Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 04-Ιουλ-2007 08:40

    Το "σκάκι" με τα δρομολόγια της ακτοπλοΐας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Μηνά Τσαμόπουλου

    Το ρητό "τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα", θα ισχύσει και αυτό το καλοκαίρι στην ελληνική ακτοπλοία. Οι εννέα περίπου εκατομμύρια ταξιδιώτες που αναμένεται να ταξιδέψουν με τα πλοία της γραμμής δεν θα αποφύγουν το άγχος για το αν θα φθάσουν στον προορισμό τους έγκαιρα. Για άλλη μία χρονιά τα υπέργηρα πλοία θα σηκώσουν το βάρος της ακτοπλοϊκής κίνησης του καλοκαιριού.

    Είκοσι πλοία, ηλικίας 28 έως 35 ετών, θα φθάσουν στα όριά τους με τα συνεχή ταξίδια και τις μηχανές να δουλεύουν ακατάπαυστα. Στη λίστα του ακτοπλοϊκού στόλου περιλαμβάνονται άλλα έξι πλοία από 11 έως 27 ετών, ενώ στη λίστα με τα νεότερα πλοία υπάρχουν 15 τον αριθμό. Στη δημιουργία της εικόνας αυτής συμβάλει και το γεγονός ότι θα είναι το πρώτο καλοκαίρι που οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν θα έχουν την πίεση και το άγχος να αντικαταστήσουν τα υπερήλικα πλοία τους, αφού το όριο ηλικίας των 35 χρόνων καταργήθηκε πέρυσι από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα δύο πλοία της G.A.Ferries, Μιλένα και Νταλιάνα που ξεκίνησαν και πάλι δρομολόγια.

    Νέο αίμα και αποσύρσεις

    Νεότευκτα πλοία τα τελευταία χρόνια έχει ρίξει στις ελληνικές θάλασσες ή αναμένεται να ρίξει η Hellenic Seaways. Πρόκειται για το "Νήσος Μύκονος" που είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη και το "Νήσος Χίος" η ναυπήγηση του οποίου ολοκληρώνεται. Τον προσεχή Σεπτέμβριο θα δρομολογηθεί στα Χανιά το επιβατηγό-οχηματαγωγό "Αριάδνη" που αγόρασε πριν από λίγους μήνες και τώρα μετασκευάζεται.

    Η Aegean Speed Lines αγόρασε πριν τρεις μήνες το Speedrunner 2, πρώην Autoexpress 4 της Tallin, το οποίο περιλαμβάνεται πλέον στο στόλο της εταιρείας.

    Η ΝΕΛ δρομολογεί τα δύο, πάλαι ποτέ, παροπλισμένα Αίολος, τα οποία έχουν μετονομαστεί σε Αίολος Κεντέρης 1 και Αίολος Κεντέρης 2.

    Επίσης, στις νέες εισόδους συμπεριλαμβάνεται και το συμβατικό σκάφος Θεολόγος Π. της Fast Ferries, το οποίο ήδη εκτελεί δρομολόγια από τη Ραφήνα για Σύρο, Τήνο, Άνδρο, Μύκονο.

    Παράλληλα, από τις 28 Ιουνίου δρομολογήθηκε το ταχύπλοο στη Corsica Express II γραμμή Πειραιάς-Ικαρία-Σάμο.

    Από την ελληνική ακτοπλοϊα αποσύρθηκαν το ταχύτερο πλοίο της Ευρώπης, το Αίολος Κεντέρης που το πούλησε η ΝΕΛ σε εταιρεία αραβικών συμφερόντων για 85 εκατομμύρια ευρώ, καθώς και το ταχύπλοο Παναγιά Πάρου της C-Link, θυγατρικής της ΝΕΛ. Επίσης το Ταξιάρχης ναυλώθηκε στο εξωτερικό για να κάνει δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα. Στα πλοία που "αποσύρθηκαν" από την πρώτη γραμμή είναι και το Εξπρές Αθηνά της HSW το οποίο πουλήθηκε στη ΣΑΟΣ και κάνει δρομολόγια βόρεια στις άγονες.

    Τα δρομολόγια 

    Τη γραμμή των Δωδεκανήσων εξυπηρετούν πέντε πλοία. Δύο της Blue Star Ferries, τα "Blue Star 2" και το "Διαγόρας" και τρία συμβατικά πλοία της G.Α. Ferries του καπετάν Μάκη Αγούδημου. Τη γραμμή φιλέτο είχε βάλει στο μάτι, όπως λένε οι γνωρίζοντες, η HSW παλαιότερα. Άλλωστε αρχικά το "Νήσος Χίος" το είχε δηλώσει η εταιρεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς-Κω-Ρόδος. Ήθελε να το "διπλώσει" με το ε/γ-ο/γ "Διαγόρας" για αυτό το κτύπησε δυνατά στον πλειστηριασμό για να το χάσει τελικά από την Blue Star Ferries. Όσο για το σενάριο που είχε ακουστεί για τη δρομολόγηση του ε/γ-ο/γ "Αριάδνη" στα Δωδεκάνησα, η HSW δεν το δρομολογεί σε μία γραμμή που υπάρχουν ήδη πέντε.

    Βορειοανατολικό Αιγαίο


    Στη γραμμή αυτή, Πειραιάς - Χίος – Μυτιλήνη, το "Νήσος Μύκονος" θα παραμείνει τελικά, αφού η καθυστέρηση της μετασκευής του Αριάδνη έχει ανατρέψει όλα τα αρχικά σχέδια της HSW. Αρχικά ήταν προγραμματισμένο να μεταδρομολογηθεί στη γραμμή Σάμο –Ικαρία. Η ΝΕΛ δραστηριοποιείται στην ίδια γραμμή με τα πλοία, "Θεόφιλος" και "Μυτιλήνη". Μάλιστα το "Θεόφιλος" από τις 13 Ιουλίου έως 9 Σεπτεμβρίου θα πηγαίνει και Λήμνο –Θεσσαλονίκη.

    Πειραιάς-Κρήτη

    Στις γραμμές της Κρήτης υπάρχουν δύο νέες δρομολογήσεις πλοίων. Ήδη η ΝΕΛ δρομολόγησε στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο το "Αίολος Κεντέρης 1" που καλύπτει τη διαδρομή σε πέντε ώρες και λειτουργεί συμπληρωματικά της ΑΝΕΚ που κάνει το δρομολόγιο με ένα συμβατικό πλοίο.


    Στα Χανιά, από τις αρχές Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, η HSW σχεδίαζε να δρομολογήσει το νεοαποκτηθέν επιβατηγό-οχηματαγωγό, "Αριάδνη" το οποίο όμως θα καθυστερήσει να βγεί από τα ναυπηγεία. Το "Αριάδνη", ένα πλοίο 11 ετών, με ταχύτητα 26 κόμβων, που μπορεί να μεταφέρει 1.800 επιβάτες και 700 Ι.Χ. θεωρείται κατάλληλο πλοίο για λιμάνια όπως τα Χανιά που έχει από τις μεγαλύτερες κινήσεις όλο τον χρόνο, οπότε θα έχει έσοδα. "Είναι καλή πορτάδα για τα Χανιά" μας είπαν χαρακτηριστικά κύκλοι της ακτοπλοΐας. Για να βάλει πλοίο στο Ηράκλειο η HSW θα είναι δύσκολο αφού θα "κτυπήσει" τις Μινωϊκές που είναι και μεγαλομέτοχός της με 33,3%. Τελικά στη θέση του Αριάδνη και μέχρι να τελειώσουν οι μετασκευές, θα δρομολογηθεί το νεότευκτο "Νήσος Χίος".


    Κυκλάδες


    Στις γραμμές "φιλέτα" των Κυκλάδων η προσφορά εναλλακτικών λύσεων είναι μεγάλη κυρίως με ταχύπλοα. Η ΝΕΛ για φέτος το καλοκαίρι δρομολογεί το "Παναγιά Θαλασσινή", που εκτελεί τα δρομολόγια Λαύριο - Πάρος - Νάξος - Αμοργός, Λαύριο - Κύθνος, Λαύριο - Σύρος και Λαύριο - Τήνος - Μύκονος. Τις γραμμές καλύπτει παραδοσιακά η Hellenic Seaways που θα στείλει το "Highspeed 5" από τα Χανιά, μόνιμα στις Κυκλάδες ενώ στη θέση του θα κατέβει το νεότευκτο "Νήσος Χίος".

    Στις δυτικές Κυκλάδες η Aegean Speed Lines ενίσχυσε την παρουσία της με ένα ακόμη ταχύπλοο, το Speedrunner 2, το πρώην Autoexpress 4 της Tallin. Το Speedrunner 1 θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τη γραμμή των δυτικών Κυκλάδων. Το Speedrunner 2 θα εκτελεί ένα μικτό πρόγραμμα δρομολογίων προς τις γραμμές-φιλέτο των Κυκλάδων, αλλά και προς τις δυτικές Κυκλάδες.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ