Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Ιουν-2016 07:51

    Γιατί προσβλέπει σε καλύτερες ημέρες η J&P Άβαξ

    Γιατί προσβλέπει σε καλύτερες ημέρες η J&P Άβαξ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Κατά 20% αναμένεται να αυξηθεί ο κύκλος εργασιών της J&P Άβαξ, κατά τη φετινή χρονιά, ενώ βελτιωμένο εκτιμάται ότι θα είναι το σύνολο των οικονομικών αποτελεσμάτων, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση του εισηγμένου ομίλου ο πρόεδρος Κωνσταντίνος Κουβαράς. Κατά τη χρήση του 2015, η J&P Άβαξ παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 500 εκατ. ευρώ, ενώ συρρίκνωσε τις προ φόρων ζημιές σε 31εκατ. ευρώ από 55 εκατ.
     
    Διεθνοποίηση

     
    Όσον αφορά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο εργασιών, κατά τις προβλέψεις του επικεφαλής της J&P Άβαξ αναμένεται να ανέλθει σε 2,1 δισ. ευρώ, με τα έργα του εξωτερικού να αντιπροσωπεύουν το 50% του συνόλου. Ο κατασκευαστικός όμιλος επιδιώκει την περαιτέρω διεθνοποίησή του και προς την κατεύθυνση αυτή υπέγραψε την Τρίτη με τον όμιλο Mass Global Holdings σύμβαση, αξίας 400 εκατ. δολαρίων, για την μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία ενός σταθμού ενέργειας ισχύος 1.500 MW στα περίχωρα της Βαγδάτης στο Ιράκ.
     
    Στην Μάλτα η J&P Άβαξ κατασκευάζει το σταθμό αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 125.000 κυβικών μέτρων και προϋπολογισμού 126 εκατ. ευρώ ο οποίος έχει ολοκληρωθεί κατά 80% και προγραμματίζεται να παραδοθεί τον Νοέμβριο. Η μονάδα θα τροφοδοτεί το μεγαλύτερο σταθμό ενέργειας της χώρας και εκτελείται για λογαριασμό μεγάλων διεθνών ομίλων της αγοράς φυσικού αερίου.
     
    Το έργο περιλαμβάνει τον εξειδικευμένο εξοπλισμό για την υγροποίηση, αποθήκευση και επαναεριοποίηση του φυσικού αερίου, τους σταθμούς ελέγχου και λειτουργίας, και όλες τις αναγκαίες λιμενικές εγκαταστάσεις για τη συνεχή παροχή υγροποιημένου φυσικού αερίου από δεξαμενόπλοια.
     
    Την ίδια στιγμή, η J&P Άβαξ έχει προχωρήσει στη διοικητική αναδιάρθρωση του του καταστήματος της θυγατρικής εταιρείας Αθηνά στο Αμπου Ντάμπι, με την ολοκλήρωση και παράδοση των έργων που ήταν σε εξέλιξη, πλην ενός που βρίσκεται σε τελικό στάδιο αποπεράτωσης. Η εισηγμένη θα προχωρήσει στην πλήρη απαγκίστρωση της θυγατρικής τεχνικής εταιρείας από τη δραστηριότητα στα Εμιράτα με στόχο να αποφευχθεί η επιβάρυνση των αποτελεσμάτων του ομίλου για το 2016.
     
    Τα ελληνικά έργα

     
    Στο μέτωπο των οδικών αξόνων, ο Μορέας, όπου η J&P Άβαξ συμμετέχει με 15%, ολοκληρώθηκε, πρόσφατα, και παραδόθηκε σε πλήρη λειτουργία, όπως σημείωσε ο κ. Κουβαράς. Επίσης, σε πολύ προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκονται οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι με σύμβαση παραχώρησης, ήτοι ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου όπου η εισηγμένη συμμετέχει με 21,25% στην παραχώρηση και ο ρυθμός προόδου ανέρχεται σε 90% (στοιχεία Μαρτίου). Το εν λόγω έργο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2017.
     
    Στην Ολυμπία Οδό, όπου η J&P Άβαξ συμμετέχει με 19,1%, ο ρυθμός προόδου ξεπέρασε το 71% τον περασμένο Απρίλιο. Βάσει του χρονοδιαγράμματος, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Μάρτιο του 2017, με εξαίρεση τον κόμβο των Αραχωβίτικων και μέρος του κόμβου του Ρίου, οι οποίοι θα παραδοθούν τον Αύγουστο του 2017.
     
    Από τα 10 σχολεία που κατασκευάζει η J&P Άβαξ στην Αττική, μέσω ΣΔΙΤ, τα εννέα θα παραδοθούν τον ερχόμενο Αύγουστο, ενώ η ολοκλήρωση του 51ου Γυμνασίου Αθηνών στην οδό Λένορμαν θα καθυστερήσει μέχρι τον Ιανουάριο του 2017, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, και ειδικότερα ενός αρχαίου νεκροταφείου.
     
    Το σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα - Δομοκός, μήκους 106 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί κατά 70% και θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017. Ταυτόχρονα, η υποδομή του τμήματος Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, μήκους 21,5 χιλιομέτρων, που  περιλαμβάνει και την κατασκευή της δίδυμης Σήραγγα Παναγοπούλας μήκους περίπου 4,5 χιλιομέτρων έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 50% και θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2015, με τις σήραγγες να έχουν ολοκληρωθεί.
     
    Με τις σήραγγες να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, το έργο έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 50% και θα παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017.

    Η επέκταση της γραμμής 3 του Αττικού Μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς, συνολικού μήκους 7,6 χιλιομέτρων με 6 σύγχρονους σταθμούς, θα παραδοθεί το 2019, ενώ έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 27%.
     
    Η επέκταση της γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, όπου η J&P Άβαξ υλοποιεί τρεις σταθμούς, έχει  ολοκληρωθεί σε ποσοστό 24%, με το έργο να προβλέπεται να παραδοθεί στο τέλος του 2018.
     
    Η 3η δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου, χωρητικότητας 95.000 κυβικών μέτρων, στη Ρεβυθούσα έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 50% περίπου, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα από 130.000 σε 225.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου. Είναι προϋπολογισμού 107 εκατομμυρίων ευρώ. 
     
    H  J&P Άβαξ, σε κοινοπραξία με την Ιταλική εταιρεία Bonatti, υπέγραψε σύμβαση με την "Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP)" για τη μελέτη & κατασκευή χερσαίου αγωγού μήκους περίπου 360 χιλιομέτρων στη βόρεια Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Κουβαράς, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα έργα που δημοπρατήθηκαν και ανατέθηκαν στην Ελλάδα το τελευταίο έτος, περιλαμβάνει την εγκατάσταση χαλύβδινου αγωγού διαμέτρου 48 ιντσών περνώντας αρκετά ποτάμια και ορεινούς όγκους, τη δημιουργία οδικού δικτύου συντήρησης και βαλβιδοστάσια.
     
    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ