Τετάρτη, 02-Νοε-2016 08:27
Ελληνική παγκόσμια πρωτιά στη μέτρηση της online κατανάλωσης

Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μια 9μελής ομάδα, περιορισμένοι οικονομικοί πόροι, 12 μήνες έρευνας, μια ...στρατιωτική θητεία στην Τήλο και μια παγκόσμια αχαρτογράφητη αγορά αυτή του e-commerce.
Αυτά ήταν τα συστατικά για τη δημιουργία, από την ελληνική Convert Group, μιας παγκόσμιας καινοτομίας στην έρευνα αγοράς και μέτρησης μεριδίων ανά επωνυμία και προϊόν για τα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μια λύση η οποία υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι προμηθευτές και οι e-λιανέμποροι προσεγγίζουν και "στήνονται" στο ηλεκτρονικό εμπόριο και γιατί όχι να αλλάξει εξ αντανακλάσεως ακόμη και τον τρόπο που ψωνίζουν οι καταναλωτές.
Κι αν όλα αυτά δεν λένε στους περισσότερους κάτι ιδιαίτερο, πέραν φυσικά από το γεγονός ότι μια ελληνική εταιρεία δημιούργησε ένα παγκόσμιο "προϊόν” το οποίο έχει τα εχέγγυα να κάνει διεθνή καριέρα, κάτι που είναι άλλωστε στα άμεσα σχέδια της Convert Group επικεφαλής της οποίας είναι ο Παναγιώτης Γκεζερλής, στέλεχος με πολύχρονη εμπειρία στο χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν, θα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι λέει ήδη αρκετά σε εταιρείες όπως η L’oreal Hellas, θυγατρική του παγκόσμιου κολοσσού καταναλωτικών προϊόντων, η Apivita, ο όμιλος Σαράντη και η Alley Group.
Τι είναι όμως αυτό που φέρνει η Convert Group με το eRetail Audit; Λοιπόν για πρώτη φορά οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών μέσω του eRetail Audit, μπορούν να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο (real time) τα μερίδια αγοράς που έχουν στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο λόγω της ραγδαίας ανάπτυξής του σε όλες τις χώρες (σ.σ. μόνο στην Ελλάδα το e-commerce αναμένεται ότι θα αγγίξει εφέτος τα 4,5 δις. ευρώ), έχει γίνει πεδίο έντονου ανταγωνισμού για τα πολυεθνικά και τοπικά brands.
Η συγκεκριμένη μεθοδολογία (σ.σ. καμία σχέση με τα Greek statistics) πέρα από την καταγραφή μεριδίων αγοράς, δίνει τη δυνατότητα να συλλέγονται και δεδομένα marketing σε βάθος διετίας για τον συγκεκριμένο υπολογιστή που έκανε την οnline αγορά, καταγράφοντας όλο το πολυκαναλικό μονοπάτι του καταναλωτή μέχρι να καταλήξει στην τελική αγορά του για το συγκεκριμένο καταναλωτικό αγαθό.
Που εφαρμόζεται και ποια τα σχέδια
Το eRetail Audit εφαρμόζεται ήδη στον κλάδο των online φαρμακείων, έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους της Ελληνικής αγοράς που εφέτος εκτιμάται ότι θα τζιράρει τα 90 εκατ. ευρώ και τα 200 εκατ. ευρώ σε βάθος διετίας, συλλέγοντας δεδομένα με εκπροσώπηση του 30% της συνολικής αγοράς. Με αυτό τον τρόπο παρέχονται εβδομαδιαίες και μηνιαίες αναλύσεις προς Προμηθευτές και e-Λιανέμπορους.
Μεταξύ των δεδομένων που λαμβάνουν οι e-Λιανέμποροι, περιλαμβάνονται στατιστικά για τον ρυθμό ανάπτυξης της συνολικής αγοράς και το μερίδιο που κατέχουν σε αυτήν, τα δημοφιλέστερα προϊόντα που πωληθήκαν, ανάλυση ηλεκτρονικού καλαθιού για ευκαιρίες παράλληλης πώλησης και τις πηγές επισκεψιμότητας που απέφεραν τις online πωλήσεις τους.
Τα οφέλη για τα brands των καταναλωτικών αγαθών έγκεινται στην παροχή δεδομένων όπως αυτά των αναλυτικών μεριδίων αγοράς τους σε εκατοντάδες κατηγορίες, αναλύσεις διείσδυσης στα ηλεκτρονικά καλάθια και πλήρη αξιολόγηση των προωθητικών ενεργειών ανά κανάλι που αποδίδουν σε πωλήσεις. Έτσι, δίνεται για πρώτη φορά η ευκαιρία στα στελέχη των brands να αξιολογήσουν αποτελεσματικά τις προωθητικές ενέργειες τους και να έχουν εικόνα για όλο το μονοπάτι αγοράς ενός καταναλωτή.
Η Convert Group, έχει υπογράψει ήδη τα πρώτα συμβόλαια με τέσσερις μεγάλες πολυεθνικές και ελληνικές εταιρίες καταναλωτικών αγαθών. Παράλληλα βρίσκεται σε συζητήσεις με έξι ακόμη εταιρείες ελληνικών και διεθνών συμφερόντων, ενώ σχεδιάζει την εξάπλωση του eRetail Audit στο χώρο των ηλεκτρονικών super markets, στα e-shops επιλεκτικής διανομής καλλυντικών και στην κατηγοριών των Μη Συνταγογραφούμων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) που εντός του 2017 θα πωλούνται οnline και στην χώρα μας.
Κι όχι μόνο. Στα σχέδια της Convert Group, και συγκεκριμένα των: Παναγιώτη Γκεζερλή CEO & Head of Consulting, Έλενας Χαϊλαζοπούλου Head of eRetail Audit, Μάνου Κουμαντάκη, Γιώργου Σκιαδόπουλου, Κωνσταντίνας Παπαγιαννοπούλου, Χρήστου Βαρέλογλου, Κωνσταντίνου Σταύρου, Γεώργιος Τριανταφύλλου και Αγγελικής Παναγιώτου, είναι η επέκταση στο εξωτερικό όχι στο απώτερο μέλλον αλλά μέσα στο 2017. Η ταχύτητα άλλωστε με την οποία θα επιτευχθεί η επέκταση στο εξωτερικό είναι κρίσιμος παράγοντας για την εδραίωση αυτής της λύσης και κατ’ επέκταση της Convert Group στις διεθνείς αγορές όπου μέχρι σήμερα ο διεθνής ανταγωνισμός δεν έχει να παρουσιάσει αντίστοιχο εργαλείο κάτι πάντως που δεν πρέπει να αποκλείεται στο μέλλον αφού το e-commerce και η καταναλωτική συμπεριφορά μέσω αυτού αφορά τόσο τους λιανέμπορους αλλά κυρίως τις εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων.
Το IRIS2 θα αποτελείται από ένα σύστημα 290 δορυφόρων, οι οποίοι θα λειτουργούν τόσο σε μεσαία, όσο και σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη.