Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Αυγ-2017 07:52

    Τον άξονα Αντίρριο - Ιωάννινα ολοκλήρωσε η ΤΕΡΝΑ - Τι αλλάζει

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Με τη σημερινή παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος, μήκους 14 χλμ. από την Πέρδικα στα Ιωάννινα έως τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας, η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΡΝΑ αποπερατώνει τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού με μήκος 196 χλμ.

    Το συγκεκριμένο έργο βγάζει από την απομόνωση την Ήπειρο, καθώς υπολογίζεται ότι η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τα Γιάννενα, συνδυαστικά με την Ολυμπία Οδό (στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα) θα διανύεται, με Ι.Χ., σε περίπου τρεισήμισι ώρες από 5 ώρες και 30 λεπτά σήμερα.

    Η Ιόνια Οδός ανά τμήματα (τα απεικονιζόμενα με κόκκινο χρώμα έχουν παραδοθεί ή παραδίδονται σήμερα)


     


    Ακόμη, η απόσταση από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα συρρικνώνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά από τρεισήμισι ώρες σήμερα.

    Το έργο της Ιόνιας Οδού είναι προϋπολογισμού 1,025 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι προκειμένου να επιταχυνθεί η πρόοδος υλοποίησης του έργου και να ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις που σχετίζονταν με τις απαλλοτριώσεις και το Δημόσιο, η ΤΕΡΝΑ προχώρησε στην μίσθωση περισσότερων από 2.000 στρεμμάτων από περισσότερες από 360 ιδιοκτησίες.

    Τα νέα τμήματα

    Το τμήμα που παραδίδεται σήμερα (Πέρδικα - Α/Κ Εγνατίας) έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, δύο ανισόπεδους κόμβους, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς, τη γέφυρα του Κρυβοφού, 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς. Επιτρέπει, ακόμη, την μείωση κατά το μισό της διάρκειας διαδρομής από την Πέρδικα Ιωαννίνων έως τον κόμβο της πόλης με τα Γιάννενα.

    Τέλη Ιουλίου παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τμήμα, μήκους 27 χλμ., της Ιονίας Οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη Άρτας. Με το νέο αυτό κομμάτι παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη της Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και δεν θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω της Ιόνιας Οδού.

    Στην Ιόνια Οδό η σήραγγα Κλόκοβας είναι η μεγαλύτερη με μήκος 2,9 χλμ., με τη διάνοιξή της να έχει πραγματοποιηθεί σε 13 μήνες. Πρόκειται για χρονικό διάστημα - ρεκόρ για τέτοιου είδους έργα, ενώ οι εργασίες υλοποιούνταν σε τέσσερα μέτωπα επί 24ωρου βάσης.

     


    Διόδια

    Από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα τα διόδια υπολογίζονται σε 12 ευρώ, ενώ από την Τρίτη 1η Αυγούστου, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, ξεκίνησε η λειτουργία των σταθμών διοδίων στο τμήμα Α/Κ Αντίρριο - Α/Κ Χαλικίου της Ιόνιας Οδού.

    Η ζώνη χρέωσης που τίθεται σε εφαρμογή στο συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκους 46,5 χλμ. και περιλαμβάνει το μετωπικό σταθμό διοδίων Κλόκοβας (€2,95 για I.X.) και τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον Α/Κ Μεσολογγίου (€1,25 για Ι.Χ.).

    Με την λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού, όπως έχει ανακοινώσει η παραχωρησιούχος Νέα Οδός.

    Συνολικά, από την Αθήνα μέχρι τα Ιωάννινα το συνολικό κόστος των διοδίων τοποθετείται σε 37,25 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του κόστους διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (13,30 ευρώ για Ι.Χ.).

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων