Τρίτη, 20-Δεκ-2016 09:13
Άρχισε η μετάλλαξη των τραπεζικών δικτύων

Tης Νένας Μαλλιάρα
Σε μείωση του λειτουργικού τους κόστους κατά 20%, προσβλέπουν οι τράπεζες με την αναδιαμόρφωση των τραπεζικών δικτύων που έχει αρχίσει να δρομολογείται.
Μετά το νέο μοντέλο πλήρως αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού τραπεζικού καταστήματος (e – branch) για ιδιώτες, επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες που εγκαινίασε η Τράπεζα Πειραιώς, και η Eurobank προχωρεί στον μετασχηματισμό του δικτύου της, εισάγοντας μεγαλύτερη ψηφιοποίηση των συναλλαγών και διακριτό ρόλο συμβούλου για τους τραπεζοϋπαλλήλους. Σύμφωνα με πληροφορίες, το project του ανασχηματισμού του δικτύου της Τράπεζας έχει αναλάβει η κορυφαία στον digital σχεδιασμό νορβηγική εταιρία Fjord.
Οι αλλαγές σε επίπεδο δικτύων που θα προωθηθούν σε μεγαλύτερο βαθμό προσεχώς υπαγορεύονται από την ανάγκη των τραπεζών να αυξήσουν τα έσοδά τους σε περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων, μειώνοντας παράλληλα το λειτουργικό τους κόστος. Πρόκειται για τάση που έχουν υιοθετήσει πρώτες μεγάλες τράπεζες της Ευρώπης όπως η Unicredit, η Santander κ.ά και διεθνείς κολοσσοί όπως η HSBC, και η οποία αναγκαστικά θα διαδοθεί και στην ελληνική αγορά, δεδομένου μάλιστα ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν δεσμευτεί να μειώσουν δραστικά το προσωπικό τους.
Η φιλοσοφία πίσω από τον ανασχεδιασμό των τραπεζικών δικτύων είναι η δημιουργία μιας πιο πελατοκεντρικής δομής και λειτουργίας που θα δημιουργήσει στενό δεσμό μεταξύ τράπεζας και πελάτη. Στο πλαίσιο αυτό, θα αλλάξει και η αντιμετώπιση του πελάτη, με τον διαχωρισμό του σε "απλό" ή "αναβαθμισμένο", αναλόγως των αναγκών του, αλλά και της αξίας που παράγει για την τράπεζα.
Αυτό προκύπτει από την χθεσινή παρουσίαση του νέου μοντέλου καταστήματος της Eurobank που πραγματοποιήθηκε μέσω teleconference σε όλο το προσωπικό του δικτύου της Τράπεζας.
Όπως αναφέρθηκε, κύριος στόχος της αλλαγής της δομής του δικτύου είναι η μεγιστοποίηση της δυνατότητας της Τράπεζας να προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες και την καλύτερη ποιότητα εξυπηρέτησης στους πελάτες της και κυρίως σε αυτούς που έχουν τη Eurobank ως τράπεζα πρώτης επιλογής. Στο πλαίσιο αυτό, ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου καταστημάτων λαμβάνει υπόψιν του την απλοποίηση των διαδικασιών, νέες ψηφιακές λύσεις για πελάτες και προσωπικό, αυξανόμενη χρήση εναλλακτικών και ψηφιακών καναλιών, καθώς και τον αναμενόμενο εκσυγχρονισμό του κανονιστικού πλαισίου σε θέματα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης και ψηφιακών συναλλαγών.
Ως απόρροια των ανωτέρω, το πελατολόγιο της Eurobank θα διαχωριστεί σε Standard και Prime, και θα διαφοροποιείται στο επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρει η Τράπεζα βάσει της αποδοτικότητας και της σχέση των πελατών με αυτήν. Στους Prime πελάτες, δηλαδή αυτούς που έχουν πιο σύνθετες ανάγκες και βαθύτερη σχέση με την Τράπεζα, η Eurobank θα προσφέρει μια πιο ιδιαίτερη εξυπηρέτηση με ανατεθειμένους Συμβούλους.
Στους επόμενους μήνες θα ακολουθήσει μία άσκηση κατηγοριοποίησης και των ιδιωτών πελατών, πέραν των πελατών που ανήκουν στην κατηγορία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με βάση την κερδοφορία που συνεισφέρουν στην Τράπεζα, την προοπτική τους, καθώς και παράγοντες της συμπεριφοράς τους.
Αναφορικά με τους Συμβούλους, το μοντέλο δικτύου της Eurobank προβλέπει συνεχή κινητικότητά τους, πράγμα που σημαίνει ότι ο πελάτης θα μπορεί να συναντά το συγκεκριμένο στέλεχος είτε στο κατάστημα έδρας είτε στο κατάστημα σχέσης του. Σκοπός είναι σε βάθος χρόνου οι περισσότερες συναντήσεις των συμβούλων να γίνονται μέσω ραντεβού όπου εξυπηρετεί τον πελάτη.
Η διαχείριση των "κόκκινων" δανείων αναβαθμίζεται επίσης στο νέο μοντέλο δικτύου. Η εμπλοκή του καταστημάτων θα συνεχίσει να υφίσταται ενεργά στη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων χαρτοφυλακίων κυρίως μέσω του ρόλου των Συμβούλων Διαχείρισης Δανειακών Υποχρεώσεων, οι οποίοι πλέον θα έχουν ως κύρια αρμοδιότητα και αποκλειστική ενασχόληση τη διαχείριση του ληξιπρόθεσμου χαρτοφυλακίου.
Σημειώνεται ότι στο νέο μοντέλο δικτύου, οι Διευθυντές καταστημάτων θα έχουν στη διάθεσή τους μία ομάδα Συμβούλων να τους υποστηρίζει στην εξυπηρέτηση και ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τους και οι ίδιοι, στην καθημερινή λειτουργία του καταστήματος, θα εξυπηρετούν Prime πελάτες, διατηρώντας την ευθύνη για ανάπτυξη αυτών των πελατών.
Για τις θέσεις των Διευθυντών Περιφέρειας θα ακολουθηθεί διαδικασία επιλογής που θα συμπεριλαμβάνει αξιολόγηση από κοινή ομάδα του Δικτύου και του HR (Human Resources) της Τράπεζας. Οι θέσεις των Διευθυντών Περιφέρειας θα ανακοινωθούν μέσω αγγελίας.