Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Οκτ-2017 08:44

    Η κίνηση ματ που έφερε την Attica κυρίαρχη στο Αιγαίο

    Η κίνηση ματ που έφερε  την Attica κυρίαρχη στο Αιγαίο
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Η χθεσινή ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ της Attica και του ομίλου Γκριμάλντι για την απόκτηση των μετοχών που κατέχουν οι Μινωϊκές γραμμές στην Hellenic Seaways, ολοκληρώνει το παζλ των αλλαγών στην ακτοπλοΐα που ξεκίνησε να συμπληρώνεται στις αρχές Αυγούστου. Τότε η Attica προς έκπληξη πολλών και αφού είχε παραμείνει θεατής καθόλη τη διάρκεια της πολύμηνης πολιορκίας του ομίλου Γκριμάλντι για την απόκτηση της HSW, αναδείχθηκε πλειοδότρια στο διαγωνισμό που προκήρυξε η Πειραιώς αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο της Hellenic. 

    Αμέσως μετά την εξέλιξη αυτή, η πλευρά Γκριμάλντι φρόντισε να στείλει τα κατάλληλα μηνύματα, αφενός ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί να παραμείνει αποψιλωμένος μέτοχος μειοψηφίας στο νέο καθεστώς της HSW και αφετέρου ότι "εκτός από αγοραστής μπορεί να είναι και πωλητής".

    Και ενώ το προηγούμενο διάστημα, πριν την είσοδο της Attica, η πλευρά Γκριμάλντι δυσκολευόταν να βρει έναν συνομιλητή, αυτό άλλαξε το τελευταίο δίμηνο, διαφοροποιώντας όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος και τα δεδομένα των διαπραγματεύσεων.

    Τι σημαίνει όμως για κάθε πλευρά η χθεσινή συμφωνία, με την οποία επί της ουσίας ο όμιλος Γκριμάλντι πωλεί τη συμμετοχή του στη HSW έναντι πλοίων;

    Καταρχάς η Attica παγιώνει -υπό την αίρεση της έγκρισης της συμφωνίας από τις αρχές ανταγωνισμού- την απόκτηση της Hellenic Seaways και κατ' επέκτασιν της κυριαρχίας της στο Αιγαίο. Το ενδιαφέρον με τη συναλλαγή, η οποία στο τέλος θα αφήσει και 21 εκατ. ευρώ στο ταμείο της εταιρείας είναι ότι η εξαγορά του 100% δε θα επιβαρύνει το δανεισμό της ακτοπλοϊκής, τουναντίον θα τον μειώσει και θα καλύψει ένα μέρος της αξίας που καταβλήθηκε τον Αύγουστο για την απόκτηση της HSW (30,61 εκατ. ευρώ μετρητά συν μετοχές από ΑΜΚ). 

    Με τον τρόπο αυτό, δηλαδή παραχωρώντας δύο assets σημαντικής αξίας, η εταιρεία αποκτά το 99% της HSW και εδραιώνει την κυρίαρχη θέση στην εγχώρια ακτοπλοΐα με συνολικά 32 πλοία (16 πλοία του στόλου της, 18 της HSW μείον τα δύο που πωλήθηκαν). 

    Η συμφωνία που ανακοινώθηκε χθες πάντως χωρίζεται σε τρεις επιμέρους χωριστές συναλλαγές, με την πρώτη να αφορά στην πώληση της συμμετοχής των Μινωϊκών προς την Attica, τη δεύτερη την πώληση του πλοίου Superfast XII από την Attica στον όμιλο Γκριμάλντι απευθείας έναντι 74,5 εκ. ευρώ και η τρίτη την πώληση του Highspeed 7 στις Μινωϊκές στην Attica έναντι 25 εκ. ευρώ.

    Για τις Μινωϊκές η συμφωνία μεταφράζεται σε ενίσχυση του στόλου τους με το Highspeed 7, που είναι δρομολογημένο στη γραμμή Κυκλάδες Κρήτη, αλλά και ενίσχυση του ταμείου της εταιρείας κατά 53,5 εκ. ευρώ.  Ο όμιλος Γκριμάλντι αποκτά ένα πλοίο σε ικανοποιητική για την αξία του τιμή. Μάλιστα το δρομολογημένο στη γραμμή των Δωδεκαννήσων  Superfast XII εκτιμάται ότι θα αξιοποιηθεί από τον όμιλο Γκριμάλντι σε κάποια άλλη διεθνή γραμμή. Συνολικά η πλευρά των Μινωϊκών με τη συμφωνία εκτιμάται ότι αποζημιώνεται την αξία κτήσης της συμμετοχής της στην HSW, μια συμμετοχή η οποία παρέμενε για χρόνια "κλειδωμένη". 

    Βεβαίως την ίδια στιγμή η πλευρά Γκριμάλντι, εκ των πραγμάτων εγκαταλείπει, προσώρας τουλάχιστον, το στόχο να εντείνει τη δραστηριοποίησή της στο Αιγαίο και να επεκταθεί σε νέες γραμμές, μέσω της απόκτησης του ελέγχου της HSW. Εντούτοις οι Μινωϊκές πλέον έχουν χτίσει μια πολύ ισχυρή θέση και έναν εξαιρετικό ισολογισμό που πιθανόν να επιτρέψει άλλες κινήσεις επέκτασης. 

    Τα σημειωθεί τέλος ότι με βάση τα ποσά που δόθηκαν τον Αύγουστο για το πλειοψηφικό πακέτο αλλά και το ύψος της χθεσινής συμφωνίας η αποτίμηση της HSW  στο 100% εκτιμάται ότι πλησιάζει τα 160 εκατ. ευρώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων