Κυριακή, 03-Απρ-2016 11:30
Το... ιπτάμενο ταμείο της Aegean
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Τo ισχυρό ταμείο είναι ένα από τα πιο ισχυρά σημεία του αεροπορικού ομίλου Aegean, στρώνοντας το δρόμο για τη διανομή ακόμη υψηλότερου μερίσματος κατά τις προσεχείς χρήσεις. Αυτό αναφέρει σε έκθεσή της η Eurobank Equities, που σημειώνει ότι τα ισχυρά οικονομικά μεγέθη και η εύρωστη ρευστότητα καθιστούν την Aegean ισχυρό παίκτη του τουρισμού. Σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή, τα ταμειακά διάθεσιμα για το διάστημα 2016-2018 τοποθετούνται περίπου σε 220 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένων των κεφαλαίων που δαπανήθηκαν για την παραλαβή των νέων αεροσκαφών και υπολογίζόνται περίπου στο 35% της υφιστάμενης κεφαλαιοποίησης.
Ως εκ τούτου, δημιουργούνται οι συνθήκες για μεγαλύτερη επιστροφή κεφαλαίου, με την εισηγμένη να διανέμει μέρισμα ύψους 0,70 ευρώ ανά μετοχή για το 2015 που θα καταβληθεί τον Μάιο.
Όσον αφορά τα επιμέρους μεγέθη, η ΑΡΑΙΓ διαπραγματεύεται πέντε φορές επί της εταιρικής αξίας του 2016 προς το ebitdar (περιθώριο κερδοφορίας προ φόρων, τόκων, υποτίμησης, απόσβεσης και ενοικιάσεων) και με έκπτωση 23% συγκριτικά με τις τουρκικές αεροπορικές εταιρείες. Στο πλαίσιο αυτό, η Eurobank Equities θέτει ως τιμή-στόχο για την μετοχή που διαπραγματεύεται σήμερα στα 8,26 ευρώ τα 9,90 ευρώ, διατηρώντας τη σύσταση "buy”.
Αυξημένη χωρητικότητα
Την ίδια στιγμή, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, η διοίκηση της Aegean έδωσε έμφαση στην αυξημένη, κατά 1,1 εκατ. θέσεις, χωρητικότητα, σε σχέση με το 2015. Προσφέρει, δηλαδή, για το 2016 σχεδόν 16,2 εκατ. θέσεις, σε συνολικά 111 διεθνής προορισμούς και 34 προορισμούς εσωτερικού. Έγινε ακόμη λόγος στο ρίσκο που θα μπορούσε να επηρεάσει τη ζήτηση και συνδέεται με το κλείσιμο των συνόρων, τα τρομοκρατικά χτυπήματα και την προσφυγική κρίση.
Ωστόσο, τα μηνύματα από τον ελληνικό τουρισμό είναι θετικά, με τις αφίξεις από τη Ρωσία να ανακάμπτουν και τις παραδοσιακές αγορές να παραμένουν ισχυρές. Θετική συμβολή στα μεγέθη της αεροπορικής αναμένεται να υπάρξει και λόγω της διατήρησης σε χαμηλά επίπεδα των τιμών του πετρελαίου, γεγονός που εκτιμάται ότι θα εξισορροπήσει τυχόν επιπτώσεις από χαμηλότερες αποδόσεις. Οι αναλυτές της Eurobank Equitiesεκτιμούν ότι η τιμή ανά βαρέλι το διάστημα 2016-2017 θα διαμορφωθεί στα 40-45 δολάρια, ενώ η Aegean έχει κάνει αντιστάθμιση κινδύνου (hedge), έχοντας καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της για καύσιμα τόσο για φέτος (70% των αναγκών-σε τιμή χαμηλότερη των 60 δολ.ανά βαρέλι) όσο και για το 2017(45% των αναγκών -σε τιμή περίπου 50 δολ/ανά βαρέλι).
Βέβαια, σύμφωνα με τους επικεφαλής της αεροπορικής, ο ανταγωνισμός στους εσωτερικούς προορισμούς θα είναι ισχυρός και γι'αυτό αναμένεται μείωση των αποδόσεων. Έτσι, η αεροπορική διαθέτει τη δυνατότητα να προσαρμόσει τη χωρητικότητα εάν επιδεινωθούν οι συνθήκες, μιας και 4-6 συμβάσεις leasing λήγουν κάθε χρόνο.
Τέλος, μία από τις προτεραιότητες για τη φετινή χρονιά είναι ο περαιτέρω περιορισμός του κόστους ανά μονάδα με κύρια έμφαση στο κόστος διανομής καθώς και στο συνολικό κόστος χρήσης αεροσκαφών (χρηματοδοτικό, λειτουργικό, παραγωγικότητα πτήσεων).