Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 04-Δεκ-2016 08:18

    Νέο οδικό έργο διεκδικεί η Άκτωρ στη Βουλγαρία

    Νέο οδικό έργο διεκδικεί η Άκτωρ στη Βουλγαρία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Το έργο της κατασκευής τμήματος, μήκους 9,3 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου Hemus στη Σόφια διεκδικεί η Άκτωρ σε κοινοπραξία με το βουλγαρικό όμιλο Atomenergoremont.

    Η ελληνοβουλγαρική κοινοπραξία υπέβαλε την μεγαλύτερη προσφορά ύψους 40,3 εκατ. ευρώ, με εννέα ακόμη σχήματα να διεκδικούν, είτε αυτόνομα είτε υπό τη μορφή σύμπραξης, το έργο.

    Τη χαμηλότερη προσφορά, ύψους 28 εκατ. ευρώ, υπέβαλε η ισπανική Assignia Infraestructuras σε κοινοπραξία με τις βουλγαρικών συμφερόντων εταιρείες Magainvest και Haskovo. Επίσης, τη δεύτερη χαμηλότερη προσφορά, ύψους 28,1 εκατ. ευρώ, υπέβαλε η σύμπραξη των εταιρειών Hystrostroy, Vodstroy και Patstroy.

    Σύμφωνα με το φορέα για τα έργα υποδομής στη Βουλγαρία, το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 41 εκατ. ευρώ και αφορά την υλοποίηση του κομματιού του οδικού άξονα που βρίσκεται μεταξύ της κοινότητας Γιαμπλάνιτσα και του χωριού Μποάζα.

    Παράλληλα, το έργο διεκδικούν, μεταξύ άλλων, τα σχήματα Glavbolgarstroy (βουλγαρική) – Strabag (Αυστριακή) και οι βουλγαρικές εταιρίες PST, Trace και Interprom.

    Σύμφωνα με τη σύμβαση, η κατασκευαστική περίοδο του άξονα είναι δυόμιση χρόνια.

    Στο εξωτερικό

    Η Άκτωρ διαθέτει, εδώ και χρόνια, παρουσία στη Βουλγαρία, με τα έργα που έχει υλοποιήσει να περιλαμβάνουν το κτήριο της Όπερας της Σόφια, τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Trakia και φωτοβολταϊκά ισχύος 3,8MWp στην περιοχή Kalipetrovo.

    Την ίδια στιγμή, με τα νέα προς δημοπράτηση έργα στην Ελλάδα να είναι ανύπαρκτα, οι κατασκευαστικές παραμένουν σταθερά προσανατολισμένες στη διεκδίκηση νέων έργων στο εξωτερικό. Η Άκτωρ διαθέτει ανεκτέλεστο της τάξης του 55% εκτός Ελλάδας, με το μετρό της Ντόχα του Κατάρ να είναι ένα από τα μεγαλύτερα ξένα έργα του χαρτοφυλακίου της.

    Συνολικά διαθέτει παρουσία σε 23 χώρες και σε 4 ηπείρους, καθώς, πρόσφατα, προστέθηκε η Αφρική και συγκεκριμένα η Αντίς Αμπέμπα όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή έργου βιολογικού καθαρισμού.

    Να σημειωθεί ότι εντός Ελλάδας, η νέα γενιά έργων είναι περιορισμένη, περιλαμβάνοντας τις επεκτάσεις του Μετρό (γραμμή 4), της Αττικής Οδού και τη διασύνδεση της περιφερειακής του Αιγάλεω με τον Πειραιά. Όπως, ακόμη, σημείωσε το περασμένο καλοκαίρι ο πρόεδρος της Άκτωρ Δημήτρης Κούτρας τα σιδηροδρομικά έργα, όπως η επέκταση προς την Πάτρα αποτελούν κλασικά δημόσια έργα που δεν έχουν εξαντληθεί. Κατασκευαστικό αντικείμενο για την εισηγμένη αναμένεται να προέλθει και από την υλοποίηση του λιγνιτωρυχείου της Βεύης.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ