Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Σεπ-2017 07:43

    Νέο θρίλερ με τη ρελάνς Γκριμάλντι για Hellenic Seaways

    Νέο θρίλερ με τη ρελάνς Γκριμάλντι για Hellenic Seaways
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Όταν στις αρχές Αυγούστου η αγορά της ακτοπλοΐας αιφνιδιαζόταν από την απόφαση της Πειραιώς να παραχωρήσει το μερίδιο που έχει στη Hellenic Seaways στην Attica, είχε επισημανθεί από αρκετές πλευρές ότι παραμένει ερωτηματικό η στάση που θα τηρήσει η πλευρά Grimaldi. Ο Ιταλός εφοπλιστής πριν από περίπου 2 χρόνια ξεκίνησε την προσπάθεια για αύξηση της θέσης του στην δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία της αγοράς, φτάνοντας μια ανάσα πριν την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου. Ωστόσο όπως αποδείχθηκε στην πράξη η απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου χωρίς τις μετοχές της Πειραιώς δεν ήταν εφικτή, γεγονός που προσέδωσε στο διαγωνισμό της Τράπεζας για την πώληση της συμμετοχής της, κρίσιμο χαρακτήρα.

    Έτσι οι προ 20ημέρου ανακοινώσεις, δημιούργησαν ερωτήματα για την περαιτέρω στάση που θα τηρούσε η πλευρά Grimaldi. Η απάντηση δόθηκε με δημόσιες δηλώσεις του Ιταλού εφοπλιστή σε διεθνές εξειδικευμένο ναυτιλιακό πόρταλ και μέσω αυτών φάνηκε ότι ο μεγαλομέτοχος των Μινωϊκών δεν είναι διατεθειμένος να εγκαταλείψει εύκολα τα όπλα.

    Και σε αυτήν την κατεύθυνση, ουσιαστικά έστειλε μήνυμα ότι προτίθεται να αξιοποιήσει δύο επιλογές που διαθέτει: 

    Η πρώτη αφορά στην προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που προανήγγειλε ο ίδιος κάνοντας λόγο για υπόθεση που έχει ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το γεγονός πως συνενώνονται το νούμερο ένα με το νούμερο δύο της αγοράς, δημιουργεί συνθήκες συγκέντρωσης, κάνει λόγο για εθνικό προστατευτισμό και προσθέτει ότι η δική του προσφορά ήταν καλύτερη από εκείνη που τελικά επελέγη. 

    Η σχετική προσφυγή σύμφωνα με την πλευρά Γκριμάλντι ήδη προετοιμάζεται και θα κατατεθεί στις Βρυξέλλες.

    Η δεύτερη επιλογή που διαθέτει είναι λίγο πιο σύνθετη και περιλαμβάνει τη δυνατότητα να μπλοκαριστεί η συμφωνία πώλησης μέσω του μειοψηφικού πακέτου (48,53%) που διαθέτει στη Hellenic Seaways. Εδώ πάντως ο Ιταλός επιχειρηματίας ανοίγει και ένα παράθυρο συνεννόησης τονίζοντας ότι οι Μινωϊκές θα μπορούσαν να παραχωρήσουν το μερίδιο που κατέχουν στην Hellenic με αντάλλαγμα την είσοδο σε κάποιες από τις γραμμές στο Αιγαίο. Το "σπάσιμο” ουσιαστικά της HSW που προτείνει η πλευρά Grimaldi, θα μπορούσε να διευκολύνει την έγκριση της πώλησης στην Attica από τις ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού.

    Θυμίζουμε ότι με τη συμφωνία με την Πειραιώς η Attica καθίσταται ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος της ακτοπλοΐας με στόλο 34 συνολικά πλοίων. Οι συνολικές πωλήσεις των δύο εταιρειών ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία φτάνει τα 90 εκατ. ευρώ, ενώ η αναπόσβεστη αξία του στόλου τα 800 εκατ. ευρώ.

    Σημειώνεται τέλος ότι η Attica εντός Ελλάδος δραστηριοποιείται στις γραμμές των Κυκλάδων της Κρήτης (μαζί με την ΑΝΕΚ), το Β. Αιγαίο και την Αδριατική (μαζί με την ΑΝΕΚ). Η HSW σε Αργοσαρωνικό, Κυκλάδες και βορειοανατολικό Αιγαίο.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ