Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Μαϊ-2017 07:33

    Πετρελαϊκή απειλή, διεμβολίζει την κερδοφορία των ακτοπλόων

    Πετρελαϊκή απειλή, διεμβολίζει την κερδοφορία των ακτοπλόων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Παρά την αύξηση των πωλήσεων, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η Attica Group, μια από τις πλέον κερδοφόρες εταιρείες του κλάδου της ακτοπλοΐας, ανακοίνωσε λειτουργικές ζημιές.

    Συγκεκριμένα οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 44,83 εκατ. έναντι 43,85 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2016, με την εταιρεία να ανακοινώνει λειτουργικές ζημιές EBITDA ύψους 4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 5,74 εκατ. το 2016. 

    Όπως σημειώνει η διοίκηση της Attica οι ζημιές προ φόρων, χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, αποδίδονται στο διπλασιασμό του κόστους καυσίμου και λιπαντικών.

    Επίσης η διοίκηση της Attica επισημαίνει ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα και οι τρεις πρώτοι μήνες του έτους παρουσιάζουν τη χαμηλότερη κίνηση από τα υπόλοιπα τρίμηνα του έτους.

    Εντούτοις στο πρώτο τρίμηνο του έτους η ακτοπλοϊκή μετέφερε περισσότερους επιβάτες σε σχέση με πέρυσι (535 χιλ έναντι 533 το 2016) αυξάνοντας κατά 6,1% τα δρομολόγιά της.

    Σημειώνεται ότι η Attica Group είναι η ακτοπλοϊκή με τα ισχυρότερα μεγέθη του κλάδου έχοντας τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και επίπεδο κερδοφορίας εκμεταλλευτεί στο έπακρο το θετικό περιβάλλον της αγοράς και των τιμών καυσίμων την τελευταία διετία.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2016 η εταιρεία έκλεισε με λειτουργική κερδοφορία EBITDA 70,03 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 20,25 εκ. ευρώ ενώ το 2015 τα κέρδη EBITDA έφτασαν τα 80,7 εκατ. ευρώ με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται στα 33,18 εκατ. ευρώ.

    Ένας από τους καθοριστικότερους παράγοντες που συνετέλεσε στο να γυρίσει συνολικά σε κέρδη ο κλάδος ήταν η πτώση της τιμής των καυσίμων. Συγκεκριμένα το 2016 οι τιμές των καυσίμων μειώθηκαν κατά 15% (HFO) και 18% (GOIL)  οδηγώντας τη συνολική λειτουργική κερδοφορία του κλάδου στα 151,7 εκατ. ευρώ. 

    Ωστόσο το 2017 ξεκίνησε με σημαντικές αυξήσεις και τη μέση τιμή των καυσίμων να διαμορφώνεται σε διπλάσια επίπεδα συγκριτικά με το 2016. 

    Όπως αναφέρουν πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας, για αύξηση της τάξης του 10% στις τιμές των καυσίμων, τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών του κλάδου επιβαρύνονται με 3 έως 4%. Την ίδια στιγμή για να είναι βιώσιμη μια ακτοπλοϊκή, θα πρέπει οι συνολικές της δαπάνες για καύσιμα να βρίσκονται στα επίπεδα του 30%. Την περασμένη χρονιά και παρά την κερδοφορία, οι δαπάνες για καύσιμα κυμάνθηκαν στα επίπεδα του 35 – 40%, εξέλιξη που δείχνει ότι ο κλάδος της ακτοπλοΐας βρίσκεται εκ νέου σε οριακό σημείο.

    Υπενθυμίζεται ότι πριν την δραματική υποχώρηση των διεθνών του πετρελαίου το 2014, οι δαπάνες για καύσιμα κάλυπταν το 55% των δαπανών των εταιρειών, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις εταιρείες.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ