Τρίτη, 13-Σεπ-2016 08:11
Η Καραμολέγκος αναβιώνει το brand Κατσέλης

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10:40
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μπορεί η εταιρεία Nutriart (Κατσέλης) να μην υφίσταται πλέον, το flagship brand της όμως, το ψωμί για τοστ Κατσέλης, πρόκειται να αναβιώσει λίαν συντόμως υπό νέο ιδιοκτήτη που δεν είναι άλλος από τον μέχρι και πριν από τρία χρόνια βασικό της ανταγωνιστή, την Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος.
Όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο εταιρείας σε συνεργάτες της και σε εκπροσώπους του λιανεμπορίου, από τις 26 Σεπτεμβρίου θα επαναλανσάρει το brand Κατσέλης, το οποίο παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει στην αγορά εδώ και μια τριετία είναι βαθιά ριζωμένο στη συνείδηση των καταναλωτών όχι μόνο μεγάλων ηλικιών αλλά και νεότερων, όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες που έχει "τρέξει" η αρτοβιομηχανία Καρακολέγκος.
Τι έδειξαν οι έρευνες; Ότι το brand Κατσέλης καταλαμβάνει σταθερά την τρίτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, ενώ κάποιοι καταναλωτές δήλωσαν πεπεισμένοι ότι εξακολουθεί να κυκλοφορεί στην αγορά.
Αυτός ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος που η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος το διεκδίκησε -σ.σ. ήταν μια απο τις συνολικά τέσσερις εταιρείες (μια ελληνική και δύο ξένες)- όταν ο σύνδικος πτώχευσης της Nutriart το έβγαλε σε πλειστηριασμό πριν από ενάμιση χρόνο.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι προσδοκά μέσω αυτής της κίνησης η Καραμολέγκος, τη στιγμή μάλιστα που είναι market leader του κλάδου, το μερίδιό της αυξάνει σε μια αγορά που μένει σταθερή σε επίπεδο όγκου πωλήσεων και δέχεται πιέσεις σε επίπεδο αξίας πωλήσεων (έχει υποχωρήσει 13% από το 2009) και είναι η εταιρεία με τον δεύτερο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στα σούπερ μάρκετ, με βάση τα όσα είπε χθες η διοίκησή της.
Το προφανές. Όγκους πωλήσεων, μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη με το λιανεμπόριο, και μερίδιο αγοράς το οποίο εάν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, σε βάθος διετίας θα αγγίζει αθροιστικά κοντά στο 55% της εγχώριας αγοράς, από 38,4% που ελέγχει σήμερα με το brand Καραμολέγκος.
Δηλαδή η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, υπό την προϋπόθεση ότι ο σχεδιασμός που έχει κάνει στα χαρτιά θα της βγει και στην πράξη, θα αποκτήσει μερίδιο 15% με το brand Κατσέλης σε βάθος διετίας κατά τη διάρκεια της οποίας θα επενδύσει περί τα 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής και την αναδιοργάνωση των γραμμών παραγωγής. Μερίδιο το οποίο πολύ δύσκολα θα αποκτούσε με τα υπάρχοντα προϊόντα και brands της τα οποία μπορεί να της έχουν δώσει την πρώτη θέση στον κλάδο ωστόσο φαίνεται ότι έχουν φθάσει σε μια οροφή.
Η διοίκηση και τα στελέχη της Αρτοβιομηχανία ευελπιστούν πως η αναβίωση του brand Κατσέλης και το μερίδιο 15% θα προέλθει κυρίως από την αύξηση της κατανάλωσης της κατηγορίας 9,5-11,5%, και πολύ λιγότερο από "κανιβαλισμό" των υπαρχόντων brands που κυκλοφορούν στην αγορά, μεταξύ των οποίων και της Αρτοβιομηχανίας Καραμολέγκος.
Συγκεκριμένα εκτιμούν πως τα προϊόντα της σειράς Κατσέλη θα μπορέσουν να καταλάβουν μερίδιο 8,7% το 2017 και σε δυο χρόνια από σήμερα το μερίδιο να φθάσει το 15%. Η εκτίμηση αυτή πηγάζει και από το γεγονός πως αυξάνεται η διείσδυση και η συχνότητα αγοράς ψωμιού του τοστ.
Όπως είπε ο κ. Μανώλης Καραμολέγκος, διευθύνων σύμβουλος της Αρτοβιομηχανίας Καραμολέγκος "αποφασίσαμε να πάμε κόντρα στο ρεύμα, σε μια εποχή που η κατανάλωση πέφτει και οι τζίροι μειώνονται. Επιλέξαμε να επενδύσουμε στην ανάπτυξη και στην έρευνα, εξαγοράζοντας τα σήματα του κυριότερου ανταγωνιστή μας". "Θέλουμε να κερδίσουμε κυρίως τους καταναλωτές που σήμερα αγοράζουν ψωμί από το φούρνο" σημείωσε ο ίδιος.
Σε ότι αφορά τις εξελίξεις στο λιανεμπόριο και το deal Σκλαβενίτης - Μαρινόπουλος το οποίο όπως όλα δείχνουν θα συνοδευτεί και με "κούρεμα" προς τους προμηθευτές τα στελέχη της Καραμολέγκος ανέφεραν πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση.
Με τη διοίκηση της Καραμολέγκος να δηλώνει ότι θα στηρίξει το εγχείρημα διάσωσης το οποίο φέρει την υπογραφή της οικογένειας Σκλαβενίτη. Άλλωστε ο κ. Καραμολέγκος εξέφρασε την εκτίμηση του ότι η εταιρεία Σκλαβενίτης θα καταφέρει να κερδίσει αυτό το δύσκολο στοίχημα και να γυρίσει το δίκτυο της Μαρινόπουλος σε θετικούς ρυθμούς μέσα στον πρώτο χρόνο, γιατί όπως είπε ακόμη και σε περιοχές, δηλαδή στην επαρχία, όπου η Σκλαβενίτης δεν έχει παρουσία οι καταναλωτές την περιμένουν. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία δηλώνει πρόθυμη να στηρίξει την προσπάθεια της Σκλαβενίτης και έτοιμη να συνεισφέρει στον ανεφοδιασμό των καταστημάτων του Μαρινόπουλου και στην ενδιάμεση περίοδο.
Η ανακοίνωση της Καραμολέγκος
Πριν λίγο η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος ανακοίνωσε και επισήμως την αναβίωση του εμπορικού σήματος της Κατσέλης, με ανακοίνωση της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Αναλυτικά αναφέρει:
"Η εταιρεία "ΑΡΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ Α.Ε." ("H Εταιρεία”) ενημερώνει ότι προτίθεται να εισάγει άμεσα στην αγορά σειρά προϊόντων υπό το εμπορικό σήμα "Κατσέλης" και παράγωγα αυτού, τα οποία έχουν περιέλθει στην κατοχή της.
Η Εταιρεία εκτιμά ότι τα προϊόντα αυτά μπορούν, υπό κατάλληλες προϋποθέσεις, να καταλάβουν μερίδιο αγοράς της τάξης του 15% στα τέλη του 2018".