Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Ιουν-2016 17:41

    ΟΛΘ: Εγκρίθηκε διανομή μερίσματος 0,522 ευρώ ανά μετοχή

    ΟΛΘ: Εγκρίθηκε διανομή μερίσματος 0,522 ευρώ ανά μετοχή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 18:49

    Τη διανομή μερίσματος 0,58 ευρώ ανά μετοχή ενέκρινε, μεταξύ άλλων, η Τακτική Γενική Συνέλευση του ΟΛΘ. Μετά την παρακράτηση φόρου ποσοστού 10% το καθαρό πληρωτέο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται τελικά σε 0,522 ευρώ. 

    Παράλληλα, ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η εκλογή των κ.κ. Aγγελου Βλάχου, Παναγιώτη Καρδαρά και Δημήτριου Μπίκα, ως μη εκτελεστικά μέλη (αποφάσεις Δ.Σ. 6278/01.07.2015 και 6378/23.10.2015) σε αντικατάσταση των παραιτηθέντων κ.κ. Αλέξανδρου Χλωρού, Αναστάσιου Κανταρά και Γεωργίου Λαζαρίδη. Επίσης στην ίδια συνεδρίαση επικυρώθηκε ο ορισμός του κ. Κωνσταντίνου Καρούλη – (εκπροσώπου της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής) ως ανεξάρτητο μη εκτελεστικού μέλους του Δ.Σ.

    Παράλληλα, η συνέλευση έλαβε και τις παρακάτω αποφάσεις.

    Ενέκρινε την Ετήσια Οικονομική Έκθεση της εταιρίας για την 16η εταιρική χρήση (1.1.2015 έως 31.12.2015), που συνοδεύεται από την ετήσια Έκθεση Διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου, την Έκθεση Ελέγχου Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών καθώς και τη δήλωση εταιρικής διακυβέρνησης.

    Ενέκρινε την απαλλαγή των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των Ορκωτών Ελεγκτών της Εταιρείας από κάθε ευθύνη για τα πεπραγμένα της 16ης εταιρικής χρήσης.

    Ενέκρινε την ανάθεση του τακτικού ελέγχου της τρέχουσας εταιρικής χρήσης στην εταιρεία Ορκωτών Ελεγκτών "ΕΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΚ (ΕΛΛΑΣ) ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΛΟΓΙΣΤΕΣ.", η οποία εδρεύει στην Αθήνα, 11ο Χιλ. Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας 14451, Μεταμόρφωση, με Α.Μ.ΣΟΕΛ. Εταιρίας.

    Ενέκρινε τις αμοιβές - αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν στα μέλη του Δ.Σ. της Εταιρείας κατά τη διάρκεια της εταιρικής χρήσης 2015 και τις αμοιβές - αποζημιώσεις που θα καταβληθούν κατά την επόμενη χρήση.

    Tο ΤΑΙΠΕΔ υπέβαλε κατά το άρθρο 39 παρ. 3 του ΚΝ 2190/1920 ως ισχύει, αίτημα αναβολής συζήτησης του  θέματος 6 και με 8.055.860 έγκυρες ψήφους που αντιστοιχούν σε 79,9192% ποσοστό του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και ενέκρινε, η λήψη απόφασης για το έκτο θέμα – Εκλογή νέων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου  -  να αναβληθεί για τις 08 Ιουλίου 2016, στην έδρα της εταιρίας στην Αποθήκη Δ' στην Α' Προβλήτα του λιμένος και ώρα 13:00.          

    Ενέκρινε τις δαπάνες α) για την εκπόνηση των μελετών που αφορούν την ολοκλήρωση του έργου "Κάθετος άξονας 56 Εγνατίας Οδού: Ολοκλήρωση εργασιών σύνδεσης 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό" μέχρι του ποσού των 400.000¤ όταν αυτές συμβασιοποιηθούν. β) για την πληρωμή της δαπάνης για τη διαχείριση των μελετών από την εταιρεία "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ" ύψους 10% επί της αμοιβής των μελετών. και γ) για την ανακατασκευή του κτηρίου του Απεντομωτηρίου για τη δημιουργία Υποδομών Φυτό-υγειονομικών Ελέγχων στον Λιμένα Θεσσαλονίκης, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαπίστευση του ΟΛΘ ως Designated Port Entry και να εξασφαλιστεί με τον βέλτιστο τρόπο η δημόσια υγεία. 

    Νωρίτερα, το ΑΠΕ-ΜΠΕ μετέδιδε ότι στη διάρκεια της συνέλευσης υπήρξαν διαστήματα έντασης, λόγω διαμαρτυριών των εργαζομένων που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

    Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από την αποθήκη Δ', όπου διεξαγόταν η γενική συνέλευση των μετόχων, διεκδικώντας να περάσουν στην αίθουσα και να την παρακολουθήσουν. Τελικά μπήκαν στην αίθουσα όπου ανάρτησαν πανό κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ τοποθέτησαν στον χώρο μεταξύ της έδρας της διοίκησης και των καθισμάτων των μετόχων ένα ομοίωμα "Δούρειου Ίππου", μικρού μεγέθους πάνω σε ρόδες, με την επιγραφή "ΤΑΙΠΕΔ".

    Οι εργαζόμενοι κάλεσαν την εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ Έλσα Αργυροπούλου να τοποθετηθεί για το θέμα της ιδιωτικοποίησης, όμως παρενέβη ο αναπληρωτής πρόεδρος και προεδρεύων του ΟΛΘ Κώστας Μέλλιος για να διευκρινίσει ότι η εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει εξουσιοδοτηθεί σχετικά. Μετά από αυτό ανέβηκαν οι τόνοι από την πλευρά των εργαζομένων, οι οποίοι εξακολούθησαν να παρεμβαίνουν λεκτικά και να φωνάζουν συνθήματα για αρκετή ώρα.

    Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης δόθηκε ο λόγος και στην πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων του ΟΛΘ Φανή Γουργούρη, η οποία υποστήριξε ότι το λιμάνι "χαρίζεται", γιατί, όπως είπε, το ύψος των διαθεσίμων και των αποθεματικών του μαζί (περίπου 150 εκατ. ευρώ) ξεπερνούν τη χρηματιστηριακή αξία και την τιμή που εκτιμάται ότι θα δοθεί για την πώληση του. Υποστήριξε, επίσης, ότι το λιμάνι μπορεί να αναπτυχθεί με δικά του μέσα και ζήτησε να μην προχωρήσει η πώληση του.

    Από την πλευρά της διοίκησης, τα οικονομικά αποτελέσματα του 2015 παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Δημήτρης Μακρής, σημειώνοντας ότι, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία του 2015, που επηρέασε αρνητικά τη διακίνηση του συμβατικού φορτίου, η εταιρεία "υλοποίησε ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των υποδομών για την εξυπηρέτηση των φορτίων", και συνεχίζει, όπως είπε, να υλοποιεί "το φιλόδοξο αναπτυξιακό σχεδιασμό της, με γνώμονα τη διατήρηση και αύξηση της αξίας της εταιρείας και την ενίσχυση του ρόλου της στην οικονομία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής", ενώ "παραμένει μία ιδιαίτερα αποδοτική εταιρεία για τους μετόχους της, με υψηλούς δείκτες κερδοφορίας".

    Επίσης, έκανε μια σύντομα αναφορά στο master plan της διοίκησης του ΟΛΘ για την πενταετία με τις απαιτούμενες παρεμβάσεις σε υποδομή και εξοπλισμό, αναβάθμισης και επέκτασης των εγκαταστάσεων, με εκτίμηση κόστους, περί τα 308-309 εκατ. ευρώ.

    Οικονομικά αποτελέσματα της ΟΛΘ Α.Ε. για το 2015

    Ο κ. Μακρής ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2015 ανήλθε σε 50.881.605 ευρώ έναντι των 54.831.478 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2014, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 7,2%, η οποία οφείλεται, κυρίως, στη μείωση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 17,16%, ενώ αύξηση 0,50%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 351.741 TEUs.

    Η μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο, κυρίως κατά το β' εξάμηνο του 2015, κατά 15,34% -επισήμανε ο κ. Μακρής- οφείλεται στην κατακόρυφη πτώση των διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων, όπως το νικέλιο και στην μεγάλη πτώση της ζήτησης χαλυβουργικών προϊόντων, γεγονός που επέφερε την αναστολή λειτουργίας μεγάλης χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ ΑΕ.

    Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 47,11% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.

    Τα έξοδα μειώθηκαν κατά 3,20%. Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 24.333.039 ευρώ έναντι των 26.529.142 του 2014 (-8,28%). Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 26.861.416 ευρώ έναντι των 29.424.347 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-8,71%).

    Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 24.514.352 ευρώ έναντι των 28.388.514 ευρώ του 2014 (-13,65%), ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 17.915.016 ευρώ έναντι 21.300.404 ευρώ του 2014 (-15,89%), γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης και στην αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος.

    Υψηλά, τόνισε ο κ. Μακρής, ότι διατηρούνται τα κέρδη, ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 47,82%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 52,79%, τα κέρδη προ φόρων στο 48,18% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 35,21%.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ