Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Μαρ-2017 07:49

    Fourlis: Σχέδια για επέκταση με νέα concept και νέες αγορές

    Fourlis: Σχέδια για επέκταση με νέα concept και νέες αγορές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tης Αλεξάνδρας Γκίτση
     
    Στη διανομή μερίσματος 0,05-0,10 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση του 2016 ή στην επιστροφή κεφαλαίου αντίστοιχου ύψους, προσανατολίζεται ο όμιλος Fourlis, ο οποίος σχεδιάζει τα επόμενα βήματά του με ορίζοντα το 2025. Αυτό ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς, κατά τη διάρκεια παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών των δραστηριοτήτων του ομίλου.

    Ο κ. Πεταλάς αναφερόμενος στην κατάσταση στην αγορά σημείωσε πως η ανακοίνωση της ύφεσης για την ελληνική οικονομία από την ΕΛΣΤΑΤ για το τέταρτο τρίμηνο του 2016 δεν ήταν έκπληξη για τον όμιλο, γιατί τους τελευταίους μήνες όπως είπε έβλεπαν ως βαρόμετρο, την πτώση της κατανάλωσης μέσα από τα καταστήματά του ομίλου, "σημάδι ότι βαθαίνει η κρίση”, όπως σημείωσε. Κατάσταση η οποία συνεχίσθηκε και το πρώτο δίμηνο της τρέχουσας χρήσης. Σύμφωνα με τον ίδιο η εξέλιξη αυτή για την πορεία της κατανάλωσης είναι απόρροια όχι μόνο της αβεβαιότητας, αλλά και της υπερφορολόγησης "που αντλεί ρευστότητα χωρίς αυτά τα χρήματα να επιστρέφουν στην οικονομία”, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Η πτώση των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά, προβληματίζει, καθώς "δεν έχει να κάνει με την ανταγωνιστικότητα του ομίλου, αλλά με μια διαπιστωμένη πλέον ύφεση", ανάφερε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο ίδιος.

    Ο κ. Πεταλάς, αν και εμφανίσθηκε αισιόδοξος για την πορεία του ομίλου την τρέχουσα χρήση, αισιοδοξία η οποία εδράζεται κυρίως από τις δραστηριότητες που έχει σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο και Τουρκία, απέφυγε να κάνει κάποια πρόβλεψη για την πορεία των δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, περιοριζόμενος να δηλώσει "θα σας απαντήσουμε αν μας πείτε ποιο θα είναι το ΑΕΠ το 2017. Αν είναι θετικό τότε μέσω της βελτίωσης μεριδίου και πιθανής σταθεροποίησης τότε θα ανεβάσουμε τις πωλήσεις και στην Ελλάδα”, είπε.

    Εν αντιθέσει πάντως με το τι συμβαίνει στην Ελλάδα, και στις πιέσεις που δέχεται η αγορά, αυτό εξισορροπείται με τη δραστηριότητά του ομίλου στις υπόλοιπες αγορές που έχει παρουσία (Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο και Τουρκία). Ειδικότερα σε Ρουμανία και Βουλγαρία, στις οποίες έχει παρουσία με τα brands ΙΚΕΑ και Intersport, παρουσιάζουν διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων τους. Με τον κ. Πεταλά να αναφέρει σε μια αποστροφή του λόγου του "κάποια στιγμή μπορεί να θέλουμε να γίνουμε Βουλγαρία".

    Για τη φετινή χρήση η επέκταση του δικτύου των καταστημάτων του ομίλου θα συνεχισθεί. Ο όμιλος διαθέτει σήμερα συνολικά 113 καταστήματα Intersport, με το σχεδιασμό για φέτος να κάνει λόγο για τουλάχιστον πέντε νέα καταστήματα. Ειδικότερα και σε ότι αφορά την Ελλάδα όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου, ανοίγουν, καταστήματα σε πολύ καλά σημεία σε περιοχές, οι οποίες προ κρίσης θα ήταν απαγορευτικές λόγω υψηλών ενοικίων και ''αέρα''. Ενδεικτικά ο κ. Πεταλάς αναφέρθηκε στο νέο κατάστημα The Athlete’ s Foot που άνοιξε ο όμιλος στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη ενώ πριν το Πάσχα πρόκειται να ανοίξει στην Σταδίου κοντά στο Σύνταγμα ένα κατάστημα Intersport.

    Βέβαια εκτός από τη φετινή χρονιά, ο όμιλος επεξεργάζεται νέα σχέδια με ορίζοντα το 2025. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίζεται ανοικτός για την είσοδό του σε νέες γεωγραφικές περιοχές με τα concepts της ΙΚΕΑ και της Intersport, ενώ σε συνεργασία με βρετανικό γραφείο συμβούλων αναλύει τις τάσεις στη διεθνή αγορά προκειμένου να βρει νέα εμπορικά concepts που θα μπορούσε να αναπτύξει σε αγορές που ήδη δραστηριοποιείται. Η συγκεκριμένη στόχευση εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου σε βάθος έως το 2025 είπε ο κ. Πεταλάς ο οποίος σημείωσε πως ο όμιλος Fourlis είναι ένας retailer που δραστηριοποιείται σε blue ocean, δηλαδή σε κατηγορίες που δεν έχει πολύ αίμα, αφήνοντας να εννοηθεί πως σε τέτοιες κατηγορίες θα συνεχίσει να επενδύει.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ