Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 28-Ιαν-2017 08:46

    Πώς το Taxibeat έφτασε να γίνει στόχος εξαγοράς της Daimler

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς το Taxibeat έφτασε να γίνει στόχος εξαγοράς της Daimler

    Της Βασιλικής Κουρλιμπίνη

    Η ιστορία πίσω από την εταιρεία που χαρακτηρίστηκε το πλέον επιτυχημένο ελληνικό startup στην ελληνική αγορά. Πως η ιδέα για ταξί από το κινητό έφερε χρηματοδότηση 7,5 εκατ. ευρώ για να βρεθεί σήμερα στο "μάτι” του γερμανικού κολοσσού. 

    Χαρακτηρίστηκε η πιο επιτυχημένο start up για τα ελληνικά δεδομένα. H ελληνική εφαρμογή της ιδέας να καλούμε ταξί από το κινητό μας τηλέφωνο από τον ιδρυτή της εταιρείας Νίκο Δρανδάκη,  γρήγορα εξελίχθηκε σε success story, σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση είχε αρχίσει να αφήνει τα σημάδια της στην επιχειρηματικότητα.

    Σήμερα, έξι χρόνια μετά το λανσάρισμα της εφαρμογής Taxibeat στην αγορά, η εταιρεία "φλερτάρει” με το γερμανικό κολοσσό Daimler που εμπορεύεται το σήμα της Mercedes Benz παγκοσμίως. Η Daimler, μέσω της θυγατρικής εταιρείας My Taxi,  φέρεται να έχει καταθέσει πρόταση για την εξαγορά του Taxibeat έναντι ποσού που ανέρχεται στα 43 εκατ. ευρώ.

    Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2010, όταν ο Νίκος Δρανδάκης, σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα τεχνολογίας και νέων μέσων, βρέθηκε σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Κηφισιάς και προσπαθούσε να βρει ταξί. Η "διαδρομή" του Taxibeat ξεκινά επισήμως το Μάρτιο του 2011 και ξεπερνώντας γρήγορα τα πρώτα λειτουργίας της εφαρμογής, καταφέρνει να γίνει γρήγορα γνωστό και να κερδίζει χρήστες και συνεργαζόμενους οδηγούς.

    Η επιχείρηση χρηματοδοτήθηκε αρχικά  από το Openfund με ποσό που έφτανε μόλις τις 40 χιλ. ευρώ, ενώ επτά μήνες αργότερα ολοκλήρωσε ένα Angel Round 250 χιλ. ευρώ. Το Δεκέμβριο του 2013 εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 2,9 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο Hummingbird Ventures, με έδρα το Λονδίνο. Το 2014  ο  κύκλος εργασιών που πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής Taxibeat ξεπερνούσε τα 29,3 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της υπηρεσίας άγγιζε σε μηνιαία βάση το 18%.Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς λανσάρει το Boxi, μια υπηρεσία για αποστολές αντικειμένων εντός της Αθήνας, διαθέσιμη μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή του Taxibeat, για τις οποίες εντούτοις δεν επιστρατεύτηκαν μόνο τα ταξί του στόλου, αλλά και δίκυκλα οχήματα.          

    Κατάφερε να διατηρήσει σταθερά ποσοστά ανάπτυξης, πετυχαίνοντας μέχρι σήμερα συνολική χρηματοδότηση 7.5 εκατ. ευρώ και έχοντας περάσει σε κερδοφόρα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Νίκο Δρανδάκη, η εταιρεία "τρέχει" με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 180%, καταγράφοντας πολλαπλάσιο αριθμό διαδρομών χρόνο με το χρόνο. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες υπολογίζονται σε περισσότερους από 800 χιλ. και η εταιρεία αριθμεί περίπου 100 άτομα προσωπικό.

    Το πείραμα του εξωτερικού

    Το Taxibeat αποφάσισε πολύ γρήγορα να κάνει το επόμενο βήμα και να δοκιμάσει την τύχη του και εκτός συνόρων. Έτσι από την Αθήνα βρέθηκε σύντομα σε Όσλο, Παρίσι, Βουκουρέστι, Σάο Πάολο, Ρίο ντε Ζανέιρο, Μιλάνο, στο Μπουένο Άιρες και στην πόλη του Μεξικού. Εντούτοις το "ρίσκο” δεν βγήκε και σταδιακά η διοίκηση της Taxibeat αποφάσισε να αποσυρθεί από τις παραπάνω αγορές. Οι λόγοι αποδίδονται κυρίως στο γεγονός πως στις παραπάνω αγορές υπήρχε ήδη ισχυρός ανταγωνισμός και υψηλά μερίδια σε ανάλογες πλατφόρμες, τις οποίες το Taxibeat δεν κατάφερε τελικά να ανταγωνιστεί. Αυτό ήταν και ο λόγος που δεν επιχειρήθηκε αντίστοιχο άνοιγμα και στην Κωνσταντινούπολη.

    Στην περίπτωση βέβαια του Περού το "πείραμα” πέτυχε. Στη Λίμα θεωρείται ο Νο1 παίχτης της αγοράς, ενώ η εταιρεία επεκτάθηκε και σε δύο ακόμη πόλεις, στο Cusco και στην Arequipa.

    Το ενδιαφέρον της Daimler

    Το ενδιαφέρον του ομίλου Daimler δεν θεωρείται φυσικά τυχαίο. Οι πληροφορίες μάλιστα θέλουν τις συζητήσεις να έχουν έχουν ξεκινήσει από τα μέσα του προηγούμενου φθινοπώρου. Το 2014 εξαγόρασε τη MyTaxi που διαθέτει υπηρεσία κοινή με το Taxibeat Boxi, το MyTaxi Delivery. Στη συνέχεια ο γερμανικός κολοσσός προχώρησε και στην απόκτηση της Hailo, με πεδίο δραστηριοποίησης παρόμοιο με αυτό της Taxibeat, φτάνοντας τους 100 χιλ. οδηγούς ταξί σε 50 πόλεις και σε εννέα χώρες. Η Daimler έχει τέλος την πλατφόρμα μεταφορών Moovel η οποία προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακινήσεων.

    Αν και επισήμως καμία από τις δύο πλευρές δεν επιβεβαιώνει ακόμη τη συμφωνία, πρόκειται για ένα deal που θα επισφραγίσει την ήδη επιτυχημένη πορεία της Taxibeat. Εξάλλου η επίτευξη εξαγοράς από μεγάλο όμιλο αποτελεί το τελικό στόχο για κάθε start up. Ο γερμανικός όμιλος κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο πέρσι κέρδη προ φόρων ύψους 4,037 δισ. ευρώ. Το 2015 κατέγραψε έσοδα 149 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 8,7 δισ. ευρώ. Συνολικά απασχολεί 280 χιλ. εργαζόμενους.

    vicky.kourlibini@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα:

    - Πρόταση εξαγοράς του Taxibeat από το γερμανικό κολοσσό Daimler

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων