Τρίτη, 07-Ιουν-2016 07:47
"Βλέπει" Ελλάδα η γαλλική Decathlon Group

Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Την είσοδό της στην ελληνική αγορά δρομολογεί η γαλλική Decathlon Group, μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αλυσίδες αθλητικών ειδών, με πάνω από 1.000 καταστήματα σε 28 χώρες.
Η Ελλάδα βρισκόταν επί μακρόν στο σχεδιασμό του γαλλικού ομίλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει επεκταθεί σε γειτονικές αγορές, στη Βουλγαρία (4 καταστήματα), τη Τουρκία (9 καταστήματα) αλλά και τη Ρουμανία (17 καταστήματα), ενώ πρόσφατα επεκτάθηκε στη Σλοβενία.
Σύμφωνα το Retail Today, έχει ήδη ιδρυθεί η θυγατρική της "Decathlon Greece Sporting Goods’’ με μοναδικό εταίρο την Decathlon SA. Η μείωση του ρίσκου χώρας στην Ελλάδα μετά τη συμφωνία κυβέρνησης - θεσμών για το νέο Μνημόνιο και η ραγδαία αποκλιμάκωση των αξιών στην αγορά ακινήτων φαίνεται πως ανοίγουν τώρα το δρόμο για την έναρξη δραστηριοποίησης της γαλλικής αλυσίδας στην Ελλάδα.
Μάλιστα, στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρεται πως μέσα στο 2016 αναμένεται να ξεκινήσει η online δραστηριότητα της αλυσίδας στην Ελλάδα.
Το μοντέλο της Decathlon, εξάλλου, έχει γίνει πλέον "συμβατό” με την ελληνική οικονομική πραγματικότητα. Η Decathlon δεν εμπορεύεται "επώνυμα” αθλητικά προϊόντα, αλλά δικά της brands ανά άθλημα, πάνω από είκοσι, για τα οποία δαπανά σημαντικά κεφάλαια σε έρευνα και ανάπτυξη, καλύπτοντας μια εξαιρετικά μεγάλη γκάμα προϊόντων. Απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν έχει ως προτεραιότητα τα γνωστά brands, με "όπλο” την πολύ μεγάλη ποικιλία προϊόντων.
Το πλάνο ανάπτυξής της απαιτεί μεγάλους εμπορικούς χώρους (της τάξης των 2.000 τετραγωνικών και άνω) και για το λόγο αυτό συνήθως επιλέγονται περιοχές εκτός των αστικών κέντρων για τα καταστήματά της, συχνά σε εμπορικά κέντρα. Παράλληλα, δίνει μεγάλο βάρος και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται.
Υπό την έννοια αυτή στελέχη από την αγορά του retail αναφέρουν πως δεν πρόκειται να ανταγωνιστεί ευθέως την Intersport, τη μεγαλύτερη σήμερα αλυσίδα αθλητικών ειδών στην Ελλάδα, την οποία αναπτύσσει ο όμιλος Fourlis, η οποία διαθέτει μεγάλο ποσοστό επώνυμων προϊόντων στο product mix της και που διαθέτει διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης. Πάντως, για το 2016 το μεγαλύτερο μέρος του πλάνου δημιουργίας νέων καταστημάτων για τη Fourlis, αφορά σε νέα σημεία πώλησης της Intersport. Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται η δημιουργία τεσσάρων νέων καταστημάτων μέσα στο 2016, ανεβάζοντας τον αριθμό τους σε 52 (από 48 σήμερα) καταστήματα.
Σήμερα η Decathlon (όμιλος Oxylane) αριθμεί 1.053 καταστήματα σε 28 χώρες, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στη Γαλλία (301), την Κίνα (168), την Ισπανία (137) και την Ιταλία (107). Ο συνολικός κύκλος εργασιών της το 2015 έφθασε στα 9,1 δισ. ευρώ, ενώ απασχολεί συνολικά 70.000 εργαζομένους.
Nikos.chrissikopoulos@capital.gr