήτηση.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων