Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Φεβ-2017 08:14

    Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι της κατανάλωσης

    Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι της κατανάλωσης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αλεξάνδρας Γκίτση
     
    Η φράση "κάθε πέρυσι και καλύτερα", ταιριάζει γάντι στην περίπτωση της κατανάλωσης. Το 2015, μπορεί να σημαδεύτηκε από τα capital controls, ήταν παραδόξως καλύτερο από το 2016 σε επίπεδο κατανάλωσης, ενώ δεν αποκλείεται το 2017, να αποδειχθεί πολύ χειρότερο από το 2016.

    Κι αυτό γιατί το 2017 η κατανάλωση συνέχισε να καταγράφει σημαντική υποχώρηση. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, τον Ιανουάριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα ένα χρόνο πριν, οι πωλήσεις ειδών διατροφής εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 9,9% και 5% στο σύνολο.

    Σημειώνεται πως πέρυσι χάθηκε από την αγορά του οργανωμένου παραδοσιακού λιανεμπορίου τροφίμων μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Δηλαδή ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου υποχώρησε στα 7,622 δις. ευρώ (-6,3% σε σχέση με το 2015) ενώ αν συμπεριληφθούν τα νησιά και η Lidl ο τζίρος άγγιξε τα 9,495 δις. ευρώ καταγράφοντας απώλειες 4,5% σε σχέση με το 2015.
     
    Τι δείχνουν τα στοιχεία για το 2016

    Τα επίσημα στοιχεία για το πως έκλεισε 2016 είναι απογοητευτικά. Από τις 180 κατηγορίες προϊόντων που σκανάρουν οι εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, αύξηση των πωλήσεων σε αξία σημείωσαν μόλις 24 κατηγορίες (όπως καλλυντικά, προφυλακτικά και προϊόντα για κάλους). Σε όγκο πωλήσεων τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, αφού σχεδόν όλες ανεξαιρέτως οι κατηγορίες είναι στο κόκκινο, με μοναδικές εξαιρέσεις κάποια "περιφερειακά" προϊόντα όπως τα πλαστικά γάντια (+8,8%), οι σακούλες σκουπιδιών (+1,2), το βούτυρο (+5%), το καλλυντικά (+3,4%), οι οδοντόβουρτσες (+1,9%), τα προϊόντα για κάλους (+16,7%) και τα μωρομάντιλα (+4,8%).

    Στους μεγάλους χαμένους για μια ακόμη χρονιά ήταν η κατηγορία του γάλακτος, όπου η πτώση της κατανάλωσης "κλείδωσε" στο 14,3%, με την Friesland, market leader του κλάδου, να έχει χάσει το 15,1% του όγκου των πωλήσεών της, ως αποτέλεσμα και της αποχώρησής της από το "φρέσκο”. Η ΔΕΛΤΑ έχασε το 15,7% του όγκου των πωλήσεών της, ενώ πτώση 13,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και 18,8% οι πωλήσεις της Όλυμπος. Απώλειες 11% κατεγράφησαν πέρυσι στις πωλήσεις ζυμαρικών σε όγκο, με τη Misko να χάνει το 8,8% των πωλήσεών της, ενώ πτώση 3,2% σημείωσαν οι πωλήσεις της Melissa και 22,4% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

    Ακόμη μεγαλύτερη η πτώση, 14,8%, στις πωλήσεις ρυζιού. Εκεί ο μεγαλύτερος χαμένος, αν και παραμένει στην πρώτη θέση, είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που έχασαν το 20,5% του όγκου των πωλήσεων τους και ακολουθούν η Agrino, οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν κατά 10,5% και της 3Α με πτώση 9,6%. Ο κλάδος των αναψυκτικών έχασε το 12,1% του όγκου των πωλήσεών του. Οι μεγαλύτερες απώλειες 16,1% κατέγραψαν τα προϊόντα της Coca Cola 3E ενώ πτώση 41,4% εμφάνισαν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στους χυμούς ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 11,8% με τις πωλήσεις της Coca Cola 3E να μειώνονται κατά 10,8%, των PL κατά 27,5% και της ΔΕΛΤΑ κατά 12,3%.

    Στο ίδιο μήκος κύματος και η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών. Οι πωλήσεις ουίσκι συρρικνώθηκαν κατά 21,8%, 15,3% του λικέρ, μόλις 6% του brandy και του cognac, 21,4% του ούζου, 17,5% των κρασιών ενώ πτώση 18,5% σημείωσαν οι πωλήσεων σε όγκο της βότκα και 17,2% οι πωλήσεις μπύρας. Με απώλειες "έκλεισε” η χρονιά και για τον καφέ, με τον ελληνικό να χάνει το 7% του όγκου των πωλήσεών του ενώ υπερδιπλάσια, ήτοι 16,3%, ήταν η υποχώρηση των πωλήσεων του καφέ σε κάψουλες. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ