Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 21-Μαρ-2017 10:00

    Υπόθεση για λίγους η παραχώρηση του ΟΛΘ

    Υπόθεση για λίγους η παραχώρηση του ΟΛΘ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟ
    nikos.chryssikopoulos@capital.gr

    Έπειτα από διαδοχικές αναβολές και διαρκείς ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη επενδυτή μπαίνει στην τελική ευθεία.

    Η τρέχουσα διαδικασία, που έχει εκκινήσει από το 2013, κατέληξε τον Ιούνιο του 2014 στην επικύρωση της συμμετοχής οκτώ επενδυτικών σχημάτων που πέρασαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Το στάδιο της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών παρατάθηκε επανειλημμένα, λόγω πολιτικών και μη εξελίξεων, ωστόσο στις 24 Μαρτίου, το σίριαλ τελειώνει.

    Τότε θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το 67% των μετοχών του Οργανισμού τα επενδυτικά σχήματα που παραμένουν στην κούρσα της διεκδίκησης. Από τα αρχικά οκτώ σχήματα, εκτιμάται ότι συνεχίζουν να διεκδικούν με αξιώσεις τον ΟΛΠ και θα προχωρήσουν σε κατάθεση προσφοράς τουλάχιστον τα μισά.

    Τέλος 2017

    Μεταξύ των διεκδικητών παραμένουν, σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική Mitsui, η P&O Steam Navigation Company του ομίλου Dubai Ports, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες και το επενδυτικό σχήμα που έχει συγκροτήσει ο όμιλος Dimera, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, με Γερμανούς και Γάλλους εταίρους. Αλλά και μεταξύ αυτών πιθανολογείται ότι οι τελικοί διεκδικητές θα περιοριστούν σε τρεις, ενδεχομένως και δύο.

    Εάν δεν υπάρξουν ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη του 2017 ο παραχωρησιούχος θα μπορέσει να πιάσει δουλειά στο λιμάνι του Βορρά. Στο ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν πως περί τα τέλη Απριλίου αναμένεται να γνωστοποιηθεί ο προσωρινός ανάδοχος και εντός Ιουνίου-Ιουλίου να υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Θα ακολουθήσει η γενική συνέλευση και η αλλαγή του καταστατικού, η κύρωση του σχετικού νόμου από τη Βουλή και, τέλος, η ανάληψη της διοίκησης του λιμένα από τον παραχωρησιούχο, ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε. έως το 2051.

    Τα φαβορί

    Το ενδιαφέρον του ομίλου Dimera για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι δεδηλωμένο και... έντονο. Ο Ιβάν Σαββίδης και το επιτελείο του έχουν δαπανήσει εκατοντάδες εργατοώρες προκειμένου να προετοιμαστούν για τη διεκδίκηση του ΟΛΘ. Αυτό θα γίνει σε συνεργασία με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) και την Terminal Link, θυγατρική της CMA CGM S.A., ενός από τους μεγαλύτερους port operators διεθνώς.

    Οι Άραβες της Dubai Ports παραμένουν στο παιχνίδι, καθώς η στρατηγική του ομίλου έχει επανασχεδιαστεί με επίκεντρο την είσοδο σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές. Σήμερα ο όμιλος, εισηγμένος στο NYSE, διαχειρίζεται 77 λιμένες σε 40 χώρες ανά τον κόσμο, έχοντας διακινήσει 63,7 εκατομμύρια TEU (μονάδα μέτρησης που ισοδυναμεί με εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών) το 2016.

    Μέχρι πρόσφατα στους σφόδρα ενδιαφερομένους συγκαταλεγόταν και η ICTS από τις Φιλιππίνες, ενώ η ιαπωνική Mitsui εμφανίζεται να κατεβαίνει με συγκεκριμένο ύψος πρότασης, στο οποίο δύσκολα μπορεί να γίνει υπέρβαση. 

    Επενδύσεις 

    Με βάση τους όρους του διαγωνισμού, το ύψος των επενδύσεων που θα πρέπει να αναλάβει ο νέος επενδυτής έχει προσδιοριστεί στα 180 εκατ. ευρώ (έναντι του αρχικού πλάνου για επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ και 220 εκατ. ευρώ στη συνέχεια) για την επόμενη 7ετία. Στο επίκεντρο είναι η επέκταση του Προβλήτα 6 (ΣΕΜΠΟ) και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών του λιμένα. Παράλληλα, προβλέπεται αύξηση του όγκου διακίνησης διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στα 550.000 TEU μέσα στα επόμενα 9 χρόνια.

    Σημειώνεται, τέλος, πως μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής το ΤΑΙΠΕΔ θα κατέχει το 7% των μετοχών.

    Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 18ης Μαρτίου

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ