Δευτέρα, 14-Νοε-2016 07:35
Νέα απόπειρα πλειστηριασμού κατά της "Μηχανική"

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σε πλειστηριασμό οδηγείται, για μία ακόμη φορά, το ελικόπτερο της Μηχανική που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν για τις μετακινήσεις του προέδρου της κατασκευαστικής εταιρείας Πρόδρομου Εμφιετζόγλου. Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, το Agusta A109 Power Elite, που διαθέτει 1.492 ώρες πτήσεις, βγαίνει "στο σφυρί" για οφειλή της τάξης των 148 χιλιάδων ευρώ με επισπεύδοντες εταιρεία παροχής υπηρεσιών συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης αεροσκαφών και μία ανώνυμη εταιρεία.
Το, 1,6 τόνων, αεροσκάφος που είναι μη-αξιόπλοο, σύμφωνα με πηγές της αεροπορικής αγοράς, έχει εκτιμηθεί προς 1,5 εκατ. ευρώ, με την τιμή πρώτης προσφοράς να είναι το 1 εκατομμύριο ευρώ.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν στο Capital.gr από την Μηχανική, η προγραμματισμένη για τις αρχές Δεκεμβρίου εκποίηση θα ανακοπεί, καθώς προωθείται η εξωδικαστική πώληση του ελικοπτέρου με στόχο τον συμβιβασμό των εμπλεκόμενων πλευρών. Την τελευταία φορά που επιχειρήθηκε ο πλειστηριασμός του παγίου στοιχείου της Μηχανική ήταν τον Ιανουάριο οπότε οι συμβολαιογράφοι βρίσκονταν σε απεργία διαρκείας.
Επιχειρεί come back
Πάντως, η ιστορική τεχνική εταιρεία, που τέθηκε τον Απρίλιο του 2015, σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης επιδιώκει την επαναδραστηριοποίησή της στα μεγάλα έργα. Το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος – Ρίο, ύψους 214 εκατ. ευρώ, που έχει διεκδικήσει μαζί με την ιταλική GD Infrastrutture, θα μπορούσε να ενισχύσει τις χρηματοροές της Μηχανική. Όλα όμως, εξαρτώνται από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το οποίο την περασμένη Δευτέρα εξέτασε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η Πόρτο Καρράς Α.Ε. κατά της απόφασης της ΕΡΓΟΣΕ να κατακυρώσει τη σύμβαση του Ψαθόπυργος-Ρίο στην Μηχανική.
Υπενθυμίζεται ότι η ιταλική εταιρεία είχε προσφέρει την μεγαλύτερη έκπτωση (86,7 εκατ. ευρώ) για το έργο, αλλά αποκλείστηκε από το διαγωνισμό διότι από το φάκελό της απουσίαζε η σφραγίδα apostille (πιστοποιεί τη γνησιότητα ενός εγγράφου, προκειμένου να μπορεί να γίνει δεκτό ως έγκυρο από ξένο κράτος). Μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές και δικαιώσεις της GD Infrastrutture στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη ανάθεση του έργου στην ελληνοϊταλική σύμπραξη. Έτσι, η μέχρι πρότινος ανάδοχος του έργο κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα και αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ.
Η απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου εκτιμάται ότι θα γίνει γνωστή το αργότερο σε έναν μήνα. Ο χρόνος όμως, πιέζει, καθώς έως το τέλος του 2016 θα πρέπει η ΕΡΓΟΣΕ είτε να προχωρήσει στην πρόσκληση της σύμβασης του έργου μήκους 10,5 χλμ με τον ανάδοχο είτε να έχει ολοκληρωθεί η συμβασιοποίηση. Ειδάλλως, η κοινοτική συνδρομή του έργου θα τεθεί σε κίνδυνο.